More stories

OpenAI opent kantoor in Londen

Het Amerikaanse bedrijf achter ChatGPT opent zijn eerste buitenlandse kantoor in Londen.

Artificial Intelligence

Booking.com kondigt nieuwe AI Trip Planner aan

Booking.com kondigt zijn nieuwe AI Trip Planner aan. De bètaversie zal vanaf vandaag voor een selecte groep reizigers uit de Verenigde Staten beschikbaar zijn in de app van het online reisplatform. De AI Trip Planner is gebaseerd op de bestaande machine learning-modellen van Booking.com die dagelijks aan miljoenen reizigers op het platform bestemmingen en accommodaties aanbevelen.

Travel

Podcast Shaping the Future: Generatieve AI en Large Language Models

Generatieve AI en Large Language Models: onmisbare marketingtool of experiment met toekomstpotentieel? In gesprek met Lee Boonstra en Saskia Nijs.

Digital Transformation

AI in het productieproces: simulaties, efficiëntie, reactiesnelheid en veiligheid

De productiesector zit al even in de vierde industriële revolutie. Hoe kunnen AI en Machine Learning de beschikbare technologie voor fabrikanten verbeteren?

Digital Transformation

Infographic: AI-coderingsassistenten voldoen al aan de verwachtingen

Generatieve AI-coderingsassistenten hebben hun nut al bewezen, althans volgens experts die er al gebruik van maken. Zestig procent van de CTO’s zetten de coderingsassistent al in bij het ‘kloppen van code’. 75 procent zegt dat de assistenten aan hun verwachtingen voldeden.

Tech

Silo AI neemt Radboud spin-off Machine2Learn over

Het Finse Silo AI neemt Machine2Learn over. Silo AI, een van de grootste private, Europese bedrijven op het gebied van kunstmatige intelligentie, wil daarmee inspelen op de groeiende vraag naar AI. Machine2Learn is opgericht door onder andere Tom Heskes, hoogleraar aan de Radboud Universiteit. Het bedrijf is een spin-off ontstaat uit onderzoek van onder andere de universiteit.

Tech

Nederlandse marketeers: geen haast met AI

Datagedreven marketeers in Nederland herkennen de opkomst van AI in hun vak, maar kijken de ontwikkelingen nog aan. Nog niet de helft is er serieus mee bezig.

Marketing

Infographic: generatieve AI verandert marketinglandschap

Generatieve AI verandert het marketinglandschap en zorgt voor een revolutie in de manier waarop bedrijven omgaan met hun doelgroepen. Generatieve AI wordt op verschillende manieren gebruikt in marketing, zoals e-mailmarketing, marketing lead scoring, klantenserviceroutering, fraudedetectie, cross-selling en upselling en chatbots van de klantenservice. 77 procent van de bedrijven onderzoekt kunstmatige intelligentie, waa

Artificial Intelligence

Hoe een nieuwe golf aan open source-modellen AI toegankelijker en betaalbaarder gaat maken

De toekomst van AI voorspellen kan niemand, maar de contouren van het nabije voorland zijn duidelijk: open source. Dat gaat AI toegankelijker en betaalbaarder maken. Met naar verwachting kleinere modellen, lokaal, dicht bij de gebruiker – zoals op een telefoon of andere hardware. Daarom een blik op belangrijke spelers, toepassingen en businessmodellen.

Artificial Intelligence

‘Zeventig procent van werkers kan helft taken automatiseren’

Kunstmatige intelligentie gaat komende jaren en decennia het werk van miljarden mensen veranderen. Adviesbureau McKinsey denkt dat 70 procent van werknemers de helft van zijn taken kan laten automatiseren. Zeker marketeers moeten hun borst nat maken, retailers juist niet.

Tech

AI-gedreven oplossingen zijn niets waard zonder de juiste input

AI-oplossingen kunnen alleen werken met de juiste input. Verkeerde of te weinig gegevens zijn een probleem, maar ook te veel of te eenzijdige data.

Artificial Intelligence

EU eens over AI wet, Google stelt Europese lancering AI bot Bard uit

Het Europees Parlement is het vandaag eens geworden over regels voor kunstmatige intelligentie. Deze regels moeten leiden tot wetgeving die in de hele EU van kracht wordt. De komende tijd gaan het parlement en de lidstaten in onderhandeling over de wet, die al in 2021 werd voorgesteld door de Europese Commissie.

Artificial Intelligence

Accenture investeert 3 miljard dollar in AI

Accenture investeert 3 miljard dollar in AI om klanten te helpen transformeren. Het bedrijf zal het aantal AI-specialisten verdubbelen tot 80.000 en de inzet van AI-toepassingen in 19 sectoren intensiveren. Deze uitbreiding van de Data & AI-praktijk resulteert volgens de adviseur in de ontwikkeling van nieuwe sectorspecifieke oplossingen en kant-en-klare modellen.

Artificial Intelligence

GroupM verkoopt Conversational aan start-up Neople

Neople uit Den Bosch neemt de chatbottak Conversational van GroupM over. De start-up gebruikt generatieve AI waardoor bedrijven bots kunnen inzetten als ware digitale werknemers.

Start-ups

Generatieve AI en Large Language Models: DDMA-experts over de impact op hun discipline

Zes DDMA-experts over hun verwachtingen rond de invloed van Generatieve AI en Large Language Models op verschillende marketingdisciplines.

Artificial Intelligence