More artikelen

Talpa prikt live tv door naar MSN Messenger

Talpa TV kan dagelijks op enkele duizenden nieuwe kijkers rekenen nu de omroep vanaf zes uur 's avonds de tv-beelden live doorprikt naar de chatomgeving van MSN Messenger. Met Sitestat-software onderzoekt Talpa hoe laat en hoe lang zijn internetkijkers waar naar kijken. Voor maandelijks enkele tienduizenden euro's kan Talpa er tienduizenden extra kijkers bij kopen op het MSN-portaal.

Talpa start met tv-chatten in MSN Messenger

Mediabedrijf Talpa biedt vanaf 1 juni de mogelijkheid om videostreams in MSN Messenger op te roepen. Kijkers kunnen dan met hun MSN buddies gezamenlijk naar een livestream of een stream uit het archief kijken en onderwijl chatten. Morgen start een voetbalbot, nog zonder video.

Talpa-programma’s tegen betaling te downloaden

Internetters kunnen vanaf vandaag op de site van Talpa voor 1,50 euro afleveringen van de dramaserie Van Speijk downloaden. Ook wil Talpa programma's gaan aanbieden als betaalde 'vodcasts', die te bekijken zijn op onder meer de iPod.

Omroepen oriënteren zich op on demand-tv

Ruim vijfduizend kijkers in Engeland nemen deel aan een experimentele online breedband dienst van de BBC, BBC iMP. De dienst, die volgend jaar officieel gelanceerd wordt, is vergelijkbaar met “Uitzending Gemist” van de publieke omroep, zij het dat kijkers meer dan 500 programma's kunnen opvragen tot zeven dagen na uitzending. Dat vertelde Jana Bennett van de BBC woensdag op het jaarlijkse Omroepcongres in Bussum. Het congres stond grotendeels in het teken van digitale televisie.

Rabo Participaties neemt 20% belang in Talpa Media

Rabo Participaties, de participatiemaatschappij van de Rabobank, neemt een belang van 20% in Talpa Media. De bank wil via deze participatie kennis opdoen over nieuwe ontwikkelingen in de informatie en entertainmentindustrie, om daarmee de relatie met haar klanten te verstevigen. Over de aankoopprijs, de looptijd en het verwachte rendement doen Rabobank en Talpa uit concurrentieoverwegingen geen mededelingen.

Talpa wil massa bereiken met site Big Brother

De site van Big Brother en andere interactieve diensten die rondom het programma zijn gebouwd, hoeven van Talpa in principe niet winstgevend te zijn. Dat zegt Erik Rezelman, manager interactive bij Talpa. De hoeveelheid traffic die de site genereert en het gevoel dat de bezoeker aan de Big Brother-site overhoudt, vindt Rezelman veel belangrijker. “Ik ga voor de massa,” zegt Rezelman. Ondertussen bezochten al meer dan 400.000 unieke bezoekers de site.

Big Brother ook live te volgen op Vodafone-mobieltje

Vodafone klanten kunnen de verrichtingen van de bewoners in het Big Brother huis al bekijken op hun Vodafone live! UMTS telefoon, vier dagen voordat de eerste aflevering zondagavond op televisie te zien is. Dat zegt Vodafone.

Het Parool nieuwe klant voor Webads

Webads heeft Het Parool binnengehaald als nieuwe klant. Vanaf deze week gaat het bedrijf de advertentie-exploitatie voor Het Parool doen. Eerder deze week maakte concurrent Adlink bekend dat het Talpa en de KVNB nieuwe klanten zijn geworden.

Talpa kiest voor Adlink

Adlink mag voorlopig de advertentie-exploitatie op de Talpa-sites gaan doen. Dat bevestigt Bas Seelen, directeur van Adlink, tegenover Emerce. Behalve Talpa haalt Adlink ook de KNVB binnen als klant.

Ook internetter weet Talpa te vinden

Behalve dat het publiek zaterdag massaal afstemde op de nieuwe televisiezender (meer dan 1 miljoen kijkers volgens de Dienst Kijk en LuisterOnderzoek), wist de vrijdag geheel vernieuwde site afgelopen weekeinde ook flink wat bezoekers te trekken. Volgens Erik Rezelman, manager interactive van Talpa, bezochten 75.000 mensen de website zaterdag.

Talpa kiest Golden Bytes voor sms-diensten

Golden Bytes mag de sms-diensten gaan verzorgen rondom televisieprogramma's van Talpa. Ook gaat Golden Bytes andere interactieve mobiele concepten mee helpen verzinnen rondom de programma's. Talpa begint op 13 augustus met uitzenden.

“Breedband groeimotor entertainmentindustrie”

Het viel al te beluisteren op verschillende bijeenkomsten, zoals onlangs nog die van Talpa, breedband wordt een belangrijke motor voor de verdere groei van de entertainment- en media-industrie. Dat wordt nog maar eens bevestigd door PricewaterhouseCoopers in een onlangs verschenen rapport.

Sony komt met browser voor psp

Sony komt met een browser voor de playstation portable (psp). Surfen op de psp was al mogelijk, maar alleen via het spel Wipe Out Pure. Sony wil dat iedereen voortaan gebruik kan maken van de browser. De psp is standaard uitgerust met wifi, maar surfen erop is nogal een omslachtige bezigheid. Zo heeft de psp geen toetsenbord.

Tele2 en Apax kopen Versatel voor 1,3 miljard

Tele2 en investeringsmaatschappij Apax nemen Versatel over voor euro 2,20 per aandeel in contanten. Tele2 krijgt de Nederlandse en de Belgische activiteiten. Apax gaat met het Duitse deel aan de haal. Versatel en grootaandeelhouder Talpa Capital, het investeringsvehikel van John de Mol, steunen het bod. Bij opening van de beurs zag Versatel de koers gelijk oplopen met een dikke 12 procent.

Internetuitzending Talpa veel bekeken

De live uitzending van de najaarspresentatie van Talpa via internet is een groot succes gebleken. Dat meldt Talpa. Maar liefst 35.000 mensen klikten volgens het mediabedrijf gisteren op www.talpa.tv om de bekendmaking van de plannen van de nieuwe televisiezender te volgen.