OpenAI opent kantoor in Londen
Het Amerikaanse bedrijf achter ChatGPT opent zijn eerste buitenlandse kantoor in Londen.
Het Amerikaanse bedrijf achter ChatGPT opent zijn eerste buitenlandse kantoor in Londen.
Booking.com kondigt zijn nieuwe AI Trip Planner aan. De bètaversie zal vanaf vandaag voor een selecte groep reizigers uit de Verenigde Staten beschikbaar zijn in de app van het online reisplatform. De AI Trip Planner is gebaseerd op de bestaande machine learning-modellen van Booking.com die dagelijks aan miljoenen reizigers op het platform bestemmingen en accommodaties aanbevelen.
Generatieve AI en Large Language Models: onmisbare marketingtool of experiment met toekomstpotentieel? In gesprek met Lee Boonstra en Saskia Nijs.
De productiesector zit al even in de vierde industriële revolutie. Hoe kunnen AI en Machine Learning de beschikbare technologie voor fabrikanten verbeteren?
Generatieve AI-coderingsassistenten hebben hun nut al bewezen, althans volgens experts die er al gebruik van maken. Zestig procent van de CTO’s zetten de coderingsassistent al in bij het ‘kloppen van code’. 75 procent zegt dat de assistenten aan hun verwachtingen voldeden.
Het Finse Silo AI neemt Machine2Learn over. Silo AI, een van de grootste private, Europese bedrijven op het gebied van kunstmatige intelligentie, wil daarmee inspelen op de groeiende vraag naar AI. Machine2Learn is opgericht door onder andere Tom Heskes, hoogleraar aan de Radboud Universiteit. Het bedrijf is een spin-off ontstaat uit onderzoek van onder andere de universiteit.
Datagedreven marketeers in Nederland herkennen de opkomst van AI in hun vak, maar kijken de ontwikkelingen nog aan. Nog niet de helft is er serieus mee bezig.
Generatieve AI verandert het marketinglandschap en zorgt voor een revolutie in de manier waarop bedrijven omgaan met hun doelgroepen. Generatieve AI wordt op verschillende manieren gebruikt in marketing, zoals e-mailmarketing, marketing lead scoring, klantenserviceroutering, fraudedetectie, cross-selling en upselling en chatbots van de klantenservice. 77 procent van de bedrijven onderzoekt kunstmatige intelligentie, waa
De toekomst van AI voorspellen kan niemand, maar de contouren van het nabije voorland zijn duidelijk: open source. Dat gaat AI toegankelijker en betaalbaarder maken. Met naar verwachting kleinere modellen, lokaal, dicht bij de gebruiker – zoals op een telefoon of andere hardware. Daarom een blik op belangrijke spelers, toepassingen en businessmodellen.
Kunstmatige intelligentie gaat komende jaren en decennia het werk van miljarden mensen veranderen. Adviesbureau McKinsey denkt dat 70 procent van werknemers de helft van zijn taken kan laten automatiseren. Zeker marketeers moeten hun borst nat maken, retailers juist niet.
AI-oplossingen kunnen alleen werken met de juiste input. Verkeerde of te weinig gegevens zijn een probleem, maar ook te veel of te eenzijdige data.
Het Europees Parlement is het vandaag eens geworden over regels voor kunstmatige intelligentie. Deze regels moeten leiden tot wetgeving die in de hele EU van kracht wordt. De komende tijd gaan het parlement en de lidstaten in onderhandeling over de wet, die al in 2021 werd voorgesteld door de Europese Commissie.
Accenture investeert 3 miljard dollar in AI om klanten te helpen transformeren. Het bedrijf zal het aantal AI-specialisten verdubbelen tot 80.000 en de inzet van AI-toepassingen in 19 sectoren intensiveren. Deze uitbreiding van de Data & AI-praktijk resulteert volgens de adviseur in de ontwikkeling van nieuwe sectorspecifieke oplossingen en kant-en-klare modellen.
Neople uit Den Bosch neemt de chatbottak Conversational van GroupM over. De start-up gebruikt generatieve AI waardoor bedrijven bots kunnen inzetten als ware digitale werknemers.
Zes DDMA-experts over hun verwachtingen rond de invloed van Generatieve AI en Large Language Models op verschillende marketingdisciplines.