More stories

Alibaba wil zes bedrijfsactiviteiten verzelfstandigen

Alibaba Group, onder meer bekend van AliExpress, is van plan om zijn activiteiten op te splitsen in zes hoofdonderdelen. De […]

Marketplaces

Mollie opent deuren van tweede Nederlandse kantoor in Maastricht

Mollie heeft afgelopen vrijdag de deuren van haar officiële kantoor in Maastricht geopend. De financieel dienstverlener opende eind 2021 de vestiging in Limburg, maar heeft nu zijn intrede gedaan in het definitieve pand.

Payment

‘Grootschalige prijsmisleiding door reisaanbieders’

Reisaanbieders misleiden consumenten op grote schaal met lokkertjes. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. 83 procent van de reizen die de Consumentenbond bekeek, was niet voor de aanbiedingsprijs te boeken. De Consumentenbond heeft klachten ingediend bij de Reclame Code Commissie en vraagt de ACM in te grijpen.

e-commerce

Waarom Social Commerce in Europa niet zo groot wordt als elders

Social Commerce gaat hier niet worden zoals in Azië of de VS. Europa is versnipperd qua wetgeving en Europeanen gaan anders om met hun online privacy.

Social

KPN lanceert nieuw winkelconcept in Eindhoven

Onder ruime belangstelling is vrijdag in Eindhoven de eerste winkel met de nieuwste KPN winkelformule geopend. Alles in deze winkel draait om beleving; consumenten en ondernemers kunnen de laatste technologieën en innovaties zien én ervaren. De winkel is volgens KPN dé ontmoetingsplaats voor iedereen die interesse heeft in IT, beveiliging en innovatie.

e-commerce

Bladelse webshops van Foris niet geraakt door faillissement van sportwinkels

De Bladelse webshops van Foris, voorheen beter bekend als TOM, worden niet geraakt door een faillissement van sportwinkels in dezelfde bedrijvengroep.

e-commerce

Budbee: Duizend pakketkluizen live in de Benelux

De exploitant van pakketkluizen Budbee zegt dat het in de Benelux nu duizend kluizen in bedrijf heeft. Daar moeten er komend jaar nog een paar honderd bijkomen.

Logistics

Emerce Retail: ‘E-commerce is kapot’

E-commerce zoals we het nu kennen werkt niet. Klanten dwalen door digitale pakhuizen met duizenden producten, op zoek naar hún beste koop. Die vinden ze vaker niet dan wel, sla er de conversiecijfers maar op na, aldus Marja Silvertant van Aiden gisteren op Emerce Retail in Maarssen.

e-commerce

Welkoop grote winnaar Shopping Awards 2023

De grote winnaar van de Shopping Awards 2023 is dit jaar Welkoop. De webwinkel van de specialist in tuin- en dierproducten won een Shopping Award in de categorie ‘Dier’ en werd bovendien uitgeroepen tot overall winnaar: DHL Beste Webwinkel van het Jaar 2023. De Shopping Awards worden mede mogelijk gemaakt door Thuiswinkel.org en uitgevoerd door Stichting Shopping Awards en BBP Media.

e-commerce

[Emerce TV] Sanitairkamer kiest voor overzicht

Klanten geven online steeds grotere bedragen uit en hebben steeds meer behoefte aan verschillende manieren van betalen. Bij Sanitairkamer komt er bij 95 procent van de betalingen geen kassa meer aan te pas. Met zo’n 10.000 transacties per maand werd het tijd voor een nieuwe betaalaanbieder. Jelle van Nieuwenhuizen, manager finance & IT, legt uit waarom die keuze op Pay viel.

Payment

Mollie koppelt met Billie (BNPL)

Betaalprovider Mollie sluit een samenwerking met zijn Duitse branchegenoot Billie waardoor duizenden zakelijke gebruikers hun klanten op rekening kunnen laten betalen.

Payment

[Emerce TV] ‘Trend in e-commerce: fast checkout’

Sexy is het niet, handig en noodzakelijk wel: betalen bij online shoppen. Een nieuwe trend dient zich aan waarbij het betaalproces minder opzichtig wordt, een natuurlijker onderdeel van de winkelbeleving.

Payment

[Emerce TV] ‘Koop nu betaal later beter reguleren’

Buy Now Pay Later is een aantrekkelijke optie voor consumenten, maar zou beter gereguleerd moeten worden. Dat zegt Gertjan Rösken, Expert Payments, loyalty en retail van de podcast Nieuwe Knikkers, in de Emerce videocollectie The Future of Payments.

Payment

[Emerce TV] In3: Eind 2023 geen incassobureau meer nodig

Achteraf of gespreid betalen hoeft geen financieel risico voor de consument te zijn. Dienstverlener In3 noemt zich sociaal verantwoordelijk, berekent geen boetes en denkt eind 2023 zelfs zonder incassobureau te kunnen gaan werken.

Payment

Veel B2B-bedrijven aarzelen over een e-commerceplatform: zo overtuig je ze

Managers in B2B zien weerstand rond investeringen in een e-commerceplatform. Dat is een gemiste kans, maar met goede argumenten is daar iets aan te doen.

e-commerce platforms