More stories

Premium

Omzet Duitse digital agencies naar 2,4 miljard euro

De grootste Duitse digitale bureaus zetten vorig jaar voor 2,4 miljard euro aan handel om. De omzet uit e-commerce- en marketingdiensten daalde bij de meeste van de grootste agencies.

Digital Agencies
Premium

Omzet S4 Capital (Monks): -12 procent

De financiële resultaten bij het internationale digitale media- en techbedrijf S4 Capital blijven onder druk staan. In het eerste kwartaal daalde de omzet met twaalf procent.

Marketing

Emerce publiceert bureaugids Agency Guide 2025

De eerste editie van de nieuwe digitale gids geeft je een actueel overzicht van de beste full service digital agencies van Nederland.

Media

SuperRebel.Agency, The Best Social en Today’s Milk bundelen krachten

SuperRebel.Agency, The Best Social en Today’s Milk bundelen hun krachten en gaan samen verder als één full-service bureau met vestigingen in Breda en Amsterdam. Met meer dan 70 medewerkers zet het bureau naar eigen zeggen de volgende stap in creatieve communicatie, waarbij gedurfde ideeën, innovatieve technologieën en een sterke focus op social media centraal moeten staan. De fusie wordt ondersteund door een participatie van investeringsmaatschappij Antea.

Digital Agencies

Tom Nederend aangesteld als Managing Director van B.made

Tom Nederend (36) is benoemd tot Managing Director van B.made. Hij combineert deze nieuwe functie met zijn huidige rol als Managing Director van Buro N11. Beide bureaus maken deel uit van de N11 Group.

Digital Agencies
Premium

Investeerder neemt belang in AI Opener

Investeerder AI Ready wordt voor een kwart eigenaar van het Nederlandse AI-agentplatform AI Opener. Dat begint komende donderdag een campagne om zijn laagdrempelige technologie bekend te maken onder grotere MKB’ers.

Venture

Matter benoemt Angelique de Hont tot Managing Director

Contentmarketingbureau Matter benoemt Angelique de Hont tot nieuwe Managing Director. De Hont, die sinds 2022 de rol van COO bij Matter vervult, neemt de leiding over van Olivier Smit, die de organisatie verlaat.

Digital Agencies

Belgisch bureau RCA wisselt van naam

RCA, één van de grootste marketing & communicatiebureaus van België, gaat voortaan als Cartel Agency door het leven en lanceert vier gespecialiseerde bureaus. Cartel Agency wordt lead agency binnen het zogenoemde Friends of Cartel waar alle partijen in opgaan. Doel is om binnen deze groep te bouwen aan merken en campagnes over sectoren heen.

Digital Agencies
Premium

Publicis houdt vast aan organische groei van 4 tot 5 procent

Een dozijn nieuwe contracten, waaronder die voor Amerikaanse media-activiteiten van Coca Cola in de VS, heeft Publicis Groupe geholpen aan een gezonde omzetgroei.

Digital Agencies

Sendcloud stelt Monks aan als bureaupartner in Europa

Sendcloud, het grootste verzendplatform van Europa, heeft Monks aangesteld als bureaupartner voor Europa.

Online marketing

Herstel voor Havas

Na in 2024 terrein te hebben verloren, liet reclamegroep Havas gisteren weten in het eerste kwartaal weer te zijn gegroeid, met een stijging van 2,5 procent. Daarmee ligt het bedrijf op koers om de jaarlijkse groeiverwachting van meer dan 2 procent te halen.

Digital Agencies

Nominaties van de Dutch Interactive Awards 2025 bekend

De nominaties van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards 2025 zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste digitale en interactieve werk dat Nederland afgelopen jaar te bieden had.

Digital Agencies

Merijn de Rooy wordt Growth Director van IPG Mediabrands

IPG Mediabrands Nederland heeft per april 2025 Merijn de Rooy benoemd tot Growth Director IPG Mediabrands. In deze rol zal hij verantwoordelijk zijn voor de verdere groei van new business bij Initiative en UM.

Digital Agencies

Victor Knaap: ‘Nederlandse bureaumarkt is te vol’

De Nederlandse bureaumarkt is te vol en zeker de extern gefinancierde groepen gaan het nog lastig krijgen. Een consolidatieslag is nodig, vindt Victor Knaap van Monks.

Digital Agencies

Fusiegroep rond Orangevalley wordt Follo

Per 1 april transformeren OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase zich tot Follo. Vanuit de rebranding gaan de partijen met gedeelde visie en missie vooruit, om een Europees leidend datagedreven performancemarketingbureau te worden.

Digital Agencies