Meer Artikelen

Vodafone partnert met Mobile Monday

Vodafone Nederland wordt sponsor van de tweemaandelijkse Mobile Monday-bijeenkomsten in Amsterdam. De telecomaanbieder gebruikt de samenwerking om vinger aan de pols te houden rondom nieuwe mobiele ontwikkelingen.

“Mobiele besturingssystemen remmen de markt”

“Er zijn 30 tot 40 besturingssystemen voor mobiele telefoons. Dat is te veel, dat kunnen we niet gebruiken.” Vodafones bestuursvoorzitter Arun Sarin pleit ervoor dat operators de beste toestellen kiezen met daarop hooguit 5 verschillende besturingssystemen.

Premium

Vodafone-baas: ‘Sociale netwerken bedreigen telco’s’

Arun Sarin, de bestuursvoorzitter van Vodafone, waarschuwt zijn concurrenten voor het kannibaliserende effect van sociale netwerken. “Onze klanten willen communiceren via e-mail en sociale netwerken. Wij zítten in de business van communicatie, dus moeten ons niet de kaas van het brood laten eten door andere partijen.”

Premium

TomTom wil met Vodafone Duitse files omzeilen

TomTom en Vodafone breiden hun samenwerking uit naar Duitsland. Automobilisten met een TomTom kunnen aan de hand van Vodafones Gsm-signalen tijdig files signaleren en er omheen rijden.

Premium

Erik de Zwarts ‘webradio’ begint op Vodafone

Tunin.fm, een bedrijf waarin media-ondernemer Erik de Zwart participeert, koppelt zijn mobiele radio-imperium aan het netwerk van Vodafone.

Premium

T-Mobile verkoopt iPhone zonder abonnement

Vodafone dwingt T-Mobile Duitsland ertoe om Apples iPhone zonder abonnement op de markt te brengen. Duitsers betalen dan echter wel 1.000 euro voor het toestel in plaats van 400 euro.

36 procent jaargroei mobiel internet Vodafone

Telecombedrijf Vodafone zag de omzet uit mobiel dataverkeer in 12 maanden met 36 procent groeien tot 1,4 miljard euro. In Nederland bleef de klantenteller ongewijzigd op 3,9 miljoen staan.

Vodafone Nederland surveilleert op weblogs en fora

Naast een afdeling Investor Relations en Public Relations krijgt Vodafone Nederland ook een volwaardige afdeling ‘Web Relations’. De nieuwe afdeling gaat actief weblogs en discussieforums volgen om de publieke beeldvorming rondom het bedrijf en zijn diensten in de gaten te houden.

Vodafone Nederland bereidt voor op mobiele reclame

Met de heimelijke introductie van een nieuw SIM-only abonnement bereidt Vodafone zich voor op mobiele reclame op de consumentenmarkt. Het bedrijf zou klanten, afhankelijk van hun geografische locatie, sms’jes met reclame kunnen sturen. Sms- en dataverkeer vormen een groeiend financieel fundament onder het telecombedrijf.

Vodafone: omzet mobiele data stijgt 30 procent

Met een verdubbeling van het aantal circulerende Umts-apparaten, tot 16 miljoen, zag Vodafone de omzet uit mobiele data met 30 procent toenemen. In absolute zin zorgen sms en mobiel internet voor een kleine 5 procent van de omzet. In Nederland handhaaft het bedrijf zijn nummer twee-positie achter KPN met 3,9 miljoen klanten.

“Vrouw gebruikt mobieltje intensiever”

Vrouwen zijn actievere mobiele bellers dan mannen. Ze bellen vaker met mobiele nummers en versturen meer sms-berichten. Dat concludeert Vodafone op basis van eigen onderzoek onder de Nederlandse abonnees van het belbedrijf. Bij nadere bestudering van het onderzoek lijkt enige scepsis op zijn plaats.

Vodafone en Orange: weinig UMTS-gebruik

Zes procent van de klanten van Orange en Vodafone hebben een Umts-toestel of -abonnement. Hoe en hoe intensief de breedbandklanten hun dataverbinding gebruiken, blijft de vraag.

Vodafone mobiel goedkoper met Yahoo-advertenties

Telecomaanbieder Vodafone begint in Engeland een proef waarbij Yahoo beeldadvertenties gaat leveren op mobiel internet. Mobiele surfers krijgen in ruil daarvoor korting op de datakosten. Google-baas Eric Schmidt denkt dat mobiele telefoons hierdoor op termijn gratis kunnen worden.

Premium

KPN met opgevoerd mobiel breedband HSDPA

De mobiele tak van KPN biedt vanaf begin december 2006 nagenoeg landelijk dekkend mobiel breedbandige dataverbindingen, met een opgevoerde versie van UMTS. Met de zogeheten HSDPA-techniek zijn downloadsnelheden tot 1,8 megabit per seconde mogelijk. Daarmee richt het zich vooral op de zakelijke markt.

T-Mobile en Vodafone zoeken aansluiting vaste net

Vodafone gaat ADSL verkopen in Engeland en T-Mobile brengt in de VS een toestel op de markt waarmee binnenshuis via goedkoop VoIP gebeld wordt en buitenshuis via Gsm. Europese aanbieders van mobiele telefonie verschuiven hun werkterrein naar het vaste internet en vaste telefonie.