Telecomsector dringt aan op gebruiksbelasting dataverkeer
De Europese telecomsector dringt opnieuw aan op een extra vergoeding voor het netwerkgebruik. In een open brief schrijven de CEO’s van 20 verschillende telecomproviders (waaronder KPN) dat de inkomsten uit het netwerkgebruik de kosten niet helpen dragen. Zonder extra investeringen wordt het ambitieuze 2030 Digital Decade-plan van de EU geen realiteit.