WPP neemt belang in Stability AI
De Engelse reclame- en marketinggroep WPP sluit een strategische samenwerking met Stability AI en investeert in het bedrijf.
De Engelse reclame- en marketinggroep WPP sluit een strategische samenwerking met Stability AI en investeert in het bedrijf.
Digitaal bureau Emakina ondergaat een rebranding en herpositionering. De Amerikaanse eigenaar EPAM maakt er ‘Empathy Lab’ van, wat een AI-first tech- en marketinglabel wordt.
Nederlandse marketingbureaus worstelen met het verhogen van hun productiviteit. Uit het Agencies Benchmark Report van Simplicate blijkt dat de gemiddelde productiviteit van de onderzochte bureaus in 2024 op slechts 55 procent bleef steken. De top 20 procent van de markt is echter in staat om een gemiddelde productiviteit van 67 procent te realiseren. Dit geeft aan dat er binnen de sector nog veel ruimte is voor groei en efficiëntieverbetering.
Na een intensief oriëntatietraject heeft KFC Nederland Abovo Maxlead geselecteerd als nieuwe full service media- en marketingpartner. Het bureau gaat KFC in het volledige crossmediale proces ondersteunen: van strategie tot executie, en van performance tot media.
Over twee weken, op vrijdag 7 maart, sluit de inschrijftermijn voor de Dutch Interactive Awards 2025. Bureaus kunnen tot die tijd hun beste werk van 2024 inzenden.
De Nederlandse creatieve industrie zal ook dit jaar weer op SxSW in Austin aanwezig zijn, vertegenwoordigt in CreativeNL De Londense zustereditie in juni laten ze dit jaar voorbij gaan.
Wat verdienen digital agency-medewerkers in welke functie? En wat vinden zij eigenlijk belangrijk in hun werk? Voor het tweede jaar op rij hebben Emerce en Berenschot een salaris- en werktevredenheidsonderzoek uitgevoerd.
Wat verdienen digital agency-medewerkers in welke functie? En wat vinden zij eigenlijk belangrijk in hun werk? Deze vragen en meer […]
De Goodyear Tire & Rubber Company brengt media activiteiten en digitale diensten onder bij de Publicis Groupe.
Op donderdag 17 april openen de grootste creatieve bureaus van Noord-Nederland hun deuren voor Open Agency Night. Dit jaarlijkse evenement biedt studenten, starters en professionals een unieke kans om een kijkje achter de schermen te nemen bij toonaangevende bureaus in Leeuwarden en Groningen.
HAK kiest voor bureau ACE na een pitch met Hotel L’Amour en Selmore. Daarmee neemt HAK na bijna 20 jaar afscheid van DDB Amsterdam, voorheen Etcetera, die jarenlang de iconische campagnes op het veld maakte voor het groentemerk met bekende Nederlandse ambassadeurs als Martine Bijl, Herman den Blijker en Elise Schaap. DDB zette HAK daarmee op de kaart als relevant, modern groentemerk.
Generatieve AI maakt werk door veel marketeers overbodig. Hun bazen, de CMO’s, doen er verstandig aan om tegelijk met de techstack ook hun organisatie op de toekomst aan te passen.
Het KNMI en digitaal bureau iO vernieuwen hun samenwerking: het Belgische bureau zal het instituut de komende jaren begeleiden bij zijn digitale transformatie.
Full service online marketing bureau Pixelfarm uit Rotterdam is failliet. Het bedrijf werkte onder meer voor Teqoia, Huis van Talent en Baneninhetgroen en verzorgde de sociale media campagnes voor Veronica TV. Eerder schermde het met klanten als Macaw, ROC Amsterdam, Talpa en HDN.
‘Agency at Night’ keert op vrijdag 16 mei terug in Rotterdam. Een kleine 52 creatieve en digitale bureaus openen de deuren voor iedereen die nieuwsgierig is naar de creatieve industrie.