More artikelen

Spotify exclusief sponsor van League of Legends-events

Spotify heeft zijn eerste wereldwijde sponsorcontract getekend om zijn bereik en zichtbaarheid te vergroten. Het betreft een deal met Riot Games voor League of Legends.

Online marketing

Spotify maakt video in podcasts mogelijk

Spotify vewerkt een nieuwe technische optie in podcasts: video. Een selecte groep podcastmakers kan bewegend beeld gaan verwerken in hun werken. Die zijn enkel te bekijken in de desktop en mobiele app van de Zweden.

Media

Spotify: Podcasters open voor merkadverteerders

Snelle, verkoopgerichte reclame past niet echt meer bij podcasts, stelt Spotify. Mediamakers hebben liever goed passende merkadverteerders rondom hun uitzendingen.

Media

Spotify opent zelfbedieningspaneel videocommercials

De eerste groep adverteerders kan zelf video-commercials gaan uploaden naar het reclamesysteem van Spotify. Het zullen veelal merken zijn die beeldreclame op telefoons en computers kunnen vertonen.

Online advertising

Spotify: maandelijks 54 miljoen luisteraars podcasts

Negentien procent van de gebruikers van Spotify luisterde in het eerste kwartaal van 2020 behalve naar muziek ook naar podcasts. Dat zijn 54 miljoen abonnees en gratis gebruikers, een getal dat eind 2019 elf miljoen lager lag.

Publishing

Spotify naar 236 miljoen maandelijkse gebruikers

Het aantal gebruikers van muziekdienst Spotify is in het eerste kwartaal sneller gegroeid dan een jaar geleden. De VS en Europa blijven ietwat achter bij Latijns Amerika.

Entertainment

Starbucks: menselijke interactie blijft leidend

Starbucks is meer dan alleen relatief dure koffie in gepersonaliseerde bekertjes. Het is een van de meest innovatieve retailers ter wereld. Wat ze doen om leidend te blijven.

Customer Loyalty

Spotify gaat reclame injecteren in podcasts

Spotify gaat dynamisch reclame injecteren in de streams van pocasts die het zelf exclusief uitgeeft. Adverteerders kunnen gebruik maken van een pakket digitale diensten voor planning, meting en rapportages.

Online advertising

Spotify maakt persoonlijke speellijsten podcasts

Muziekdienst Spotify wil het luisteren naar podcasts stimuleren. Het gesproken woord is een nieuwe, maar sterk opkomende tak bij het Zweedse platform.

Publishing

Spotify: 35 miljoen luisteraars voor podcasts

Veertien procent van de maandelijks actieve gebruikers van Spotify luisteren bij de muziekdienst ook naar podcasts. Dat zijn 35 miljoen luisteraars die kiezen uit een aanbod van 500.000 titels, waaronder tientallen producties die exclusief in de muziek-app verschijnen.

Publishing

Spotify groeit naar maandelijks kwart miljard gebruikers

Het aantal maandelijkse gebruikers bij Spotify groeide afgelopen jaar met dertig procent tot 248 miljoen. Dat is meer dan de onderneming zelf verwachtte. De komst van Apple Music deert de Zweden niet. “We groeien twee keer sneller”.

Entertainment

Spotify begint met podcastreclame

Adverteerders kunnen reclameruimte gaan inkopen rondom podcasts die in Spotify worden beluisterd. De Zweden zetten vaart achter de uitrol van hun podcaststrategie.

Marketing

Spotify maakt podcasts veel prominenter in nieuwe app

Spotify gaat podcasts in de nabije toekomst even belangrijk maken als muziek in de interface van zijn app, zo suggereert een nieuwe versie die het Zweedse bedrijf nu test.

Publishing

‘Programmatic audioreclame brak door in 2018’

Profielgericht digitaal adverteren met audio is in 2018 doorgebroken. Zuzanna Gierlinska van Spotify in Europa verwacht dat programmatic audio in 2019 standaard onderdeel wordt van de digitale reclamemix.

Programmatic

Spotify wil grote podcastuitgever kopen

Spotify is in onderhandeling over de aankoop van het Amerikaanse Gimlet Media, een uitgever van podcasts.

Media