Channel E-commerce

Het nieuwste over e-commerce vind je in dit channel. Inside nieuws van webwinkels, merken en leveranciers. Met de laatste trends, de betere how-to’s, en praktijkverhalen op het gebied van online retail.

More stories

Joep Hutschemakers (Greetz): ‘Werk niet alleen met kloons van jezelf’

Bij eBay in België integreerde hij twee organisaties. Daarna stond Joep Hutschemakers opgelijnd voor een volgende topfunctie binnen eBay Classifieds Group. Tot Greetz hem een kaartje stuurde om kennis te maken.

E-commerce

Zo springen marketeers in op de toename van e-commerce rond de feestdagen

De feestdagenperiode vormt al jaren een hoogtepunt voor winkeliers in West-Europa, maar sinds fenomenen als Black Friday en Cyber Monday over zijn komen waaien uit de Verenigde Staten, is de piek nóg groter.

E-commerce

Thuiswinkel Talk: Retouren horen bij e-commerce, maar kunnen worden gereduceerd

In de tweede aflevering van Thuiswinkel Talk, de podcast voor en over de Nederlandse e-commercebranche, werd dieper ingegaan op het onderwerp retouren, een hot topic onder webwinkeliers. Host Richard van Welie ontving Margreeth Pape (beleidsadviseur logistiek) en Roland van Kortenhof (manager operations en voorzitter van de ShoppingTomorrow-expertgroep Get Rid of Returns) en samen gingen zij het gesprek aan over dit actuele onderwerp.

E-commerce platforms

JD.com actiever in kleine steden

De Chinese retailer JD.com, de belangrijkste rivaal van Alibaba, presenteerde vrijdag beter dan verwachte kwartaalcijfers. De omzet steeg naar 18,9 miljard dollar. De nettowinst bedroeg 85,7 miljoen dollar. 

E-commerce

Reviews zijn niet erg, als je ze heel goed managet (en zó doe je dat)

Alles draait online om cijfers en statistieken? Niks lijkt minder waar, want meningen van ‘echte’ mensen worden vooral als betrouwbaar ervaren.

Retail

Apple overweegt bundel voor zijn diensten

Apple overweegt een bundel aan te bieden van Apple TV+, muziekdienst Apple Music en de webkiosk Apple News+. Deze zijn momenteel alleen als losse abonnementen verkrijgbaar.

E-commerce

Online omzet in september 21,8 procent hoger

De online omzet was in september 21,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 17,1 procent meer omgezet, meldt va CBS.

E-commerce

Zo kun je grote online webshops verslaan tijdens peak sales

Het MKB kan de online consument voor zich winnen tijdens Black Friday, Singles’ Day of Cyber Monday. Hoe? Met de juiste personalisatie, lokalisatie en beveiliging.

Strategy

Yandex lanceert eigen bezorgrobot

Het Russische zoekbedrijf Yandex oriënteert zich nu ook op autonome auto’s en heeft een dochterbedrijf opgericht om ze te testen. Als eerste is een bezorgrobot Yandex.Rover ontwikkeld.

E-commerce

LOAVIES opent pop-up store in Utrecht

De Nederlandse webshop LOAVIES opent 15 november de deuren van haar allereerste Nederlandse pop-up store in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Hier draait alles om de nieuwe party collectie, die op 14 november ‘groots’ wordt gelanceerd.

Fashion

Nike weg van Amazon, ‘eigen e-commerce first’

Nike trekt terug als verkoper op Amazon en geeft strategisch voorrang aan zijn eigen e-commercekanalen. Kleding van het sportmerk verdwijnt niet helemaal bij de e-commercegigant, omdat de kledingfabrikant hechte banden met een select aantal online wederverkopers heeft gesloten.

E-commerce

WhatsApp krijgt catalogusfunctie voor shops

De zakelijke versie van WhatsApp krijg een nieuwe functie waarmee webshops en andere online handelaren digitale catalogi kunnen versturen.

E-commerce

Vijf contentregels waar je klant blij van wordt

Het is online niet meer genoeg om alleen een geweldig product of merk te hebben. Je moet je klant veroveren en dat doe je met deze gouden contentregels.

Contentmarketing

‘Boeken internationale treintickets moet transparanter’

OV-bedrijven kunnen nog veel leren van de luchtvaartsector waar het de online ticketverkoop betreft. Het boeken van internationale treintickets kan eenvoudiger en transparanter als het gaat om de tarieven.

E-commerce

Provisie Zalando naar 25 procent

Merken en fabrikanten gaan per 1 januari 2020 25 procent verkoopcommissie betalen over de bruto-omzet. Het bedrijf wil over vier jaar bijna de helft van zijn omzet hieruit halen.

Fashion