More artikelen

Amerikanen kopen meer online

Amerikanen hebben in de maand november 8,8 miljard dollar uitgegeven online – het online boeken van reizen niet meegeteld. In november vorig jaar was dat 19 procent minder, te weten 7,4 miljard dollar. Dat blijkt uit een rapport van Goldman Sachs, Harris Interactive en Nielsen/Netratings.

Ogone: Ook rol voor betaalproviders bij Ideal

De komst van de betaalstandaard Ideal zal er niet voor zorgen dat webwinkels voorbijgaan aan de payment service providers en direct zaken doen met de banken. Banken zijn “als de dood” dat ze de service die betaalproviders nu leveren straks zelf moeten aanbieden. Dit zegt Hans Bouman, country-manager van payment service provider Ogone.

Transavia, Conimex winnen e-mail marketingprijzen

Transavia en Conimex zijn de grote winnaars geworden van de nationale e-mail marketingprijzen. Transavia/Basiq Air sleepte in samenwerking met E-Village de nationale e-mail marketing award in de wacht. De prijs voor de beste e-mail publishing-campagne ging naar de 'wekelijkse wokmail' van Conimex, een mailing die samen werd gedaan met Reddion.

Code voor ongewenste e-mail reclame

De Stichting Reclame Code heeft een gedragscode opgesteld voor de verspreiding van reclame via e-mail. Er mag geen e-mailreclame meer naar de consument worden gestuurd als deze daar niet om heeft gevraagd.

Omzet thuiswinkelen loopt op tot 2,5 miljard euro

De omzet op de Nederlandse thuiswinkel markt is in 2003 gestegen naar 2,5 miljard euro, een stijging van 14,3 procent ten opzichte van een jaar geleden. Nederland is daarmee het vierde Europese land qua thuiswinkelomzet. Het moet alleen Duitsland, Groot-Brittanië en Frankrijk. Per hoofd van de bevolking werd in 2003 voor gemiddeld 154 euro aan producten en/of diensten via catalogi, internet, televisie, post, telefoon, enz. gekocht Dat is 19 euro meer dan in 2002.

Centraal Beheer winnaar vakjury-prijs Thuiswinkel

Centraal Beheer is de grote winnaar geworden van de vakjury-prijs van Thuiswinkel die maandagavond werd uitgereikt in hotel Huis ter Duin in Noordwijk. De vakjury onder leiding van hoogleraar e-commerce Roel Pieper vindt dat Centraal Beheer op het moment het beste te bieden heeft op webwinkel-gebied. Beste starter is volgens de vak-jury Bivolino.

Consumentenbestedingen via internet naar 1,24 miljard euro

Nederlandse consumenten kochten vorig jaar voor 1,24 miljard euro via internet. Een toename van 32 procent in vergelijking met 2002. Op de totale bestedingen binnen de retail groeide het online gedeelte van 1,2 tot 1,67 procent. Dit zeggen Thuiswinkel.org en Blauw Research.

Nederland vierde land voor thuiswinkelen in Europa

Het kopen op afstand – via internet, catalogus of telefoon – groeide in de eerste helft van 2003 met ruim elf procent in omzet, tot een bedrag van 1,17 miljard euro. Nederland is daarmee in omzet het vierde land voor thuiswinkelen in Europa.

Online consumentenbestedingen groeien 36 procent

Nederlanders kochten het afgelopen half jaar voor 575 miljoen euro via internet, een toename van 36 procent. Dit komt naar voren in de Online Shopping Monitor van Thuiswinkel.org en Blauw Research. De markt is zich aan het consolideren: de groei vlakt af en er komen minder nieuwe kopers bij.

Rituals en Wehkamp beste thuiswinkels

Nederlanders kozen voor het tweede achteropeenvolgende jaar Wehkamp tot beste thuiswinkel van het land. Het bedrijf kreeg gisteren de publieksprijs tijdens de uitreiking van de Nationale Thuiswinkel Awards. De vakjury koos Rituals tot beste webwinkel, de innovatieprijs was voor KPN.

Internetverkopen nemen 77 procent toe

Nederlanders hebben vorig jaar voor 980 miljoen euro online gekocht, een toename van 77 procent in vergelijking met 2001. Dit zegt Thuiswinkel.org, de brancheorganisatie voor verkoop op afstand. Inmiddels kopen 2,9 miljoen Nederlanders online.

Thuiswinkel.org: “verzendkosten belemmeren groei”

De gestegen kosten voor verzending vormen een "ernstige belemmering" voor de verdere groei van kopen op afstand, zoals via internet. Dit zegt branche-organisatie Thuiswinkel.org. Het pleit voor krachtenbundeling tussen verkopers en distributeurs om deze drempel weg te nemen.

Nederland koopt steeds meer vanuit huis

Nederlanders hebben in de eerste helft van het jaar een kwart meer gekocht bij webwinkels, postorderaars en via de telefoon. Met name internet zorgt voor de groei aan bestedingen, het is inmiddels goed voor 42 procent van de omzet van verkopen op afstand. Dit zegt branchevereniging Thuiswinkel.org.

86 procent meer online verkoop

Nederlanders hebben in de eerste helft van dit jaar 86 procent meer besteed aan inkopen op internet. In totaal werd 445 miljoen euro uitgegeven bij webwinkels. De groei is ook hoger dan een half jaar geleden en staat in contrast met een afname in bestedingen binnen de reguliere detailhandel. Dit melden Thuiswinkel.org en Blauw Research in de Online Shopping Monitor.

Thuiswinkelen groeit 14 procent

Het winkelen vanuit de huiskamer nam vorig jaar sterk toe. Bedrijven die via catalogi, internet en telefoon producten verkopen, boekten een omzetstijging van 14 procent. Ongeveer eenderde van de omzet wordt behaald via internet. Dit zegt branchevereniging Thuiswinkel.org. In de Verenigde Staten werden resultaten voor het eerste kwartaal gepubliceerd, er wordt weer gesproken van "record"-bestedingen.