More artikelen

Spotify sluit grootste Europese reclamedeal podcasts met OMG

Spotify en Omnicom Media Group (OMG) sluit een reclamedeal die zich louter richt op podcasts. De deal is voor de duur van de rest van dit jaar en heeft een waarde van vijftien miljoen euro. Podimo blijkt in Nederland twintig procent van het commerciële bereik te vertegenwoordigen.

Marketing

Spotify koopt AI-generator spreekstemmen

Spotify koopt een jong technologiebedrijf dat de muziekdienst letterlijk een stem kan geven. Sonantic genereert spreekstemmen, bijvoorbeeld voor uitleg bij aanbevelingen of zelfs om leesboeken uit te spreken als audioboek.

Voice

Spotify Brand geeft adverteerders inzicht impact audio-advertenties

Spotify heeft moeite om nieuwe groepen adverteerders enthousiast te krijgen voor zijn reclameplatform. Met een nieuw hulpmiddel wil het beter inzicht geven op de merkbouwende effecten van audioreclame.

Online advertising

Spotify voegt live audio toe aan app

Spotify voert stapsgewijs een nieuw audioproduct toe aan zijn mobiele app: live audio.

Publishing

Instagram en Spotify komen met NFT’s voor makers

Professionals die uitgeven op Instagram en Spotify kunnen daar binnenkort hun eigen NFT’s gaan uitgeven, eigendomsbewijzen van digitale maaksels.

Innovatie

Spotify brengt Car Thing uit in VS

Een jaar geleden was het niet meer dan een experiment, vandaag is Car Thing een commercieel product. Spotify brengt zijn eerste hardware uit: een bedieningspaneel voor op het dashboard van de auto.

Entertainment

Spotify doet overnames voor audio-analytics

Spotify doet in de VS twee overnames om adverteerders beter te bedienen in de toekomst. De combinatie van Podsights en Chartable moet betere data over luisteraars opleveren en hoe zij reageren op reclamecampagnes op het audioplatform.

Analytics

Dag en Nacht Media met betaalde podcasts op Spotify

Fans van een aantal podcasts van uitgever Dag en Nacht Media kunnen tegen betaling bonusafleveringen luisteren op Spotify.

Publishing

‘Spotify wordt shirtsponsor FC Barcelona’

Spotify zou de nieuwe shirtsponsor worden van de mannen- en vrouwenteams van voetbalclub FC Barcelona.

Entertainment

Spotify haalt Neil Young uit catalogus, steunt coronacriticus

‘Hij eruit of ik eruit’. Zo heeft het ongeveer geklonken tussen zanger Neil Young en Spotify. De streamingdienst kiest voor Joe Rogan, een veelbeluisterde podcaster die kritiek oogst om het verspreiden van misinformatie over corona.

Entertainment

Adverteren op Spotify: hoe, wat en waarom, plus tips voor het beste resultaat

Spotify is een belangrijk kanaal voor digitale audio en dus ook voor advertenties. Maar het is anders dan radio: lees hoe adverteren werkt en wat het kost.

Publishing

Spotify met nieuw reclameformat voor podcasts

Spotify voert een nieuw reclameformat in dat speciaal is ontwikkeld voor luisteraars van podcasts: een klikbare kaart die zeven dagen blijft plakken.

Online advertising

Spotify doet overname met oog op radiomarkt

Spotify koopt een bedrijf in podcasttechnologie waarmee het de radiomakers wereldwijd een stap verder in de podcastmarkt wil trekken.

Venture

Spotify koopt audioboekbedrijf Findaway

Spotify heeft voor een onbekend bedrag het Amerikaanse Findaway overgenomen, een bedrijf dat voor schrijvers en uitgervers audioboeken distribueert naar de grote luisterplatformen van de wereld.

Venture

Shopify geeft artiesten merchandising met integratie Spotify

Spotify sluit een strategische samenwerking met Shopify zodat musici een winkeltje kunnen openen op hun artiestenpagina in de muziek-app.

E-commerce