Digitale omzet RTL Group: +48 procent
De digitale omzet van mediabedrijf RTL Group steeg in het eerste kwartaal met 48 procent tot 178 miljoen euro. Het is daarmee goed voor dertien procent van de concernomzet.
De digitale omzet van mediabedrijf RTL Group steeg in het eerste kwartaal met 48 procent tot 178 miljoen euro. Het is daarmee goed voor dertien procent van de concernomzet.
De tv-exploitant van RTL in Duitsland, IP Deutschland, denkt dat ‘addressable tv’ over drie jaar voor meer dan honderd miljoen euro omzet kan zorgen. De eerste proeven worden er al mee gedaan en adverteerders happen toe.
Videoland brengt vandaag een nieuwe feature uit waarmee abonnees series en films kunnen downloaden en offline kunnen kijken. Moederbedrijf RTL kijkt tevreden terug op 2016 maar wil nog geen absolute cijfers geven.
RTL Nederland ontleent steeds meer inkomsten aan (online) video-advertenties. De omzet in de negen maanden van 2016 groeide 4,8 procent tot 347 miljoen euro. De zender kampt wel met een tegenvallende advertentiemarkt voor televisie.
RTL Nederland had in week 37 voor het eerst meer bereik met online video dan de publieke omroepen.
De Nederlandse commerciële en publieke omroepen zien het bereik van hun uitzendinggemistdiensten van maand op maand dalen. SBS is hekkensluiter en blijkt met niet een programma de top 10 te kunnen halen.
RTL en uitgever Gruner + Jahr voegen in Duitsland hun reclamebereik van televisie, print en online bij elkaar in de Ad Alliance.
Hetzelfde maar toch anders, is de korte beschrijving van het vernieuwde Buienradar.nl. RTL nam Nederlands meest geraadpleegde weersite op de schop.
Tv-adverteerders kunnen hun campagne beter verlengen naar mobiele telefoons dan naar de omgeving van desktop of laptop. Mobiel levert een betere merkbijdrage.
De online videotheek van RTL, Videoland, verlaagt zijn abonnementsprijs met een euro tot negen euro. De verhuurder brengt daarnaast zeven nieuwe Nederlandse producties live, waaronder het nieuwe seizoen van Zwarte Tulp.
Om zijn nieuwe achtbaan ‘Lost Gravity’ te promoten houdt Walibi Holland een marketingcampagne op het YouTubenetwerk van RTL Nederland.
RTL in Duitsland heeft videoreclamebedrijf smartclip gekocht voor een kleine vijftig miljoen euro. De verkopende partij is het Engelse Adconion Media Group.
Het YouTube-netwerk van RTL tekent een van Nederlands bekendste en meest bekeken YouTube-kanalen: StukTV.
Twee miljoen Nederlanders keken vorige week gemiddeld 5,4 uitzendingen terug via de online kanalen van NPO, RTL en SBS.
Wie programma’s van RTL heeft gemist kan die vanaf nu in HD op televisie terugkijken. De mobiele app RTL XL biedt sinds vandaag ondersteuning voor Chromecast. In eerste instantie enkel voor iOS. Aan de Androidversie wordt gewerkt.