Zo beheer je wereldwijd je B2B- en B2C-kanalen effectief en succesvol naast elkaar
Hoe beheer je als groothandel wereldwijd je B2B- en B2C-kanalen effectief en succesvol naast elkaar, in meer dan 30 landen?
Hoe beheer je als groothandel wereldwijd je B2B- en B2C-kanalen effectief en succesvol naast elkaar, in meer dan 30 landen?
Belangenorganisatie voor de e-commercesector Thuiswinkel.org begint de verstrekking van de eerste Shopping Secure-certificaten. Dat is het Europese zusje van Thuiswinkel Waarborg.
De Europese online modemarkt groeit komende jaren met de helft tot 175 miljard euro. Dat verwacht althans Cross-Border Commerce Europe, dat Zalando als grootste platform aanwijst.
Cross-Border Commerce Europe, het platform dat cross-border e-commerce in Europa stimuleert, lanceert een onderzoek naar de 16 sterkste Europese landen met een focus op hun cross-border prestaties.
Sterke internationale groeiambitie en tegelijkertijd het hoofd bieden aan piekbelastingen in eigen land: bij webwinkel Deloox is dat de realiteit.
Retailers hebben met BTW-problemen te maken als ze zaken doen over de grens. De EU-brede BTW-regels voor e-commerce zijn een stap in de juiste richting.
Ook de Nederlanders waren aanwezig in Austin voor SXSW 2022: een groepsgesprek met Dani Polak, Amanda Boomstra en Bert Hagendoorn over Dutch Digital Design.
In deze whitepaper lees je niet alleen waarom een stap naar het buitenland vaak loont, maar vooral hoe je dat doet. Lees hoe je op jouw vertaalde site en andere kanalen de juiste toon aanslaat.
ManoMano is een grote marketplace voor doe-het-zelf en huis-en-tuin. Kortom, een platform waarop Nederlandse bedrijven Europese groei kunnen realiseren.
De waarde van e-commercehandel tussen twee landen stijgt volgend jaar met dertien procent tot boven de 2.000 miljard dollar.
De totale Europese online cross-border markt, online inkopen over de grens, vertegenwoordigt een omzet van 171,2 miljard euro in 2021 (exclusief reizen), een stijging van 17 procent ten opzichte van 2020. Dat blijkt uit de vierde editie van de TOP 500 Cross-Border Retail Europe.
Shopping-app Wish ontslaat vijftien procent van de 190 internationale banen en trekt zich terug uit 79 landen. De omzet in het vierde kwartaal klapte in, want daalde met 64 procent van 794 miljoen dollar naar 289 miljoen.
Nederland is nog steeds een koploper wat betreft internationale e-commerce. De consument kijkt makkelijk over de landsgrenzen en de logistieke infrastructuur hier is uitmuntend.
De BTW-heffing op goedkope producten van buiten de EU zorgt ervoor dat consumenten minder kopen bij niet-Europese webwinkels. Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond. Onder andere de onzekerheid over bijkomende kosten schrikt consumenten af.
Steeds meer bedrijven kijken over de grenzen. Dat betekent: je website in andere landen en talen. Lees de basis SEO-stappen voor een meertalige website.