-

Wat zijn de mogelijkheden van Spotify Ad Studio?

Het self-service advertentieplatform Ad Studio is een mooie aanvulling op de reeds bestaande online advertentiemogelijkheden. Lees en kijk verder voor de mogelijkheden van Spotify’s Ad Studio.

Wat is Spotify Ad Studio?

Ad Studio is het self-service advertentieplatform van Spotify waarmee adverteerders alle gratis Spotify-abonnees kunnen bereiken met hun audio en videoadvertenties. In Nederland zijn er in totaal 5 miljoen maandelijks actieve gebruikers, waarvan 1,8 miljoen met een gratis account. Wereldwijd is het percentage gratis gebruikers zelfs bijna 6 op de 10! De muziekindustrie kan Ad Studio inzetten voor het promoten van nieuwe muziek, concerten en merchandise.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Waarom moet je er iets mee?

Gemiddeld wordt er 2,5 uur per dag gestreamd. Dat maakt het potentiële bereik op Spotify enorm. Naast vertrouwde targeting op interesses, demografische en geografische gegevens, bereik je met Spotify mensen juist op heel specifieke momenten. Bijvoorbeeld tijdens het gamen, koken, reizen of sporten. Verder is het mogelijk om te targeten op vrijwel alle grote muziekgenres.

En wil je nieuwe muziek, een concert of merchandise promoten? Dan kun je daarvoor ook de fans van specifieke artiesten targeten. Spotify’s Ad Studio maakt het ook voor kleinere adverteerders mogelijk om een campagne te starten, want het minimum benodigde budget is slechts €250. En heb je zelf geen mogelijkheid om je eigen audioboodschap te ontwikkelen? Dan laat je deze gratis maken door een van de vele stemacteurs van Spotify. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een script. De audioboodschap kan daarnaast worden opgeluisterd met zelfgekozen achtergrondmuziek en een begeleidende banner.

Mooie aanvulling

Het self-service advertentieplatform Ad Studio is een mooie aanvulling op de reeds bestaande advertentiemogelijkheden om de bekendheid van je merk te vergroten. Als adverteerder heb je de beschikking over unieke targetingopties waarmee je de doelgroep op heel specifieke momenten bereikt. Het zijn dan ook juist die unieke momenten waarop je het beste met aansluitende content kunt inspringen.

Over de auteur: Chloë Fonville is Digital advertising specialist bij SDIM.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond