Ondersteuning bij RTL en Publieke Omroepen voor Chromecast
De Publieke Omroep en RTL treffen beiden voorbereidingen om hun on demand video-systemen geschikt te maken voor Googles Chromecast.
De Publieke Omroep en RTL treffen beiden voorbereidingen om hun on demand video-systemen geschikt te maken voor Googles Chromecast.
De RTL Group, de moedermaatschappij van de gelijknamige Nederlandse zender, verdient steeds meer aan digitaal. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde halfjaarcijfers. RTL verkocht in Nederland 34 procent meer online advertenties dan vorig jaar. Alleen Duitsland deed het iets beter.
De apps van RTL-programma’s scoren bijna even goed als de programma’s zelf. Dat vertelde Matthias Scholten, directeur Content RTL Nederland, gisteren tijdens de winterpresentatie van de zender in Hilversum.
De overname van de digitale tak van Videoland door RTL is geen reactie op de komst van de Amerikaanse videodienst Netflix. Dat zegt directeur Arno Otto, directeur Digitaal van RTL Nederland, in een gesprek met Emerce. “Wij waren een jaar geleden al met ze in gesprek.”
RTL Nederland gaat de digitale tak van Videoland overnemen, dus de Video on Demand dienst. Het lijkt een reactie op de komst van Netflix, de Amerikaanse videodienst die dit najaar in Nederland begint.
RTL Group neemt voor 36 miljoen dollar een belang van 51 procent in BroadbandTV. Daarmee krijgt het stevig greep op het kijkerspubliek op YouTube.
RTL gaat rechtstreeks concurreren met Netflix door naast oude films tegen betaling ook nieuw materiaal aan te bieden. Dat maakte de zender zelf bekend.
RTL zucht nog steeds onder de slechte advertentiemarkt, maar de mediagroep haalde in Nederland wel 51 procent meer inkomsten uit advertenties bij online video’s. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde kwartaalcijfers.
De digitale videotheek Ximon breidt zijn assoritment uit met tientallen titels van RTL Nederland. De partijen leggen een kiem voor een langdurige samenwerking.
RTL Ventures neemt voor een onbekend bedrag een belang in Squla, maker van een site en apps met online leer- en oefenprogramma’s.
Het Duitse mediabedrijf Bertelsmann brengt zijn belang in RTL Group terug van 92,3 naar 75 procent. De aandelen worden in de komende maanden op de publieke markt en aan institutionele beleggers aangeboden.
RTL Digital vraagt zich hardop af waarom het voor zijn tv-programma’s steeds losse mobiele apps maakt. “Zitten mensen daar wel op te wachten?”, stelt senior ontwikkelaar Arthur Clement tijdens Digital Marketing Live.
RTL Ventures’ Miinto begint later deze week een tv-campagne. Deze is bedoeld om meer aandacht te vestigen op het webwinkelplatform waar fysieke modewinkels hun handelswaar kunnen etaleren.
RTL Nederland opent zijn sitenetwerk voor real time bidding voor performance based advertising.
Uitgever Bertelsmann zoekt een koper voor een deelbelang in RTL, de Luxemburgse moedermaatschappij van RTL Nederland en RTL Duitsland. Het bedrijf wil het belang tot 75 procent terugbrengen om digitale mediamarkten in Azië en Latijns Amerika uit te breiden.