More stories

Wettelijk verbod op flitsbezorgers jonger dan 16 gaat volgende maand in

Het wettelijk verbod op het laten werken van kinderen onder de 16 als flitsbezorger gaat volgende maand al in. Dat heeft demissionair minister Van Gennip de Tweede Kamer laten weten.

Food

Amazon officieel aangeklaagd door 17 Amerikaanse staten

Amazon is officieel aangeklaagd door marktwaakhond FTC en 17 staten voor vermeend machtsmisbruik. De online retailer zou een reeks concurrentieverstorende en oneerlijke strategieën hebben gebruikt om zijn webwinkel voor te sorteren.

E-commerce

(Emerce TV) ‘Meer rekening houden met groeiende groep ouderen’

Digitale toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid voor zowel ouderen als mensen met een (tijdelijke) beperking worden steeds belangrijker, zegt Anouk Butterlin van de Stichting Accessibility in de videocollectie Engage.

E-commerce

(Emerce TV) ‘Carglass is eigenlijk een startup’

Carglass heeft user experience en een ‘seamless’ customer experience hoog in het vaandel staan. Het doel is om klanten alle zorg uit handen te nemen, de aanleiding voor contact is namelijk altijd vervelend: ruitschade. En dat gaat goed, want de klanttevredenheid is groot. Zegt Bjorn Smulders, customer journey manager, van Carglass in de videocollectie Engage.

Customer Experience

‘Predictive ordering’: betere beschikbaarheid, lagere voorraden en optimale klantervaring

Predictive ordering is de sleutel voor het altijd op voorraad hebben van de juiste hoeveelheden: voldoende maar nooit te veel. Elk bedrijf kan het in principe toepassen.

Fulfillment

iDEAL blijft favoriete betaalmethode

Voor maar liefst een derde (32 procent) van de Nederlanders is iDEAL de favoriete betaalmethode bij het afrekenen bij Nederlandse webshops. Dit blijkt uit het jaarlijkse E-commercerapport van financieel dienstverlener Mollie, waarvoor 1.000 Nederlandse consumenten ondervraagd zijn.

Payment

Belgische pakjes worden in de toekomst duurder

De Belgische commissie Overheidsbedrijven in de Kamer heeft de nieuwe pakjeswet goedgekeurd. Die legt strengere voorwaarden op aan koerierbedrijven. Als gevolg daarvan kunnen pakjes zo’n 10 procent duurder worden, meldt Gondola.

E-commerce

[Emerce TV] Na retail jaagt Amazon op Europese groothandel

Het zal niet lang duren voordat Amazon in Europa tientallen procenten van de groothandel op zijn platform zal faciliteren. Het wordt een strijd tussen de maakbedrijven en hun distributeurs.

E-commerce

Trends binnen de B2B supply chain in de praktijk: AI, duurzaamheid en personalisatie

Rond toevoerketens en B2B-levering is altijd van alles gaande. Wat zijn de trends en hoe speel je daar als B2B-organisatie op in? De case van Manutan.

Logistics

Booking mag Zweedse branchegenoot niet overnemen

Booking.com mag het Zweedse online reisbureau Etraveli niet overnemen. Dat heeft de Europese Commissie maandag besloten.

Travel

120 nieuwe bpost-Pakjesautomaten bij Belgische Lidl

bpost en de Belgische Lidl schakelen een versnelling hoger in hun bestaande samenwerking. In de komende jaren krijgt de retailer er 120 Pakjesautomaten bij in zijn makkelijk bereikbare winkels over het hele land.

E-commerce

Revolut lanceert Tap to Pay op iPhone voor zakelijke klanten

Revolut, de wereldwijde financiële app met meer dan 30 miljoen klanten over de hele wereld, meldt dat Tap to Pay op iPhone, de technologie voor het accepteren van contactloze betalingen van Apple, nu kan worden gebruikt door Revolut Pro- en Revolut Business-klanten in Nederland.

Payment

(Emerce TV) Swapfiets onderzoekt inzet AI-bots

Fietsverhuurder Swapfiets experimenteert met slimme chatbots om automatisch chats van klanten te laten beantwoorden.

Customer Engagement

96 procent retailers verwacht veel van AI-toepassingen die klantbehoefte voorspellen

Veruit de meeste Nederlandse retailers beschouwen kunstmatige intelligentie als een veelbelovende oplossing om hun bedrijfsvoering te verbeteren en hun winstgevendheid te vergroten. Zo verwacht maar liefst 96 procent veel van toepassingen waarmee zij de klantvraag op basis van historische gegevens kunnen voorspellen. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO naar de ervaringen en percepties van Nederlandse retailers over het gebruik van AI.

Retail

Europees e-commerce naar 899 miljard in 2022 (+6%)

De consumentenverkopen op de Europese e-commercemarkt groeiden in 2022 met zes procent tot 899 miljard euro. Hoewel de groei halveerde ten opzichte van het coronajaar ervoor rekenen onderzoekers voor dit jaar ook op stevige groei.

E-commerce