AliExpress: Orders binnen vijf dagen geleverd
Marktplaats AliExpress gaat samenwerken met zusterbedrijf Cainiao om sneller pakketjes van China naar de koper te brengen. Uiterlijk binnen vijf dagen.
Marktplaats AliExpress gaat samenwerken met zusterbedrijf Cainiao om sneller pakketjes van China naar de koper te brengen. Uiterlijk binnen vijf dagen.
De Nederlander doet slechts vijftien procent van zijn online aankopen bij een webwinkel in een ander land. Opgeteld gaat het om zo’n vijf miljard euro.
Meer dan de helft van de Nederlandse retailers van plan is om in 2023 uit te breiden naar het buitenland. Dit blijkt uit het jaarlijkse Retail Report van Adyen, waarin wereldwijde en lokale trends worden besproken die bepalend zijn voor de toekomst van de retail.
Alibaba Group rolt zijn hitnummer op de Chinese markt Tmall uit naar Europa. Momenteel lopen de eerste praktische proeven in Spanje, maar uiteindelijk is heel Europa het doel.
Amazon wil niet in neerwaartse spiraal van prijsconcurrentie komen met Temu, de shoppingapp van de Chinese e-commercegigant PinDuoDuo.
Veelverkopers op Vinted doen er verstandig aan hun boekhouding goed bij te houden, want Vinted gaat hun cijfers vanaf dit jaar doorgeven aan de Belastingdienst.
Technisch gezien is Vinted klaar voor een beursgang, maar de tijd om dat ook daadwerkelijk te doen is nog niet rijp.
Katchin, een marktplaats voor design sieraden en horloges, begint zijn internationale uitrol buiten thuismarkt Engeland naar Duitsland en Frankrijk.
Het Nederlandse MKB is internationaal georiënteerd. Een groot deel exporteert naar het buitenland. Wie dat niet doet noemt verschillende belemmeringen.
Internationale e-commerce binnen de Europese landsgrenzen groeide in 2022 met vijf procent tot 179 miljard euro.
De Duitse, beursgenoteerde webwinkel Bike24 opent filialen in Nederland, België en Luxemburg. De zaak dekt nu zeventig procent van de potentiële Europese markt.
Het lek is nog lang niet boven, want de kwartaalomzetten bij Wish daalden in 2021 en 2022 met respectievelijk 64 en 72 procent. Het bedrijf ploetert door met zijn herpositionering.
Sinds begin dit jaar moeten sommige platformexploitanten gegevens over de verkopers op hun platform rapporteren. Lees hier wat deze regels inhouden.
Drie kwart van de online consumenten zegt minder en prijsbewuster te gaan winkelen als gevolg van de stijgende kosten.
Marktplaats AliExpress doet het niet goed in Europa. Als gevolg van nieuwe BTW-regels blijft de omzet dalen. Moederbedrijf Alibaba Group ziet een lichtpuntje, want: ‘de daling neemt af’.