More artikelen

RTL XL: Chromecast boven smart-tv

Begin volgend jaar verfrist RTL de apps die het aanbiedt voor smart tv’s. Nu pas. Alle aandacht ging naar Chromecast en Apple TV. “Al heeft smart tv nog veel potentie”, zegt RTL XL-baas Daan de Lange.

Publishing

eDay: ‘Consolidatie videonetwerken op komst’

Er is een consolidatieslag op komst onder de grote videonetwerken, ook wel multichannel networks genaamd. “De nummers een, twee en drie van de wereld komen nu uit China, China en China”, aldus Zoomin-baas Jan Riemens.

Publishing

RTL Ventures en KPN Ventures samen in e-Healthmarkt

De investeringstakken van RTL Nederland en KPN bundelen de krachten om gezamenlijk de e-Healthmarkt te betreden.

Start-ups

RTL MCN tekent nieuwe videotalenten

Het YouTube-netwerk van RTL Nederland heeft twaalf nieuwe talenten gecontracteerd. Het bereik groeit met een kwart tot veertig miljoen views.

Entertainment

Remmert Oosterling manager Digital Trading bij RTL

Remmert Oosterling wordt de nieuwe manager Digital Trading bij RTL Nederland, een functie die vacant werd tot Elwin Gastelaars naar de programmatic video-dochter SpotXchange vertrok.

RTL Z koopt techsite Bright

RTL Z neemt Bright over van Veen Media. Tech is een belangrijk domein voor het nieuwe RTL Z dat aan begin september wordt gelanceerd.

Media

The Voice Kids gaat backstage met Twitters Periscope

De finale van The Voice Kids wordt morgen behalve op televisie ook live via Twitters streamingdienst Periscope uitgezonden. Voor en na de uitzending kunnen fans meekijken met de jury, de winnaars en de verliezers.

Media

Ingeborg van der Eijk wordt baas Dutch Learning Company

Ingeborg van der Eijk wordt de nieuwe managing director van Dutch Learning Company, de RTL-dochter waar onder meer IedereenEHBO.nl onder valt.

Digitale omzet RTL Group: 295 miljoen euro

RTL Group boekte in 2014 een omzet op zijn digitale kanalen van 295 miljoen euro, een stijging van 27 procent. In Nederland wordt 60 procent van de video’s mobiel bekeken.

Marketing

Jeroen Rutte van Mannenmedia naar SpotXchange

Managing director Jeroen Rutte verlaat reclamenetwerk Mannenmedia om de nieuwe RTL-dochter SpotXchange in Nederland te helpen groeien.

Marketing

SpotXchange met RTL de Nederlandse markt op

SpotXchange, een automated trading-platform voor video, gaat in joint-venture met RTL Nederland vanaf maart de markt op.

Marketing

Gebruik Couverts.nl verdubbeld in 2014

Het aantal restaurantboekingen via RTL’s Couverts.nl is in 2014 met 130 procent toegenomen. Mobiel groeide het boekingsaantal met 55 procent.

Customer Experience

Fremantle (RTL Group) verwerft meerderheid in Divimove

RTL-dochter Fremantle heeft zijn belang in YouTube-netwerk Divimove uitgebreid tot 51 procent, een succes voor de twee Nederlanders die aan de basis van het bedrijf stonden.

Start-ups

RTL’s Couverts koopt Dinnersite

Reserveringssite Couverts, onderdeel van RTL Ventures, koopt restaurantgids Dinnersite.nl. Hierdoor ontstaat volgens Ventures-directeur Nicolas Eglau een culinair powerhouse op de Nederlandse online markt voor restaurants.

E-commerce

Videoland wordt uithangbord voor RTL-televisie

RTL Nederland gaat komend jaar meer investeren in eigen tv-series en films. Vaker zullen die eerst in première gaan bij internetdochter Videoland. Later komen ze pas op televisie.

Media