Meer Artikelen

‘Dertig procent meer streams bekeken rond WK’

Het WK Voetbal zorgt voor een flinke toename van het aantal kijkers naar streaming video's, aldus Zoom.in, de grootste aanbieder van streaming video's in Nederland. Het bedrijf constateert een stijging van zo'n 30 procent in kijkcijfers sinds het begin van het toernooi. Zoom.in levert video's aan zo'n 60 websites, waaronder die van de Telegraaf, Nu.nl en Voetbal International.

Vodafone-cijfers: mobiel internet nog ver weg

Consumenten en zakelijke gebruikers maken nog weinig gebruik van de mobiele datamogelijkheden van 06-aanbieders. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van Vodafone. Hoewel de multinational zich met UMTS richt op de zakelijke markt, blijken vooral consumenten abonnementen UMTS-apparaten te kopen. Het telecombedrijf komt later dit jaar met een personaliseerbare mobiele jukebox op de markt.

Vodafone brengt WK Voetbal mobiel in beeld

Met een dagelijks WK-videojournaal, hoogtepunten en MMS-alarmpjes probeert Vodafone Nederland mobiele televisie via haar UMTS-netwerk onder de aandacht te krijgen. Door gebrek aan schaalgrootte staan adverteerders vooralsnog langs de zijlijn bij 06-tv. Voorts onderhandelt Vodafone met KPN-dochter Digitenne om mobiele digitale ethertelevisie te kunnen bieden.

3GSM: Personal IM moet berichtenbarrière slechten

Zeker vijftien aanbieders van mobiele telefonie gaan proberen om hun berichtendiensten op elkaar af te stemmen. Daardoor zijn de telecombedrijven voor onderlinge communicatie via instant messaging niet langer aangewezen op SMS. Orange en Vodafone nemen het voortouw.

Flinke groei SMS en mobiele internetdiensten

De inkomsten uit SMS, MMS en mobiele internettoegang zijn het afgelopen kwartaal flink toegenomen. Nederlandse aanbieders van mobiele telefoon zagen de gezamenlijke opbrengsten van deze diensten met iets meer dan dertien procent stijgen zo blijkt uit een rapport van onderzoeksbureau Telecompaper.

Vodafone: vier miljoen umts-abonnees

Vodafone heeft wereldwijd ruim 4 miljoen umts-abonnees. Dat blijkt uit cijfers over de maand augustus. In juli had Vodafone er 1 miljoen minder en kwam het aantal umts-gebruikers uit op 3 miljoen. Voor het einde van het jaar hoopt Vodafone 10 miljoen umts-gebruikers te hebben.

Talpa wil massa bereiken met site Big Brother

De site van Big Brother en andere interactieve diensten die rondom het programma zijn gebouwd, hoeven van Talpa in principe niet winstgevend te zijn. Dat zegt Erik Rezelman, manager interactive bij Talpa. De hoeveelheid traffic die de site genereert en het gevoel dat de bezoeker aan de Big Brother-site overhoudt, vindt Rezelman veel belangrijker. “Ik ga voor de massa,” zegt Rezelman. Ondertussen bezochten al meer dan 400.000 unieke bezoekers de site.

Big Brother ook live te volgen op Vodafone-mobieltje

Vodafone klanten kunnen de verrichtingen van de bewoners in het Big Brother huis al bekijken op hun Vodafone live! UMTS telefoon, vier dagen voordat de eerste aflevering zondagavond op televisie te zien is. Dat zegt Vodafone.

Vodafone: samenvattingen Bundesliga op mobieltje

Vodafone Duitsland gaat samenvattingen van de Bundesliga-wedstrijden uitzenden via umts op het mobieltje. De samenvattingen zijn op zaterdag te bekijken en duren ongeveer 25 minuten. Behalve samenvattingen is er ook andere informatie over de match te vinden, is er sprake van analyses en zullen er interviews met spelers en trainers te zien zijn.

Forrester kritisch over kansen mobiele tv

Forrester denkt dat mensen pas over 5 jaar massaal naar televisie op hun mobieltje zullen kijken. Dat komt onder andere omdat toestellen waarop mobiele televisie gekeken kan worden nog te duur zijn en omdat veel consumenten nog niet eens weten of ze wel tv willen kijken op hun mobieltje en zo ja, of ze daar wel voor willen betalen.

Telegraaf stopt met Vodafone Live

De Telegraaf stopt met het aanbieden van berichten op Vodafone Live. “Helaas, deze site is niet meer beschikbaar,” krijgen gebruikers van Vodafone Live sinds deze week te zien. De Telegraaf gaat op mobiele telefoons zelfstandig verder, omdat de mobiele portalen van telecomaanbieders het krantenconcern te veel beperken.

Dance Valley via internet en mobiel te volgen

UDC, de organisator van Dance Valley, is een samenwerking aangegaan met Tiscali om het dance-evenement live uit te zenden via internet. De stream is niet gratis te bekijken en Tiscali zendt slechts delen uit van Dance Valley. Vodafone zendt dit jaar de beelden niet meer live uit op het mobieltje.

Een vijfde van mobiele bellers downloadt content

Ongeveer twintig procent van de mobiele bellers download content op zijn of haar mobieltje. Dat blijkt uit een recent onderzoek van LogicaCMG. Verwacht wordt dat dat binnen een jaar zelfs 60 procent zal zijn.

Vodafone: TV op mobiel overtreft verwachtingen

Veel meer mensen kijken naar tv op hun mobiel dan Vodafone in eerste instantie gedacht had. Hoeveel dat er zijn wil het bedrijf niet zeggen. Sinds het bedrijf niet meer beursgenoteerd is in Nederland, maakt het geen cijfers meer bekend op landenniveau. Vodafone ziet tv op het mobieltje en het downloaden van muziek als belangrijke aanjagers voor het succes van umts. “We hebben hoge verwachtingen van infotainment op het mobieltje,” zegt het bedrijf. Over sms is Vodafone minder optimistisch.

Kijkwijzer voor mobieltje

De kijkwijzer wordt vanaf 1 april (volgens de Nicam geen grap) door de vijf mobiele operators ook toegepast op het mobieltje. Voorlopig gaat het alleen om erotische beelden die het bekende Kijkwijzer-advies krijgen. Daarvoor hebben KPN Mobile, Orange, Telfort, T-Mobile en Vodafone hierover een contract getekend met het Nicam, de organisatie achter Kijkwijzer.