More stories

Technologie- en designbureau dotdotdash opent Europese hub in Amsterdam

Het internationale technologie- en designbureau dotdotdash, onderdeel van Omnicom en bureau voor onder meer Sony Honda Mobility, UBS, Wajer en een groeiend portfolio van start-ups, opent zijn Europese hub in Amsterdam. De dagelijkse leiding is in handen van Chris Henderson en Daniel Sytsma, twee zwaargewichten uit de internationale design- en communicatiewereld.

Digital Agencies
Premium

Omzet Nederlandse digital agencies naar 1,2 miljard euro

De grootste Nederlandse digitale bureaus zetten vorig jaar voor 1,2 miljard euro aan handel om, een toename van drie procent. Het aantal medewerkers daalde. Investeren in talent en technologie loont aantoonbaar.

Venture
Premium

Shopify-bureau Code valt in Amerikaanse handen

Domaine Worldwide, een van ’s werelds grootste Shopify-bureaus, neemt de Nederlandse specialiste Code over.

E-commerce

Tilburgse bedrijvengroep gaat verder als Solid Agencies

Een groep bedrijven rondom ondernemer Rob Bogaers verenigt zich als partners onder de merkvlag Solid Agencies.

Marketing

Cut the Code benoemd tot enterprisepartner Webflow

Het Amerikaanse Webflow, een van de snelstgroeiende websitebuilders, heeft het Nederlandse bureau Cut the Code benoemd tot officiële Webflow Enterprise Partner.

Marketing

Sanne Houterman verruilt Publicis Groupe voor Cheil Benelux

Sanne Houterman is vandaag gestart als Strategy Director van Cheil Benelux. Ze wordt per direct verantwoordelijk voor de strategische leiding van het bureau en de strategische aanpak van alle klanten van Cheil.

Digital Agencies

NOS Jeugdjournaal stimuleert mediawijsheid en weerstand tegen nepnieuws met Roblox

Ontdek de wereld van journalistiek met de NOS Jeugdjournaal game op Roblox! Kinderen kruipen in de huid van redacteuren, verzamelen nieuws, en leren nepnieuws herkennen. Met meer dan 340.000 spelers biedt deze interactieve ervaring een unieke combinatie van educatie en plezier. Verhoog je mediawijsheid spelenderwijs!

Agency Cases

Een nieuwe digitale identiteit voor onze oudste dierentuin: ARTIS

Beleef ARTIS opnieuw met onze vernieuwde identiteit, app en website die bezoekers diepgaand verbinden met de natuur. Ontdek micro-organismen tot het heelal, en ervaar unieke verhalen en educatieve programma’s. Sinds de lancering steeg de betrokkenheid sterk, met meer steun en spectaculaire gebruikersgroei.

Agency Cases

HEMA – Slayma

HEMA en GoSpooky hebben een trendsettende Back-to-School-campagne gelanceerd, gericht op jongeren via TikTok en Fortnite. Met innovatieve storytelling en gamification wist HEMA de merkbetrokkenheid te vergroten en behaalde indrukwekkende resultaten: 16,5 miljoen weergaven en honderden engagements. Ontdek hoe HEMA zich als jong en relevant positioneert!

Agency Cases
Premium

Ondanks nieuwe wetgeving: desinteresse digitale toegankelijkheid

Nederlands grootste webwinkels zijn nog steeds lastig te gebruiken door miljoenen mensen met een kleine of grotere handicap. HEMA, HelloFresh en Coolblue zijn zelfs achteruit gegaan qua toegankelijkheid.

Digital Design

Ook Essense wordt onderdeel van Zweeds collectief Eidra

Na Fabrique en Q42 sluit ook het Nederlandse CX-bureau Essense zich aan bij het Zweedse consultancycollectief Eidra.

Venture
Premium

Verdienmodellen bureaus onder druk: AI versnelt werk, maar 58% past prijzen niet aan

Bijna alle Nederlandse agencies gebruiken AI om werkprocessen te versnellen. Maar hierdoor staat het traditionele verdienmodel, dat is gebaseerd op de tijdsinvestering van (digitale) bureaus, onder druk. Dat blijkt uit het nieuwe Benchmark Report van Simplicate, gebaseerd op marktonderzoek onder 225 agencies en benchmarkdata van bijna 500 Nederlandse bureaus met 5 tot 110 fte.

Artificial Intelligence
Premium

Nissan en Omnicom hebben Nissan United SPARK (NU SPARK) gelanceerd

Nissan en Omnicom introduceren NU SPARK: een vernieuwend marketingteam dat vanuit Amsterdam opereert en fungeert als regionale incubator voor innovatie. De nieuwe unit bedient de markten in de Benelux, Denemarken, Zweden en Noorwegen en heeft als doel om nieuwe werkwijzen op het gebied van creatie, media en realtime marketing te testen, te optimaliseren en – wanneer succesvol – internationaal op te schalen binnen de AMIEO-regio en daarbuiten.

Digital Agencies

Tim Samsom draagt leiding ShowHeroes Nederland over aan Zoë Brandenburg

ShowHeroes Group, wereldwijd marktleider op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen, kondigt het vertrek van Tim Samsom als Country Manager Nederland aan. Na twee jaar in deze functie en negen jaar samenwerking, heeft Samsom besloten een nieuwe stap in zijn carrière te zetten. Zoë Brandenburg neemt per 1 juli de rol van Commercieel Directeur Nederland op zich.

Digital Agencies

[Agency Talk] Slimme groei: datakwaliteit en innovatie op schaal

Hoe kunnen merken in een door AI-gedreven omgeving sterkere emotionele connecties opbouwen? Ontdek de opkomst van het empathische merk, waarin […]

Digital Agencies