More stories

(Emerce TV) AI om reizen toegankelijker, leuker en persoonlijker te maken

KLM wil het potentieel van AI verder verkennen, niet alleen vanwege de innovatie, maar ook om zinvolle en positieve effecten voor klanten te creëren en reizen toegankelijker, leuker en persoonlijker te maken. Dat zegt VP Digital Marketing Kevin Duijndam bij Emerce TV.

Artificial Intelligence

Sinterklaasgedicht-GPT helpt ploeteraars dichten

Er is een GPT verschenen die ploeteraars en tekstueel minder creatieven helpt bij het schrijven van sinterklaasgedichten.

Tech
Premium

Accenture opent eerste generatieve AI-studio voor de industriële sector in Nederland

Accenture heeft zijn eerste generatieve AI-studio in Nederland geopend, strategisch gevestigd in het Industrial Design Center in Eindhoven. Het initiatief is onderdeel van een wereldwijde investering van 3 miljard dollar, gericht op het ondersteunen van bedrijven bij hun digitale transformatie en duurzame groei.

Artificial Intelligence
Premium

Grote kloof in AI-vaardigheden onder werkend Nederland

Talentbedrijf Randstad constateert een grote kloof in AI-vaardigheden. De nieuwste editie van de Randstad Workmonitor, gebaseerd op de gegevens van 12.000 medewerkers wereldwijd, waaronder 800 uit Nederland, laat zien dat de gender- en leeftijdsongelijkheid in AI-vaardigheden groot is.

Artificial Intelligence

Infographic: Wat vinden Instagram-beïnvloeders van AI?

Meta werkt aan generatieve AI-video’s, zodat je jezelf in zelf ontworpen scènes kunt plaatsen.
Is dat een goede zaak? Of ondermijnt dat de fundamenten van de sociale platforms waarop zijn gebouwd? Om wat meer perspectief te krijgen op hoe influencers dit zien, heeft HypeAuditor onlangs 620 Instagram-influencers ondervraagd naar AI toepassingen.

Artificial Intelligence

X test gratis versie AI chatbot Grok

Sociaal netwerk X test een gratis versie van zijn AI-chatbot Grok, gebouwd door Elon Musks bedrijf xAI. Er was tot dusverre alleen een betaalde versie.

Artificial Intelligence
Premium

‘Datakwaliteit nog steeds grote uitdaging marketeers’

Datakwaliteit is nog steeds een van de grootste uitdagingen in datagedreven marketing. Het vormt een belemmerende factor bij het gebruik van complexere AI-toepassingen en legt daarmee een fundamenteel probleem bloot.

Online marketing
Premium

Claude.ai lanceert AI-apps voor Windows en Mac

Anthropic, de maker van AI-chatbot Claude, brengt desktopsoftware op de markt voor Windows en Mac.

Artificial Intelligence
Premium

Verenigde Naties nemen Nederlandse AI-resolutie aan

Nederland wil betere wereldwijde afspraken over het militair gebruik van kunstmatige intelligentie (AI). Daarvoor diende Nederland samen met Zuid-Korea de allereerste resolutie over dit onderwerp in bij de Verenigde Naties (VN). Deze resolutie is nu aangenomen.

Artificial Intelligence
Premium

TU/e een van de eerste gebruikers van AI-supercomputer van NVIDIA

De TU Eindhoven is naar verwachting een van de eerste Europese klanten die een NVIDIA DGX B200 systeem krijgt. De supercomputer – die naar verwachting in de eerste helft van 2025 operationeel zal zijn – zal het onderzoek van de TU/e op gebied van onder meer AI een stevige impuls geven.

Artificial Intelligence
Premium

‘AI ontwricht Google’

Google is niet meer de betrouwbare aanjager van verkeer naar websites die het twee decennia was. Er zit weinig groei meer in zoekmachineverkeer. AI ontwricht de zoekmachine.

E-commerce

Onderzoek: AI-beelden leiden tot waardevollere comments op social media

Socialmediagebruikers geven bij posts met AI-genereerde beelden vaker comments die een merkvermelding of een tag van vrienden/andere accounts bevatten dan bij traditionele beelden. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek dat Emerce vandaag heeft gepubliceerd.

Marketing

Emerce Rapport Generatieve AI in Socialmediamarketing

Hoe effectief zijn AI-gegeneerde beelden in social media marketing? Dit onderzoek laat zien welke impact AI-gegeneerde beelden hebben op customer […]

Marketing

AI-app wil 2.5 miljoen laaggeletterden in Nederland helpen

ING Nederland fonds en Stichting Lees Simpel gaan samenwerken zodat gebruikers kosteloos en zonder account gebruik kunnen blijven maken van de Lees Simpel app. Het doel is om samen nog meer mensen te helpen met het lezen van moeilijke brieven en daarmee hun zelfredzaamheid te vergroten.

Artificial Intelligence

(Emerce TV): Rabobank werkt naar ‘autonomous engagement’ marketing

Rabobank wil nieuwe technologie zodanig inzetten dat AI automatisch de juist uitingen genereert voor een gegeven gebruiker of gebruikersgroep.

Marketing