More artikelen

RTL met Facebook stemmen voor The Voice

Kijkers van The Voice of Holland kunnen vanavond op hun favoriet stemmen via Facebook. Dat kost wel geld.

Sanoma: “Er is vooral een digitale slag te maken bij SBS”

“Je kunt je voorstellen dat er op digitaal gebied bij SBS nog een hele slag te maken is als je kijkt waar zij nu staan”, aldus Dick Molman algemeen directeur Sanoma Media Nederland tegen Emerce. Een van de grote synergievoordelen ligt, met de digitale ervaring van Sanoma Media, dan ook op dit vlak.

Zou ik 1,2 miljard euro betalen voor SBS?

Zou ik 1,2 miljard euro betalen voor een traditioneel mediabedrijf in Nederland? In 2011. Want dat is wat SBS is. Een traditionele broadcaster. In een (video)wereld die op het kantelpunt staat van de grote verschuiving. Naar digitaal.

Sanoma en Talpa kopen SBS Nederland

Sanoma en Talpa hebben het Nederlandse deel van SBS Broadcasting overgenomen van ProSiebenSat.1. Sanoma wordt voor 67 procent eigenaar, de rest gaat naar Talpa.

Doek valt voor nieuwssite Skoeps

Burgerjournalisten in Nederland moeten hun heil ergens anders zoeken. Maandag valt het doek voor Skoeps. Het samenwerkingsverband tussen PCM Uitgevers en de digitale tak van Talpa Media wordt na anderhalf jaar ontbonden.

Talpa slankt digitale tak af

De digitale tak van Talpa gaat flink afslanken. Het bedrijf zet geen nieuwe digitale activiteiten op en zal ook niet als investeerder optreden. Eerder deze zomer trad Talpa nog naar buiten met ambitieuze digitale plannen.

Talpa Digital wordt crossmedia investeerder

TV-zender Tien stopt ermee, maar andere onderdelen van Talpa Media blijven bestaan. Talpa Digital, dat aan de wieg stond van onder meer Skoeps, Fuel for Travel en Mundo, wil voortaan een soort ‘investeerder plus’ zijn voor nieuwe crossmedia initiatieven. Emerce sprak met Mark Giesbers, managing director van Talpa Digital.

De Mol: televisie blijft centraal staan

Het einde van het televisietijdperk is nog lang niet in zicht volgens John de Mol. Hij voorziet dat het medialandschap de komende vijf jaar meer zal veranderen dan het in de afgelopen vijftig jaar heeft gedaan. Internet en mobiel spelen een belangrijke rol, maar televisie blijft centraal staan. “Mensen willen sommige ervaringen met miljoenen anderen delen.”

Merkstrateeg: Hyperconcurrentie tergt tv-makers

De digitalisering van de media zorgt ervoor dat de tv-kijker noch de programma's noch de zenders nog als merk ervaart. “Er onstaat hyperconcurrentie onder merken, publieke zenders hebben daar last van omdat ze zich te weinig onderscheiden”, aldus merkstrateeg Paul Moers van merkbureau High Value.

‘Mobilereporters eerste site voor burgerjournalistiek’

Niet Skoeps.nl maar Mobilereporters.org is de eerste Nederlandse burgernieuwswebsite waar mobiele videofilmpjes centraal staan, aldus de makers van Mobilereporters. Deze week werd bekend dat PCM samen met Talpa in oktober met Skoeps.nl start. Een vergelijkbare, zij het een stuk minder ambitieuze, site bestaat met Mobilereporters al.

Twee miljoen Big Brother streams bekeken

Sinds de start van Big Brother hebben internetters volgens Talpa twee miljoen Big Brother streams opgestart. De eerste uitzending van Big Brother was op vrijdag 18 augustus. Via BigBrother.tv zijn vier live streams te bekijken en korte filmpjes met hoogtepunten. Bij de cijfers zijn ook de streams van de uitzendingen die zijn opgevraagd via programmagemist inbegrepen.

Talpa, Samsung en Schiphol openen downloadcentra

Talpa, Amsterdam Airport Schiphol en Samsung hebben vandaag op Schiphol een downloadcentrum geopend. In Lounge 1 achter de paspoortcontrole kunnen reizigers onder meer muziek, reisinformatie en video's downloaden. Talpa Digital is verantwoordelijk voor de content, Samsung voor de techniek en Amsterdam Airport Schiphol voor de locatie en het totale projectmanagement.

Tweede tv-zender Talpa; meer ‘betaal-tv’ op internet

Talpa Media gaat vanaf het najaar via internet live en on demand Nederlands voetbal uitzenden. Sitebezoekers kunnen tevens een abonnement op bepaalde Eerste Divisie-clubs nemen en live trainingen, persconferenties en andere nieuwswaardigheden volgen. Vorige week verwierf het mediabedrijf zijn tweede tv-licentie, waarmee het 24 uur per dag uit mag zenden. Talpa-baas John de Mol zegt met belangstelling de eenvoudige videoproducties van particulieren te volgen op sites als Google Video: “simpele ideeën komen het verst”.

Talpa gaat ‘veel extra’s doen’ met Eerste Divisie

KPN gaat alle stadions in de Eerste Divisie aansluiten op een glasvezelnetwerk. Hierdoor heeft Talpa, dat vanaf volgend seizoen de exclusieve rechten heeft op alle Eerste Divisie wedstrijden, een permanente verbinding met de stadions. Talpa wil de aansluiting gebruiken om beelden van de Eerste Divisie op televisie en via internet op een vernieuwende manier te tonen.

Talpa in sms-dienst met auto-informatie

Talpa gaat samenwerken met de twee partijen achter SMS-dienst CarSpotter. Consumenten kunnen door het sturen van een sms'je naar CarSpotter met daarin een kenteken informatie over elke Nederlands personenauto, motorfiets of bedrijfswagen opvragen. Talpa zal op televisie, internet en radio aandacht besteden aan de dienst.