Spotify schrapt tienduizenden liedjes wegens AI-botspam
Tienduizenden liedjes zijn verwijderd uit het bestand van Spotify omdat de Zweden kwade bedoelingen vermoeden met AI-botspam.
Tienduizenden liedjes zijn verwijderd uit het bestand van Spotify omdat de Zweden kwade bedoelingen vermoeden met AI-botspam.
Universal Music Group vraagt streamingdiensten als Spotify en Apple Music om de muziek van zijn artiesten niet te gebruiken voor trainingsdoeleinden van AI-modellen.
Wilbert Mutsaers ruilt Spotify Benelux in voor boekings- en managementbureau Agents After All.
De koers van het aandeel Spotify stijgt in de handel voorbeurs met vijf procent op de jongste cijfers. In de laatste drie maanden van 2022 won het bedrijf 33 miljoen nieuwe gebruikers en stegen de inkomsten uit abonnementsgelden en reclame.
Een b2b-campagne voor de reclamemarkt heeft Spotify vele duizenden nieuwe klanten opgeleverd die het audioplatform willen inzetten voor hun reclameboodschappen.
Een rumoerig kantoor, een congrescentrum of een open studio zijn geen belemmering meer voor makers om een podcast te produceren. Spotify stopt een magische oppoetsknop in Anchor.
Bij twee van de vier podcaststudio’s van Spotify in de VS verdwijnt vijf procent van de banen.
Het self-service advertentieplatform Ad Studio is een mooie aanvulling op de reeds bestaande online advertentiemogelijkheden.
easyJet en Spotify gebruiken de muzieksmaak van reizigers om tips te geven over hun volgende vakantiebestemming.
Spotify en Omnicom Media Group (OMG) sluit een reclamedeal die zich louter richt op podcasts. De deal is voor de duur van de rest van dit jaar en heeft een waarde van vijftien miljoen euro. Podimo blijkt in Nederland twintig procent van het commerciële bereik te vertegenwoordigen.
Spotify koopt een jong technologiebedrijf dat de muziekdienst letterlijk een stem kan geven. Sonantic genereert spreekstemmen, bijvoorbeeld voor uitleg bij aanbevelingen of zelfs om leesboeken uit te spreken als audioboek.
Spotify heeft moeite om nieuwe groepen adverteerders enthousiast te krijgen voor zijn reclameplatform. Met een nieuw hulpmiddel wil het beter inzicht geven op de merkbouwende effecten van audioreclame.
Spotify voert stapsgewijs een nieuw audioproduct toe aan zijn mobiele app: live audio.
Professionals die uitgeven op Instagram en Spotify kunnen daar binnenkort hun eigen NFT’s gaan uitgeven, eigendomsbewijzen van digitale maaksels.
Een jaar geleden was het niet meer dan een experiment, vandaag is Car Thing een commercieel product. Spotify brengt zijn eerste hardware uit: een bedieningspaneel voor op het dashboard van de auto.