More stories

Stationswinkels bezorgen via Thuisbezorgd

De stationswinkels van Julia’s zijn deze week begonnen met bezorgen aan huis, zodat reizigers niet alleen onderweg ‘kunnen genieten van hun favoriete Italiaanse pasta of broodje’. NS werkt hiervoor samen met Thuisbezorgd.nl.

e-commerce

TomTom: navigatie van B2C naar B2B

Hoe een ijzersterk consumentenmerk zijn focus verlegt naar de zakelijke markt: lead generation met een verhaal over de toekomst.

B2B online

Oudgediende Worldpay wordt nieuwe CEO Mollie

Shane Happach wordt per 1 april aanstaande de nieuwe CEO van het Nederlandse, internationaal werkende betaalbedrijf Mollie.

Payment

Zalando test duurzaam bezorgen met Fietskoeriers.nl

Zalando is in Amersfoort, Nijmegen, Arnhem en Zwolle een samenwerking gestart met de Nederlandse bezorgdienst Fietskoeriers.nl. De fietskoeriers bezorgen de pakketjes van Zalando tussen 17.00 en 22.00 met bakfietsen.

Logistics

bol.com sluit deuren voor particuliere verkopers

Bol.com stopt per 3 mei 2021 met de mogelijkheid voor particulieren om tweedehands boeken, muziek en films te verkopen. Het platform zal enkel nog bruikbaar zijn voor professionele handelaren.

Marketplaces

Budbee lanceert shopping-app

Budbee publiceert een app om mee te shoppen bij aangesloten winkeliers. Het techbedrijf laat de gebruiker daarnaast ook het bezorgen van pakketjes qua tijd nauwkeurig regelen.

e-commerce

ABN: Corona zorgt voor tweedeling in retail; online platforms blijven terrein winnen

ABN AMRO verwacht dat online platforms sterk blijven groeien als gevolg van de grote behoefte aan gemak en lage prijzen. Zo zijn in 2020 de online verkopen met 35,8 procent gestegen en dit jaar wordt een groei van 20 procent verwacht.

Retail

Wat kan B2B leren van B2C? De e-commerce strategy van Destil

Hoe een nieuwe e-commercestrategie van ijzerwarengroothandel DESTIL een datagedreven bedrijf maakte waar de klant centraal blijft staan.

B2B online

Bol.com heeft Trustpilot verbannen

Bol.com toont sinds kort niet langer de sterrenrating van Trustpilot op zijn webpagina. De beoordeling zou volgens de retailer onbetrouwbaar zijn.

e-commerce

Omzet horeca krimpt ongekend hard, ophalen en bezorgen verlichten de pijn nauwelijks

De omzet van de horeca daalde in het vierde kwartaal van 2020 met bijna 44 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dat is vooral te wijten aan de aanscherping van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus.

Coronacrisis

PostNL sluit uitzonderlijk jaar af met 337 miljoen bezorgde pakketten

PostNL vervoerde in 2020 1,7 miljoen pakketten op piekdagen. Er werd een recordaantal van 337 miljoen pakketten bezorgd, zo blijkt uit de jaarcijfers.

Logistics

Onderzoek ACM naar Apple App Store bijna afgerond

De Nederlandse Autoriteit Consument & Markt zou zijn onderzoek naar mogelijk machtsmisbruik van Apple in de App Store bijna hebben afgerond. Dat meldt Reuters naar aanleiding van mails die de toezichthouder aan betrokkenen heeft verstuurd.

Legal

Verdachte webfraude aangehouden

Het Cybercrime Team van de politie Oost-Nederland meldt dat men op 8 december 2020 in Elst een 26-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats heeft aangehouden in verband met een groot oplichtingsonderzoek. De man wordt verdacht van betrokkenheid bij oplichting via webshops: er liggen 30 aangiftes van mensen die in totaal gedupeerd zijn voor ruim 18.000 euro.

e-commerce

INretail eist heropening winkels via de rechter

Koninklijke INretail eist via de rechter de heropening van winkels. Het kan volgens de eigen routekaart van de overheid en het kan veilig. ‘Het is economisch onverantwoord nog langer te wachten. Ook in het buitenland zijn winkels weer open,’ aldus de winkelvereniging.

Coronacrisis

Klarna: 48 miljard euro aan e-commercebetalingen in 2020

De Zweedse betaalverwerker Klarna zag in 2020 voor 48 miljard euro aan betalingen naar webwinkels gaan, 46 procent meer dan in 2019.

e-commerce