Channel E-commerce

Het nieuwste over e-commerce vind je in dit channel. Inside nieuws van webwinkels, merken en leveranciers. Met de laatste trends, de betere how-to’s, en praktijkverhalen op het gebied van online retail.

More stories

E-commerce snel verduurzamen is relevant voor de consument

“Organisaties die hun processen niet verduurzamen verliezen consumenten.” Dat is de stellige overtuiging van Wouter Barkman, bij bol.com verantwoordelijk voor het verduurzamen van e-commerce. Bol.com legt de focus op de logistiek en samenwerking met logistieke partners om snel resultaten te boeken.

Fulfillment

Picnic gaat ook in Enschede bezorgen

Picnic breidt verder uit in Overijssel. Na Deventer gaan de elektrische wagentjes van de websuper rijden in Enschede. In deze Twentse stad kunnen ruim 78.000 huishoudens kennismaken met het boodschappenaanbod.

Overijssel maakte in mei voor het eerst kennis met Picnic, toen werd gestart in Deventer. Met de komst naar Enschede schuift Picnic verder op naar het oosten van het land. De eerste boodschappen in de voormalige textielstad nabij de Duitse grens worden in oktober bezorgd.

De uitbreiding naar Enschede is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic, dat onder meer bezorgt in Amsterdam, Rotterdam, Ede, Veenendaal en Deventer, en dat vorig jaar in diverse Brabantse steden van start is gegaan. Begin 2019 steeg het aantal klanten naar ruim 300.000, verdeeld over 75 Nederlandse steden.

E-commerce

Shell investeert in platform voor transporteurs

TRAVIS Road Services heeft in een investeringsronde een niet nader genoemd bedrag opgehaald bij Shell Ventures. Het boekingsplatform van TRAVIS verbindt transporteurs met lokale aanbieders van uiteenlopende diensten, zoals reparaties.

B2B online

Wish opent distributiecentrum in Amsterdam

Wish heeft een opslag- en distributiecentrum geopend in Amsterdam, zijn tweede in Europa. Dat maakt deel uit van de strategie om dichterbij de lokale handelaren te zitten en daarmee ook de continentale consument sneller te bedienen.

E-commerce

Zo benut je het potentieel van peak sales momenten

Uit onderzoek van Ingenico bijkt dat ook kleine en middelgrote e-commercebedrijven kunnen profiteren van peak sales momenten. Technologie zorgt voor gelijke kansen in het e-commercelandschap. De sleutel tot e-commercesucces tijdens peak sales momenten is een campagne in de lokale taal, valuta en betaalmethoden. Hoe je dit doet lees je in deze whitepaper.

E-commerce

ING klanten die slachtoffer zijn geworden van oplichting via QR-codes krijgen vergoeding

Enkele honderden ING-klanten die het slachtoffer zijn geworden van oplichting via QR-codes, krijgen alsnog hun schade vergoed. ING Bank erkent dat de beveiliging van de app niet op orde was, zo bleek zaterdag in het consumentenprogramma Kassa.

Payment

Fietsenwinkel.nl stopt na Batavus en Sparta ook met Gazelle

Fietsenwinkel.nl beëindigt per 1 januari 2020 zijn samenwerking met fietsenmerk Gazelle. Beide partijen zijn het niet eens geworden over de voortzetting van het contract.

E-commerce

CitizenM: personalisering en community building als toekomst van de hotelindustrie

Met een eigenzinnige strategie en slimme technologie wil citizenM haar belofte waarmaken: betaalbare, maar luxe hotelervaringen voor de reizigers die zij mobile citizens noemt. Over vijf jaar wil het bedrijf honderd hotels op toplocaties over de hele wereld in haar portfolio hebben. 

Customer Engagement

bol.com vanaf volgend jaar in Franstalig België

bol.com zet volgend jaar een eerste stap richting Franstalig België. Via de bol.com-app kunnen Franstalige Belgen straks in hun moedertaal winkelen en krijgen ze daarbij keuze uit miljoenen artikelen gecombineerd met gratis verzending.

Cross Border

Intertoys terug bij Blokker

De voormalige Blokker-zaken Intertoys en Maxitoys komen weer terug in het oude nest. Michiel Witteveen, de huidige eigenaar van Blokker, neemt de retailers weer over van het Portugese investeringsfonds Green Swan.

Retail

De B2B customer journey moet net zo boeiend zijn als voor B2C

B2B-kopers winkelen voor de kost, dus zo heel veel anders dan een alledaagse B2C-consument zijn ze niet. De business models van B2C en B2B zijn natuurlijk heel verschillend, maar het blijft kopen. En aan de zakelijke beslissingen wat je koopt, hoeveel je koopt en tegen welke prijs kleeft een hoop emotie, veel meer dan je denkt.

Customer Experience

Steeds meer Belgen winkelen online, vooral bij bol.com

Steeds meer Belgen kopen online, nu al zo’n twintig procent doet dat wekelijks, 14 procent meer dan in 2018.

E-commerce

Coolblue begint verkoop en installatie zonnepanelen

Coolblue gaat van start met een grote, aansprekende productgroep en biedt de verkoop- en installatiedienst voor 2020 landelijk aan.

E-commerce

Retailers: dicht de ‘personalization gap’

Klanten verwachten steeds meer van hun online-shoppingervaring. Zij willen op maat gemaakte aanbevelingen, willen geholpen worden in hun keuze voor maten en pasvormen en krijgen graag advies over hun eigen stijlen. Maar veel retailers zijn nog lang niet zover dat ze in deze behoefte kunnen voorzien. Deze personalization gap wordt juist groter. Terwijl personalisatie bij uitstek de sleutel is naar hogere klanttevredenheid en -loyaliteit. 

Customer Experience

Zo bouw je een e-commercestrategie voor B2B-ondernemingen

Wie wil groeien, moet B2B e-commerce omarmen en een ‘sfeervolle’ online omgeving creëren. Hoe? Dit zijn de vijf meest opmerkelijke inzichten over de inzet van e-commerce in de B2B:

B2B online