Bereik online radiocampagnes: 9 procent
Online radiocampagnes bereiken gemiddeld 9 procent van het Nederlandse mediapubliek. Adverteren op internetradio levert 33 procent additioneel bereik op.
Online radiocampagnes bereiken gemiddeld 9 procent van het Nederlandse mediapubliek. Adverteren op internetradio levert 33 procent additioneel bereik op.
De omzet van online radio-exploitant The Media Exchange groeide in 2016 richting de twee miljoen euro, een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar. “Je merkt dat directies van...
Het bereik van online radio is vorig jaar met tien procent gestegen tot 49 procent, blijkt uit bereiksonderzoek van MeMo2. De gemiddelde luisterduur per dag is 2:31 uur.
The Media Exchange sluit een samenwerking met marktonderzoeker MSI-ACI Europe om demografische gegevens toe te voegen aan de luisterresultaten van online radiocampagnes.
Nederlands grootste salesapparaat voor radioreclame, One Media Sales, gaat adverteerders nu ook programmatic buying aanbieden. Op basis van gebruikers- en gedragsprofielen kunnen ze reclameruimte inkopen op digitale radio.
Adverteren op internetradio begint aan te slaan, zo merkt technologiebedrijf The Media Exchange. Directeur Arthur Hoogendijk: “Vooral het tweede half jaar was booming.”
Een nieuwe techniek van The Media Exchange zorgt ervoor dat adverteerders radioluisteraars op het web kunnen retargeten.