Online crossborder EU-handel: 179 miljard (+5%)
Internationale e-commerce binnen de Europese landsgrenzen groeide in 2022 met vijf procent tot 179 miljard euro.
Internationale e-commerce binnen de Europese landsgrenzen groeide in 2022 met vijf procent tot 179 miljard euro.
De Duitse, beursgenoteerde webwinkel Bike24 opent filialen in Nederland, België en Luxemburg. De zaak dekt nu zeventig procent van de potentiële Europese markt.
Het lek is nog lang niet boven, want de kwartaalomzetten bij Wish daalden in 2021 en 2022 met respectievelijk 64 en 72 procent. Het bedrijf ploetert door met zijn herpositionering.
Sinds begin dit jaar moeten sommige platformexploitanten gegevens over de verkopers op hun platform rapporteren. Lees hier wat deze regels inhouden.
Drie kwart van de online consumenten zegt minder en prijsbewuster te gaan winkelen als gevolg van de stijgende kosten.
Marktplaats AliExpress doet het niet goed in Europa. Als gevolg van nieuwe BTW-regels blijft de omzet dalen. Moederbedrijf Alibaba Group ziet een lichtpuntje, want: ‘de daling neemt af’.
Wat stelt Nederland voor in de gaming-wereld? Het slot van de negendelige interviewserie met Ruud Havenith van Story Giant over de internationale markt.
Hoe wil juweliersketen Lucardi haar omnichannel ambities in Nederland, maar ook daarbuiten, gaan waarborgen?
Wat stelt Nederland voor in de gaming-wereld? In de negendelige interviewserie hier deel 7 met Sabina Dirks, coördinator van non-profit Breda Game City.
Online zakendoen stopt vandaag de dag niet meer bij de landsgrenzen. Om succesvol in het buitenland te zijn, is het soepel laten verlopen van betalingen cruciaal.
Hoe beheer je als groothandel wereldwijd je B2B- en B2C-kanalen effectief en succesvol naast elkaar, in meer dan 30 landen?
Belangenorganisatie voor de e-commercesector Thuiswinkel.org begint de verstrekking van de eerste Shopping Secure-certificaten. Dat is het Europese zusje van Thuiswinkel Waarborg.
De Europese online modemarkt groeit komende jaren met de helft tot 175 miljard euro. Dat verwacht althans Cross-Border Commerce Europe, dat Zalando als grootste platform aanwijst.
Cross-Border Commerce Europe, het platform dat cross-border e-commerce in Europa stimuleert, lanceert een onderzoek naar de 16 sterkste Europese landen met een focus op hun cross-border prestaties.
Sterke internationale groeiambitie en tegelijkertijd het hoofd bieden aan piekbelastingen in eigen land: bij webwinkel Deloox is dat de realiteit.