More stories

Premium

Online crossborder EU-handel: 179 miljard (+5%)

Internationale e-commerce binnen de Europese landsgrenzen groeide in 2022 met vijf procent tot 179 miljard euro.

Cross Border
Premium

Bike24 breidt uit naar Benelux

De Duitse, beursgenoteerde webwinkel Bike24 opent filialen in Nederland, België en Luxemburg. De zaak dekt nu zeventig procent van de potentiële Europese markt.

E-commerce
Premium

Omzet ploeterend Wish: -72 procent

Het lek is nog lang niet boven, want de kwartaalomzetten bij Wish daalden in 2021 en 2022 met respectievelijk 64 en 72 procent. Het bedrijf ploetert door met zijn herpositionering.

E-commerce

Per 1 januari 2023 meldingsplicht voor digitale (verkoop)platforms onder DAC7

Sinds begin dit jaar moeten sommige platformexploitanten gegevens over de verkopers op hun platform rapporteren. Lees hier wat deze regels inhouden.

Legal
Premium

Meeste consumenten shoppen 2023 online prijsbewuster

Drie kwart van de online consumenten zegt minder en prijsbewuster te gaan winkelen als gevolg van de stijgende kosten.

E-commerce
Premium

Omzet AliExpress blijft dalen, ‘Europa lastig’

Marktplaats AliExpress doet het niet goed in Europa. Als gevolg van nieuwe BTW-regels blijft de omzet dalen. Moederbedrijf Alibaba Group ziet een lichtpuntje, want: ‘de daling neemt af’.

E-commerce

Ruud Havenith (Story Giant): ‘Bijna iedereen is een gamer, ook al zeggen ze van niet’

Wat stelt Nederland voor in de gaming-wereld? Het slot van de negendelige interviewserie met Ruud Havenith van Story Giant over de internationale markt.

Creative

Groei, groei, groei! De groei-ambitie van een luxury-retailer

Hoe wil juweliersketen Lucardi haar omnichannel ambities in Nederland, maar ook daarbuiten, gaan waarborgen?

Cross Border

Sabina Dirks (Breda Game City): ‘We hebben een van de beste game-opleidingen ter wereld’

Wat stelt Nederland voor in de gaming-wereld? In de negendelige interviewserie hier deel 7 met Sabina Dirks, coördinator van non-profit Breda Game City.

Cross Border

Maximaal transactioneel groeien in het buitenland

Online zakendoen stopt vandaag de dag niet meer bij de landsgrenzen. Om succesvol in het buitenland te zijn, is het soepel laten verlopen van betalingen cruciaal. 

Cross Border

Zo beheer je wereldwijd je B2B- en B2C-kanalen effectief en succesvol naast elkaar

Hoe beheer je als groothandel wereldwijd je B2B- en B2C-kanalen effectief en succesvol naast elkaar, in meer dan 30 landen?

Cross Border
Premium

Thuiswinkel.org start Europese certificering webwinkels

Belangenorganisatie voor de e-commercesector Thuiswinkel.org begint de verstrekking van de eerste Shopping Secure-certificaten. Dat is het Europese zusje van Thuiswinkel Waarborg.

E-commerce
Premium

Emerce Fashion: ‘Online fashionmarkt groeit 50 procent tot 2025’

De Europese online modemarkt groeit komende jaren met de helft tot 175 miljard euro. Dat verwacht althans Cross-Border Commerce Europe, dat Zalando als grootste platform aanwijst.

Fashion
Premium

Infographic: online cross-border verkopen in Europa

Cross-Border Commerce Europe, het platform dat cross-border e-commerce in Europa stimuleert, lanceert een onderzoek naar de 16 sterkste Europese landen met een focus op hun cross-border prestaties.

Cross Border

Flexibele hosting als basis voor groeiambities van webwinkel Deloox

Sterke internationale groeiambitie en tegelijkertijd het hoofd bieden aan piekbelastingen in eigen land: bij webwinkel Deloox is dat de realiteit.

CMS