More artikelen

RTL verwacht veel van persoonlijke(r) tv-reclame

De tv-exploitant van RTL in Duitsland, IP Deutschland, denkt dat ‘addressable tv’ over drie jaar voor meer dan honderd miljoen euro omzet kan zorgen. De eerste proeven worden er al mee gedaan en adverteerders happen toe.

Videoland laat downloaden en offline kijken

Videoland brengt vandaag een nieuwe feature uit waarmee abonnees series en films kunnen downloaden en offline kunnen kijken. Moederbedrijf RTL kijkt tevreden terug op 2016 maar wil nog geen absolute cijfers geven.

Video

Meer online video-inkomsten voor RTL Nederland

RTL Nederland ontleent steeds meer inkomsten aan (online) video-advertenties. De omzet in de negen maanden van 2016 groeide 4,8 procent tot 347 miljoen euro. De zender kampt wel met een tegenvallende advertentiemarkt voor televisie.

Duitsland

RTL voor het eerst groter videobereik dan NPO

RTL Nederland had in week 37 voor het eerst meer bereik met online video dan de publieke omroepen.

Video

Steeds minder kijkers voor videoportals tv-zenders

De Nederlandse commerciële en publieke omroepen zien het bereik van hun uitzendinggemistdiensten van maand op maand dalen. SBS is hekkensluiter en blijkt met niet een programma de top 10 te kunnen halen.

Video

RTL en G+J vormen reclame-alliantie

RTL en uitgever Gruner + Jahr voegen in Duitsland hun reclamebereik van televisie, print en online bij elkaar in de Ad Alliance.

Campagnes

RTL steekt Buienradar in het nieuw

Hetzelfde maar toch anders, is de korte beschrijving van het vernieuwde Buienradar.nl. RTL nam Nederlands meest geraadpleegde weersite op de schop.

Publishing

‘Mobiel beter aanvulling op tv-reclame dan desktop’

Tv-adverteerders kunnen hun campagne beter verlengen naar mobiele telefoons dan naar de omgeving van desktop of laptop. Mobiel levert een betere merkbijdrage.

Video

Videoland verlaagt abonnementsprijs

De online videotheek van RTL, Videoland, verlaagt zijn abonnementsprijs met een euro tot negen euro. De verhuurder brengt daarnaast zeven nieuwe Nederlandse producties live, waaronder het nieuwe seizoen van Zwarte Tulp.

Online marketing

Walibi houdt influencercampagne op RTL MCN

Om zijn nieuwe achtbaan ‘Lost Gravity’ te promoten houdt Walibi Holland een marketingcampagne op het YouTubenetwerk van RTL Nederland.

Campagnes

RTL koopt Smartclip voor vijftig miljoen

RTL in Duitsland heeft videoreclamebedrijf smartclip gekocht voor een kleine vijftig miljoen euro. De verkopende partij is het Engelse Adconion Media Group.

Online advertising

RTL MCN tekent StukTV

Het YouTube-netwerk van RTL tekent een van Nederlands bekendste en meest bekeken YouTube-kanalen: StukTV.

Video

Twee miljoen Nederlanders kijken on demand tv

Twee miljoen Nederlanders keken vorige week gemiddeld 5,4 uitzendingen terug via de online kanalen van NPO, RTL en SBS.

Analytics

RTL XL biedt ondersteuning voor Chromecast

Wie programma’s van RTL heeft gemist kan die vanaf nu in HD op televisie terugkijken. De mobiele app RTL XL biedt sinds vandaag ondersteuning voor Chromecast. In eerste instantie enkel voor iOS. Aan de Androidversie wordt gewerkt.

Video

Periscope Voetbal Inside onverwachte hit Facebook

Een schokkerig filmpje van achter de scherm van RTL-programma Voetbal Inside scoort in no time zomaar honderdduizend views, tot verrassing van de tv-makers zelf.

Entertainment