More artikelen

Thuiswinkel.org wil overkoepelend Europees platform

Thuiswinkel.org, de Nederlandse belangenvereniging van webwinkeliers wil met soortgelijke verenigingen in andere Europese landen, een nieuw Europees e-commerce platform oprichten. Huidige overkoepelden initiatieven voor de markt van thuiswinkelen zouden te ouderwets zijn.

Omzet Nederlandse webwinkels stijgt tot 6,4 miljard

Nederlanders zijn in 2009 vaker gaan webwinkelen en gaven meer uit dan voorheen. Consumenten gaven vorig jaar voor 6,4 miljard euro uit bij webwinkels, een plus van 17 procent. De omzetten in de detailhandel daalden in datzelfde jaar met 4,9 procent.

iDEAL doorbreekt grens van 100 miljoen betalingen

Na de start in oktober 2005, heeft 4,5 jaar later de 100 miljoenste betaling met iDEAL plaatsgevonden. Volgens Wijnand Jongen, directeur van de belangenvereniging van webwinkeliers, Thuiswinkel.org, is iDEAL de ‘accelerator van de Nederlandse thuiswinkelmarkt geweest’.

Thuiswinkel.org: iDeal beste basis voor mobiel betalen

De belangenvereniging van webwinkeliers, Thuiswinkel.org, wil dat het Nederlandse iDeal-betaalsysteem de basis wordt voor alle betalingen met mobiele telefoons. De behoefte aan een dergelijke systeem groeit naarmate meer consumenten smartphones met mobiel internet gaan gebruiken.

Jaarlijkse fraude bij webwinkels naar 100 miljoen euro

De fraude bij webwinkels loopt de spuigaten uit. De schade loopt dit jaar op richting de 100 miljoen euro. Branchevereniging Thuiswinkel.org roept de overheid en de financiële sector op tot een meldpunt te komen en verlangt concrete acties van de overheid.

Thuiswinkel.org: liever geen bemoeienis van EC

Thuiswinkel.org is geen voorstander voor wetten en regels vanuit de Europese Commissie om het winkelen over de grens in Europa te stimuleren. “We hebben veel liever dat de markt, de webwinkels, de banken en de vervoerders zelf de situatie in de hand nemen”, aldus Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org.

Thuiswinkel juicht protestactie eBay toe

De Nederlandse Thuiswinkelorganisatie juicht eBay’s protestactie tegen oneerlijke handelpraktijken toe.

Thuiswinkel teleurgesteld na NMa-onderzoek

De belangenbehartiger van Nederlandse webwinkels, Thuiswinkel.org, is verbaasd en teleurgesteld dat de NMa geen bewijs kreeg om prijsdiscriminatie bij webwinkels aan te tonen. Fabrikanten zouden internetondernemers namelijk verplichten bepaalde verkoopprijzen te hanteren.

Webwinkels helpen postorders om zeep

‘Kopen op afstand’ is synoniem geworden met webwinkelen, omdat bestellen via post, telefoon of fax amper meer gebeurt. Een kleine 11 procent van de aankopen op afstand gebeurt nog niet via het web.

Nederlandse webwinkelmarkt groeit een kwart

Nederlandse consumenten gaven vorig jaar voor 4,85 miljard euro uit bij webwinkels en postorderaars. De Nederlandse Thuiswinkelorganisatie verwacht dat die groei dit jaar aanhoudt en uitkomt op 6 miljard euro.

‘Faillissementsgolf webwinkels op komst’

[VIDEO] Branchevereniging Thuiswinkel.org verwacht dat er in 2010 en 2011 een fors aantal webwinkels over de kop zullen gaan. “Dat hoort bij het volwassen worden van de markt. De branche komt daar uiteindelijk beter uit”, aldus directeur Wijnand Jongen.

Scherper toezicht op bescherming persoonsgegevens

In het verleden heeft Thuiswinkel.org niet gecontroleerd op de bescherming van persoonsgegevens bij webwinkels. Vanaf januari, zo belooft de keurmerkorganisatie, gaat dat wel gebeuren.

NMa ondervraagt webwinkels over prijsdiscriminatie

De Nederlandse Mededingingsautoriteit ondervraagt 100 webwinkeliers om uit te vinden of leveranciers op prijs discrimineren tussen fysieke winkels en webwinkels.

Aanbetalingswetgeving in e-commerce roept vragen op

De vele vragen die webwinkeliers hebben bij de nieuwe voorwaarden van de Consumentenbond in samenwerking met Thuiswinkel.org komen voort uit onbekendheid met de wetgeving in de e-commerce. “Er zijn veel webwinkeliers die zich blijkbaar niet bewust zijn van de algemene voorwaarden”, aldus Léon Mölenberg, senior beleidsmedewerker van Thuiswinkel.org.

Webwinkeliers verdeeld over voorwaarden Thuiswinkel

De nieuwe voorwaarden van de Consumentenbond en Thuiswinkel.org voor de leden van de branchevereniging roept veel vragen op bij de webwinkeliers in Nederland. Vooral het besef dat de consument niet verplicht is meer dan 50 procent aan te betalen stuit op weerstand.