Telekids digitaal over de 100 miljoen views
Dat kinderen helemaal geen lineaire televisie nodig hebben, of zelfs kennen, laten nieuwe kijkcijfers van RTL Telekids zien. Het aantal views groeide afgelopen jaar bijna tot over de honderd miljoen.
Dat kinderen helemaal geen lineaire televisie nodig hebben, of zelfs kennen, laten nieuwe kijkcijfers van RTL Telekids zien. Het aantal views groeide afgelopen jaar bijna tot over de honderd miljoen.
The Voice of Holland brengt vandaag een nieuwe app uit waarmee de kijker vanaf vanavond live en gratis kan stemmen op zijn favorieten.
RTL Group investeert dit jaar 240 miljoen euro in digitale innovatie. Investeringen in en overnames van digitale video- en reclamenetwerken moeten de onderneming goed positioneren voor de online toekomst.
RTL Nederland gaat op zoek naar onbekend en opkomend YouTube-talent en helpt hen hun videokanalen managen en exploiteren.
RTL Interactive neemt in Duitsland het bedrijf Econa over, een van de grootste exploitanten van couponsites, voor een bedrag van 27,5 miljoen euro.
RTL gaat van RTL7 geen gokzender maken. De omroep spreekt daarmee berichten van het Algemeen Dagblad van afgelopen zaterdag tegen.
RTL zet zijn videodienst XL weer in om exclusief een aansprekend event uit te zenden, buiten de reguliere tv-kanalen om: Red Bull Soundclash 2014.
RTL voert met UPC en Ziggo gesprekken over de doorgifte van Videoland. Daarnaast gaat het bedrijf op internet van start met de bèta-omgeving van Videoland Unlimited, waarvoor 150.000 Nederlanders zich hebben aangemeld.
RTL Nederland doet goede zaken met online video. De online video advertentieverkoop ging het afgelopen kwartaal met 23 procent omhoog. Nederland doet het daarmee beter dan Duitsland.
De investeringstak van RTL Nederland scherpt zijn strategie voor de komende jaren aan. De focus van Ventures gaat richting investeren in diensten rondom de thema’s Home Decoration en E-Learning.
In totaal werden er vorig jaar bij RTL 549 miljoen video’s bekeken, 19 procent meer dan in 2012. Inclusief syndicatiepartijen als YouTube en Videostrip ging het zelfs om 642 miljoen. De groei is ook terug te zien in het hoge aantal bezoeken: gemiddeld werd het RTL-domein 106,2 miljoen keer bezocht per maand, 21 procent meer dan het jaar ervoor.
Adverteerders kunnen bij RTL nu ook direct reclameruimte inkopen in de apps van RTL Nieuws en Buienradar. Het mediabedrijf breidt het bereik van zijn automated trading-desk uit naar het mobiele domein.
Het bundelen van video-on-demand-aanbod via één platform NLziet aan consumenten vinden de initiatiefnemers RTL, SBS en NPO een logische stap. Zij moeten immers een vuist maken tegen oprukkende buitenlandse spelers. Vijf vragen aan RTL directeur Bert Habets en Henk Hagoort, voorzitter van de raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).
RTL, NPO en SBS lanceren begin 2014 een gezamenlijk VOD-platform. Dat hebben de omroepen zojuist bekendgemaakt in Beeld & Geluid in Hilversum. Woensdag is de overeenkomst getekend voor NLziet.
De Publieke Omroep en RTL treffen beiden voorbereidingen om hun on demand video-systemen geschikt te maken voor Googles Chromecast.