More stories

Premium

Losse labels verdwijnen, gaan op in ACE

Bureaugroep ACE neemt afscheid van de losse merknamen die het afgelopen jaren om zich heen verzamelde via overnames. Die gaan allemaal op in ACE.

Digital Agencies

Dutch Interactive Awards ’25 open voor inschrijvingen

Online bureaus en projectteams kunnen hun beste interactieve werk tot en met vrijdag 7 maart inzenden om kans te maken op een Dutch Interactive Award, de jaarlijkse prijs voor het beste interactieve werk van het jaar.

Digital Agencies
Premium

Dept zichtbaarste Nederlandse bureau bij AI-chatbots

Dept agency voert de lijst aan als meest zichtbare Nederlands digital bureau, met Media.Monks en Emakina op de tweede en derde plaats. Dat is: bij de chatbots van de vier grootste LLM’s.

Marketing
Premium

Tech to Market wordt onderdeel Handpicked-groep

Bureaugroep Handpicked neemt Tech to Market over, een specialist in interim marketing- en communicatiediensten. Naar verwachting voegt de groep dit jaar nog een à twee labels toe.

Marketing

Boris Nihom nieuwe CEO van Dentsu Benelux

Dentsu Benelux stelt per 1 januari 2025 Boris Nihom aan als nieuwe algemeen directeur. Hij neemt het stokje over van Mark van Dijk, die COO voor Dentsu in Noord-Europa.

Digital Agencies

Snakeware sluit 2024 af met 5 miljoen omzet

Geen omzetgroei, wel winst voor digital agency Snakeware in 2024. Het bureau uit Sneek is weer de eerste die kerncijfers deelt met de markt.

Digital Agencies

AI & digital agencies: media en performance onder druk, resultaatgerichte prijsmodellen in opkomst

Door de invloed van kunstmatige intelligentie (AI) zullen bureaus  steeds vaker van urenmodellen overstappen naar resultaatgerichte prijsmodellen. Dat is één van de conclusies uit onderzoek naar de impact van AI op digital agencies dat Emerce vandaag publiceert.

Marketing

Emerce Rapport – De invloed van AI op Digital Agencies

Kunstmatige intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren de werkprocessen bij digital agencies én hun klanten veranderd. In zulke mate dat […]

Marketing

[Emerce TV] Drie eigenaren digital agencies over positionering

Welke strategische positie kies voor je je bureau? Overnameprooi of niet en welk personeel is het lastigst te vinden? Drie eigenaren van digital agencies bespreken het voor de camera.

Digital Agencies

Omnicom bevestigt overname Interpublic Group

Omnicom Group bevestigt de overname van concurrent Interpublic Group. Deze zal van de beurs verdwijnen. Door het samengaan van de bedrijven ontstaat ’s werelds grootste bureaugroep voor marketing en communicatie.

Venture

Valsplat neemt Braingineers over

Strategisch ontwerp- en onderzoeksbureau Valsplat neemt Braingineers over. Dat maakten de partijen zojuist bekend.

Venture
Premium

‘Omnicom Group wil Interpublic Group overnemen’

Omnicom Group is in vergevorderde gesprekken om concurrent Interpublic Group te kopen. Wanneer de overname doorgaat, ontstaat ’s werelds grootste bureaugroep voor marketing en communicatie.

Marketing

‘Ipsos geinteresseerd in Kantar Media’

Het in Parijs gevestigde marktonderzoeksbureau Ipsos is in gesprek over een mogelijke overname van Kantar Media, die zijn diensten in 60 landen aanbiedt.

Digital Agencies

Dutch Digital Agencies benoemt Duncan Borsboom en Thomas van Rooijen tot nieuwe bestuursleden

Dutch Digital Agencies heeft een nieuwe portefeuillehouder voor de portefeuille kennis aangesteld. Duncan Borsboom, mede-oprichter van full service bureau Endeavour, mag vanaf heden het stokje overnemen van Pieter Aarts.

Digital Agencies
Premium

Pink Marketing, Pünktlich en Pexi ‘fuseren’

Drie afzonderlijke labels uit dezelfde Groningse bedrijvengroep, Pink Marketing, Pünktlich en Pexi, gaan op in een nieuwe organisatie met nieuwe naam.

Digital Agencies