Omzet Duitse digital agencies naar 2,4 miljard euro
De grootste Duitse digitale bureaus zetten vorig jaar voor 2,4 miljard euro aan handel om. De omzet uit e-commerce- en marketingdiensten daalde bij de meeste van de grootste agencies.
De grootste Duitse digitale bureaus zetten vorig jaar voor 2,4 miljard euro aan handel om. De omzet uit e-commerce- en marketingdiensten daalde bij de meeste van de grootste agencies.
De financiële resultaten bij het internationale digitale media- en techbedrijf S4 Capital blijven onder druk staan. In het eerste kwartaal daalde de omzet met twaalf procent.
De eerste editie van de nieuwe digitale gids geeft je een actueel overzicht van de beste full service digital agencies van Nederland.
SuperRebel.Agency, The Best Social en Today’s Milk bundelen hun krachten en gaan samen verder als één full-service bureau met vestigingen in Breda en Amsterdam. Met meer dan 70 medewerkers zet het bureau naar eigen zeggen de volgende stap in creatieve communicatie, waarbij gedurfde ideeën, innovatieve technologieën en een sterke focus op social media centraal moeten staan. De fusie wordt ondersteund door een participatie van investeringsmaatschappij Antea.
Tom Nederend (36) is benoemd tot Managing Director van B.made. Hij combineert deze nieuwe functie met zijn huidige rol als Managing Director van Buro N11. Beide bureaus maken deel uit van de N11 Group.
Investeerder AI Ready wordt voor een kwart eigenaar van het Nederlandse AI-agentplatform AI Opener. Dat begint komende donderdag een campagne om zijn laagdrempelige technologie bekend te maken onder grotere MKB’ers.
Contentmarketingbureau Matter benoemt Angelique de Hont tot nieuwe Managing Director. De Hont, die sinds 2022 de rol van COO bij Matter vervult, neemt de leiding over van Olivier Smit, die de organisatie verlaat.
RCA, één van de grootste marketing & communicatiebureaus van België, gaat voortaan als Cartel Agency door het leven en lanceert vier gespecialiseerde bureaus. Cartel Agency wordt lead agency binnen het zogenoemde Friends of Cartel waar alle partijen in opgaan. Doel is om binnen deze groep te bouwen aan merken en campagnes over sectoren heen.
Een dozijn nieuwe contracten, waaronder die voor Amerikaanse media-activiteiten van Coca Cola in de VS, heeft Publicis Groupe geholpen aan een gezonde omzetgroei.
Sendcloud, het grootste verzendplatform van Europa, heeft Monks aangesteld als bureaupartner voor Europa.
Na in 2024 terrein te hebben verloren, liet reclamegroep Havas gisteren weten in het eerste kwartaal weer te zijn gegroeid, met een stijging van 2,5 procent. Daarmee ligt het bedrijf op koers om de jaarlijkse groeiverwachting van meer dan 2 procent te halen.
De nominaties van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards 2025 zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste digitale en interactieve werk dat Nederland afgelopen jaar te bieden had.
IPG Mediabrands Nederland heeft per april 2025 Merijn de Rooy benoemd tot Growth Director IPG Mediabrands. In deze rol zal hij verantwoordelijk zijn voor de verdere groei van new business bij Initiative en UM.
De Nederlandse bureaumarkt is te vol en zeker de extern gefinancierde groepen gaan het nog lastig krijgen. Een consolidatieslag is nodig, vindt Victor Knaap van Monks.
Per 1 april transformeren OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase zich tot Follo. Vanuit de rebranding gaan de partijen met gedeelde visie en missie vooruit, om een Europees leidend datagedreven performancemarketingbureau te worden.