China passeert Duitsland als grootste importland e-commerce
De Nederlandse online consument kocht in 2024 voor 434 miljoen euro bij buitenlandse webwinkels. Meer dan een kwart (28%) kwam uit China, gevolgd door Duitsland (23%).
De Nederlandse online consument kocht in 2024 voor 434 miljoen euro bij buitenlandse webwinkels. Meer dan een kwart (28%) kwam uit China, gevolgd door Duitsland (23%).
Het Chinese Pinduoduo, moederbedrijf van Temu, heeft de nettowinst in 2024 zien verdubbelen naar 15,4 miljard dollar.
De online doe-het-zelf (DIY) markt is gegroeid van 56 miljard naar 66 miljard euro in 2024. Het aandeel van online DIY-verkoop binnen de totale markt (zowel online als offline) steeg met 18 procent, van 15,2 procent in 2023 (€56 miljard van €368 miljard) naar 17 procent in 2024 Deze sterke groei zal naar verwachting doorzetten, met een prognose van 78 miljard in 2026 voor de online DIY-markt. Dat schrijft Cross-Border Commerce Europe.
Naar verwachting zal TikTok in het komende voorjaar zijn e-commerceomgeving TikTok Shop lanceren in Brazilië en Japan.
De koers van het aandeel HelloFresh is na bekendmaking van de jaarcijfers vandaag met ruim veertien procent gedaald.
Media-exploitant RTL AdAlliance maakt contentbundels waar adverteerders internationaal reclameruimte omheen kunnen inkopen. Hert nieuwe AdManager maakt dat tot een zelfbedieningsloketje.
Investeringen in AliExpress en diens Turkse pendant Trendyol bezorgen de internationale activiteiten van Alibaba Group een verlies van 700 miljoen dollar (ebita).
Fulfilmentbedrijf Monta heeft zijn netwerk verder uitgebreid, met de opening van een nieuw warehouse in Frankrijk. Lokale webwinkels gaan hun klanten van daaruit beleveren.
Maanden eerder dan verwacht gaat Amazon Haul van start, de internationale low budget-concurrent van Temu.
De telecomstart-up Truely uit Singapore trekt 3,5 miljoen dollar venture capital aan. Het wil zich profileren als operator op de reismarkt.
Whoppah, de Nederlandse online marktplaats voor meubelen en interieurartikelen, doet een strategische overname in Frankrijk. Het bedrijf koopt de Franse nummer twee in zijn segment, Design Market.
De omzet in Nederlands e-commerce groeide in de eerste zes maanden van 2024 met zes procent tot 17,5 miljard euro. Het aantal aankopen dat men deed, het aantal transacties dus, daalde met twee procent tot 173 miljoen.
Verkopen in Centraal- en Oost-Europa? Te lastig vanwege de onbekende en consumentenverwachtingen? Denk dan opnieuw, want je hoeft niet alles zelf te doen.
De totale online fashion-, beauty- en luxuryretailmarkt in Europa en het VK komt dit jaar uit op 213 miljard euro en groeit volgend jaar met zo’n vijf procent.
Tweedehandsplatform Vinted faciliteert sinds kort ook de koop en verkoop van tweedehands elektronica.