Meer Artikelen

Premium

Populariteit podcasts Gen Z verdubbeld in 2020

Twee keer zoveel Nederlandse jongelui onder de twintig zijn afgelopen jaar podcasts gaan luisteren. Het liefst luisteren zij, net zoals andere leeftijdsgroepen, naar podcasts over comedy.

Media
Premium

Spotify: 40% meer luisteren via connected devices

Sinds de uitbraak van het coronavirus is het luisteren naar connected devices met bijna de helft toegenomen. Men gebruikt thuis vaker smartspeakers en apps via bijvoorbeeld tv.

Programmatic
Premium

Spotify op voorsprong met overname techniek podcastreclame

Spotify koopt technologie waarmee het dynamisch gepersonaliseerde reclames kan injecteren in podcasts buiten zijn eigen platform.

Venture
Premium

Spotify exclusief sponsor van League of Legends-events

Spotify heeft zijn eerste wereldwijde sponsorcontract getekend om zijn bereik en zichtbaarheid te vergroten. Het betreft een deal met Riot Games voor League of Legends.

Online marketing
Premium

Spotify maakt video in podcasts mogelijk

Spotify vewerkt een nieuwe technische optie in podcasts: video. Een selecte groep podcastmakers kan bewegend beeld gaan verwerken in hun werken. Die zijn enkel te bekijken in de desktop en mobiele app van de Zweden.

Media
Premium

Spotify: Podcasters open voor merkadverteerders

Snelle, verkoopgerichte reclame past niet echt meer bij podcasts, stelt Spotify. Mediamakers hebben liever goed passende merkadverteerders rondom hun uitzendingen.

Media
Premium

Spotify opent zelfbedieningspaneel videocommercials

De eerste groep adverteerders kan zelf video-commercials gaan uploaden naar het reclamesysteem van Spotify. Het zullen veelal merken zijn die beeldreclame op telefoons en computers kunnen vertonen.

Online advertising
Premium

Spotify: maandelijks 54 miljoen luisteraars podcasts

Negentien procent van de gebruikers van Spotify luisterde in het eerste kwartaal van 2020 behalve naar muziek ook naar podcasts. Dat zijn 54 miljoen abonnees en gratis gebruikers, een getal dat eind 2019 elf miljoen lager lag.

Publishing

Spotify naar 236 miljoen maandelijkse gebruikers

Het aantal gebruikers van muziekdienst Spotify is in het eerste kwartaal sneller gegroeid dan een jaar geleden. De VS en Europa blijven ietwat achter bij Latijns Amerika.

Entertainment

Starbucks: menselijke interactie blijft leidend

Starbucks is meer dan alleen relatief dure koffie in gepersonaliseerde bekertjes. Het is een van de meest innovatieve retailers ter wereld. Wat ze doen om leidend te blijven.

Customer Loyalty
Premium

Spotify gaat reclame injecteren in podcasts

Spotify gaat dynamisch reclame injecteren in de streams van pocasts die het zelf exclusief uitgeeft. Adverteerders kunnen gebruik maken van een pakket digitale diensten voor planning, meting en rapportages.

Online advertising

Spotify maakt persoonlijke speellijsten podcasts

Muziekdienst Spotify wil het luisteren naar podcasts stimuleren. Het gesproken woord is een nieuwe, maar sterk opkomende tak bij het Zweedse platform.

Publishing

Spotify: 35 miljoen luisteraars voor podcasts

Veertien procent van de maandelijks actieve gebruikers van Spotify luisteren bij de muziekdienst ook naar podcasts. Dat zijn 35 miljoen luisteraars die kiezen uit een aanbod van 500.000 titels, waaronder tientallen producties die exclusief in de muziek-app verschijnen.

Publishing

Spotify groeit naar maandelijks kwart miljard gebruikers

Het aantal maandelijkse gebruikers bij Spotify groeide afgelopen jaar met dertig procent tot 248 miljoen. Dat is meer dan de onderneming zelf verwachtte. De komst van Apple Music deert de Zweden niet. “We groeien twee keer sneller”.

Entertainment

Spotify begint met podcastreclame

Adverteerders kunnen reclameruimte gaan inkopen rondom podcasts die in Spotify worden beluisterd. De Zweden zetten vaart achter de uitrol van hun podcaststrategie.

Marketing