More stories

Digitaal bureau Wisemen splitst zich op

Digitaal bureau Wisemen kondigt een strategische stap aan: de opsplitsing in twee aparte bedrijven, Wisemen en Tide Agency. Met deze keuze wil de groep meer nadruk leggen op focus, specialisatie en verdere ontwikkeling.

Digital Agencies

Kemari maakt doorstart onder leiding van Twinsense

Kemari, jarenlang een bekende speler in de digital marketingwereld, maakt een doorstart na het faillissement. Het bedrijf wordt voortgezet onder de vleugels van Twinsense, eveneens een digitaal marketingbureau.

Digital Agencies

Omzet Duitse digital agencies naar 2,4 miljard euro (-5%)

De grootste Duitse digitale bureaus zetten vorig jaar voor 2,4 miljard euro aan handel om. De omzet uit e-commerce- en marketingdiensten daalde bij de meeste van de grootste agencies.

Digital Agencies

VIA: ‘Nederlandse marketingbureaus in zwaar weer’

De markt groeit, maar Nederlandse marketing- en communicatiebureaus kunnen daar niet van profiteren en staan onder financiële druk.

Digital Agencies

COO verlaat WPP

Na het vertrek van CEO Mark Read stapt ook de Chief Operating Officer op. Andrew Scott werkt ruim 25 jaar voor de reclamegigant.

Marketing

Ubbo Maagdenberg nieuwe CEO Happy Horizon

Ubbo Maagdenberg is benoemd tot CEO van Happy Horizon, de grootste Nederlandse bureaugroep met zeven hubs door heel Nederland en met klanten zoals Klaverblad, Intergamma, de centrale overheid, Sligro, Obvion, Hoogvliet, Logitech, Electronic Arts, EP, Xenos, NN Group, CSU en Het Nederlandse Rode Kruis. Maagdenberg volgt hiermee oprichter Walter van de Wege op.

Digital Agencies

Internationale tak Dentsu staat in de etalage

De Japanse eigenaren van marketing- en reclamegroep Dentsu zetten de internationale activiteiten in de etalage. Die tak groeit maar niet en schrijft rode cijfers.

Marketing

Digital Monks wordt Influde

Na 5,5 jaar onder de naam Digital Monks actief te zijn geweest, presenteert het Emmeloordse marketingbureau zijn nieuwe identiteit: INFLUDE. De rebranding is meer dan een naamswijziging; het markeert namelijk de lancering van het eerste selfservice mediaplatform van Europa.

Digital Agencies

Breakfast start consultancy voor complexe digitale transformaties

Een nieuw consultancybedrijf wil organisaties helpen bij een van de grootste uitdagingen van digitale transformaties: het succesvol integreren van nieuwe technologie in bestaande bedrijfsprocessen. Breakfast richt zich specifiek op de allervroegste fase van dit soort trajecten.

Digital Agencies

Thesio overgenomen door Hoppinger

Strategische digitaal bureau Hoppinger uit Rotterdam kondigt de overname aan van Thesio. Met deze overname ontstaat een zelfstandige agency met team van rond de 100 digitale specialisten.

Digital Agencies

Overname S4 Capital door MSQ Partners ketst af

Reclamebureau MSQ uit Engeland gaat niet voor S4 Capital en diens beursnotering.

Digital Agencies

Creatief Haarlem organiseert Agencies Night 2025

Op vrijdag 5 september gooit creatief Haarlem de deuren weer massaal open tijdens de tweede editie van HA Night. Waar vorig jaar vooral nieuwsgierigheid overheerste, is dit jaar het thema duidelijker dan ooit: inspireren, verbinden en ruimte maken voor nieuw talent.

Digital Agencies
Premium

Van Dyck Brown koopt Yellow Lemon Tree

Digitaal marketingbureau Van Dyck Brown uit Eindhoven neemt websitebouwer Yellow Lemon Tree over.

Venture
Premium

MSQ Partners doet bod op S4 Capital

S4 Capital, het mediabedrijf boven Monks, heeft een aanbod van MSQ Partners ontvangen om het bedrijf te verkopen.

Venture

Social media als motor voor zorgwervingssucces

GeriCall verbeterde zijn online zichtbaarheid met een strategisch social-media-ecosysteem door Modern Media Hub. Met focus op medische expertise, technologische innovatie en werknemersverhalen werd de betrokkenheid vergroot. Dit leidde tot vier vervulde functies op LinkedIn en versterkte hun positie in de ouderenzorg.

Agency Cases