More artikelen

Spotify haalt Neil Young uit catalogus, steunt coronacriticus

‘Hij eruit of ik eruit’. Zo heeft het ongeveer geklonken tussen zanger Neil Young en Spotify. De streamingdienst kiest voor Joe Rogan, een veelbeluisterde podcaster die kritiek oogst om het verspreiden van misinformatie over corona.

Entertainment

Adverteren op Spotify: hoe, wat en waarom, plus tips voor het beste resultaat

Spotify is een belangrijk kanaal voor digitale audio en dus ook voor advertenties. Maar het is anders dan radio: lees hoe adverteren werkt en wat het kost.

Publishing

Spotify met nieuw reclameformat voor podcasts

Spotify voert een nieuw reclameformat in dat speciaal is ontwikkeld voor luisteraars van podcasts: een klikbare kaart die zeven dagen blijft plakken.

Online advertising

Spotify doet overname met oog op radiomarkt

Spotify koopt een bedrijf in podcasttechnologie waarmee het de radiomakers wereldwijd een stap verder in de podcastmarkt wil trekken.

Venture

Spotify koopt audioboekbedrijf Findaway

Spotify heeft voor een onbekend bedrag het Amerikaanse Findaway overgenomen, een bedrijf dat voor schrijvers en uitgervers audioboeken distribueert naar de grote luisterplatformen van de wereld.

Venture

Shopify geeft artiesten merchandising met integratie Spotify

Spotify sluit een strategische samenwerking met Shopify zodat musici een winkeltje kunnen openen op hun artiestenpagina in de muziek-app.

E-commerce

Spotify opent reclamenetwerk voor podcastmakers

Na de grote gevestigde podcastmakers krijgen nu de kleinere makers toegang tot het Spotify Audience Network.

Marketing

Nieuwe campagne Spotify zoekt aandacht van adverteerders

Spotify begint een internationale, zakelijke reclamecampagne om meer adverteerders op zijn platform te krijgen.

Online advertising

Spotify opent Release Radar voor adverteerders

Spotify opent de gepersonaliseerde afspeellijst Release Radar voor merkadverteerders.

Online advertising

Spotify biedt podcasters betaalmuur tot 150 dollar

Geld verdienen met een podcast komt een stap dichterbij nu Spotify een betaalmuur invoert in de VS. In de nabije toekomst komt deze optie ook beschikbaar in Europa.

Publishing

Campagnepanel #183: ‘Waar ging dit mis?’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een ‘groene’ podcastreeks van Vattenfall op Spotify.

Campagnes

Spotify: live audio is volgende ‘Stories’

Live audio zal een steeds prominenter onderdeel worden van Spotify. Met name bekende audiomakers zullen dat inzetten om in direct contact te komen met hun fans.

Media

Populariteit podcasts Gen Z verdubbeld in 2020

Twee keer zoveel Nederlandse jongelui onder de twintig zijn afgelopen jaar podcasts gaan luisteren. Het liefst luisteren zij, net zoals andere leeftijdsgroepen, naar podcasts over comedy.

Media

Spotify: 40% meer luisteren via connected devices

Sinds de uitbraak van het coronavirus is het luisteren naar connected devices met bijna de helft toegenomen. Men gebruikt thuis vaker smartspeakers en apps via bijvoorbeeld tv.

Programmatic

Spotify op voorsprong met overname techniek podcastreclame

Spotify koopt technologie waarmee het dynamisch gepersonaliseerde reclames kan injecteren in podcasts buiten zijn eigen platform.

Venture