Meer Artikelen

Tele2 en Apax kopen Versatel voor 1,3 miljard

Tele2 en investeringsmaatschappij Apax nemen Versatel over voor euro 2,20 per aandeel in contanten. Tele2 krijgt de Nederlandse en de Belgische activiteiten. Apax gaat met het Duitse deel aan de haal. Versatel en grootaandeelhouder Talpa Capital, het investeringsvehikel van John de Mol, steunen het bod. Bij opening van de beurs zag Versatel de koers gelijk oplopen met een dikke 12 procent.

Internetuitzending Talpa veel bekeken

De live uitzending van de najaarspresentatie van Talpa via internet is een groot succes gebleken. Dat meldt Talpa. Maar liefst 35.000 mensen klikten volgens het mediabedrijf gisteren op www.talpa.tv om de bekendmaking van de plannen van de nieuwe televisiezender te volgen.

Talpa in zee met advertentienetwerk

Talpa gaat voorlopig in zee met een advertentienetwerk op internet. Dat zegt Marc Nagelkerken die commercieel verantwoordelijk is voor multimedia bij Talpa TV tegenover Emerce. Bedoeling is dat Talpa de exploitatie van online advertenties later zelf gaat doen.

Talpa gaat digitaal uitzenden

Het nieuwe televisiestation Talpa, onderdeel van Talpa TV, gaat als eerste omroep in Nederland volledig digitaal uitzenden. Alle programma's, promo's en commercials komen te staan op een centrale server in de studio van Talpa op het Hilversumse Mediapark. De server is via glasvezel verbonden met het kantoor van Talpa in Laren, een paar kilometer verderop, waardoor alle programma's op afstand zijn te bewerken.

Dekker: “Adverteerder staat niet centraal bij Talpa”

“Talpa stelt de adverteerder niet centraal. Dat ze dat wel stellen is ongeloofwaardig. Zo hebben ze wel een roadshow gehouden voor de mediabureaus, maar niet eens voor de adverteerders.” Dat zegt Harry Dekker, mediadirecteur van Unilever, die alleen vorig jaar al 165 miljoen euro uitgaf aan reclame. Het laatste deel van een tweeluik, waarin Dekker ook vertelt over de herlancering van Yata Yata, kansen voor de adverteerder op het voetbalkanaal van Versatel (“wij zitten niet in chips en bier”) en uitlegt waarom Unilever nog niets ziet in narrowcasting.

Tromp naar Talpa

Edwin Tromp, tot voor kort verantwoordelijk voor Endemol Interactive, gaat crossmediale formats ontwikkelen voor Talpa. Hij is benoemd tot Director Cross Media. Tromp hield het eind februari, na een eneververende periode van zeven maanden, voor gezien bij Endemol. Daarvoor was hij directeur bij Lost Boys. Tromp laat in een telefonische reactie aan Emerce weten blij te zijn met zijn nieuwe baan en zegt er veel van te verwachten.

De Mol verwerft rechten uitwedstrijden Oranje

Talpa – het investeringsbedrijf van John de Mol – heeft de rechten verworven op alle zes uitwedstrijden die het Nederlands voetbalelftal zal spelen in de kwalificatieronde naar het Wereldkampioenschap 2006 in Duitsland. Het gaat daarbij om de exclusieve uitzendrechten voor zowel radio als televisie en om de internetrechten. Daarnaast omvat de overeenkomst de rechten op alle onderlinge wedstrijden tussen de andere leden van de poule waarin Oranje is ingedeeld.