More stories

Online retail en het toepassen van de nieuwe EU-brede BTW-regels

Retailers hebben met BTW-problemen te maken als ze zaken doen over de grens. De EU-brede BTW-regels voor e-commerce zijn een stap in de juiste richting.

Cross Border

SXSW: gesprek over Dutch Digital Design

Ook de Nederlanders waren aanwezig in Austin voor SXSW 2022: een groepsgesprek met Dani Polak, Amanda Boomstra en Bert Hagendoorn over Dutch Digital Design.

SxSW

Succesvol de buitenlandse doelgroep aanspreken

In deze whitepaper lees je niet alleen waarom een stap naar het buitenland vaak loont, maar vooral hoe je dat doet. Lees hoe je op jouw vertaalde site en andere kanalen de juiste toon aanslaat.

Cross Border

Niche marketplace voor doe-het-zelf en huis-en-tuin: ManoMano

ManoMano is een grote marketplace voor doe-het-zelf en huis-en-tuin. Kortom, een platform waarop Nederlandse bedrijven Europese groei kunnen realiseren.

Marketplaces
Premium

‘Crossborder e-commerce groeit 13 procent’

De waarde van e-commercehandel tussen twee landen stijgt volgend jaar met dertien procent tot boven de 2.000 miljard dollar.

Cross Border
Premium

Europese online cross-border markt naar 171,2 miljard

De totale Europese online cross-border markt, online inkopen over de grens, vertegenwoordigt een omzet van 171,2 miljard euro in 2021 (exclusief reizen), een stijging van 17 procent ten opzichte van 2020. Dat blijkt uit de vierde editie van de TOP 500 Cross-Border Retail Europe.

Cross Border
Premium

Omzet Wish stort in, weg uit 79 landen

Shopping-app Wish ontslaat vijftien procent van de 190 internationale banen en trekt zich terug uit 79 landen. De omzet in het vierde kwartaal klapte in, want daalde met 64 procent van 794 miljoen dollar naar 289 miljoen.

Marketplaces
Premium

Nederland blijft koploper internationale e-commerce

Nederland is nog steeds een koploper wat betreft internationale e-commerce. De consument kijkt makkelijk over de landsgrenzen en de logistieke infrastructuur hier is uitmuntend.

Cross Border
Premium

Consumenten kopen minder buiten EU door BTW-heffing

De BTW-heffing op goedkope producten van buiten de EU zorgt ervoor dat consumenten minder kopen bij niet-Europese webwinkels. Dat blijkt uit een enquête van de Consumentenbond. Onder andere de onzekerheid over bijkomende kosten schrikt consumenten af.

Cross Border

De SEO-richtlijnen voor een meertalige website

Steeds meer bedrijven kijken over de grenzen. Dat betekent: je website in andere landen en talen. Lees de basis SEO-stappen voor een meertalige website.

SEO
Premium

‘Webwinkelen buiten de EU blijft risico’

Consumenten doen er goed aan geen producten te kopen bij webwinkels van buiten de EU, of het nu elektrische apparaten, sieraden, cosmetica, bestrijdingsmiddelen of medicijnen zijn. De producten vallen vaak tegen, werken slecht of zijn ronduit onveilig. Dat concludeert de Consumentenbond na onderzoek.

Cross Border

E-commerce voorbij de landsgrens? Hoe je met cross-border selling begint

Als je het idee hebt dat je groeimogelijkheden in Nederland uitgeput raken, kan het buitenland de juiste stap zijn. Hoe begin je met ‘cross-border selling’?

Cross Border
Premium

Nu ook website bol.com Franstalig

Bol.com lanceert vandaag zijn Franstalige website. Via de website krijgen Walen en Franstalige Brusselaars in hun eigen taal volledig toegang tot een miljoenenaanbod aan artikelen: van elektronica over huishoudmiddelen tot luxeproducten zoals parfums.

Cross Border
Premium

Roland Palmer wordt directeur Alibaba Group Nederland, VK en Scandinavië

Roland Palmer wordt de nieuwe General Manager van Alibaba Group voor Nederland, Verenigd Koninkrijk en de Scadinavische landen. Hij neemt de rol over van David Lloyd, die recent het bedrijf heeft verlaten.

Cross Border

De internationale groeiambities van scale-up Blanco

De nieuwe co-CEO van Blanco wil nieuwe investeerders binnenhalen voor de scale-up in de financiële sector voor verdere internationale groei.

Cross Border