More stories

Headless commerce: Zo zorg je voor een betere B2B-klantervaring

Er zijn twee trends die binnen de e-commerce zorgen voor een perfect storm: een goede klantervaring is belangrijker dan een scherpe prijs en het aantal verkoopkanalen neemt toe. Hoe zorg je voor een perfecte aankoopervaring ongeacht welk kanaal of apparaat een klant gebruikt?

E-commerce platforms

Betaalbedrijf Worldpay weer in andere handen

Fidelity National Information Services Inc (FIS) neemt voor 35 miljard dollar betaalbedrijf Worldpay over, een concurrent van Adyen. Het is de grootste overname in deze sector tot nu toe.

Payment

Kledingwinkel CoolCat failliet, webwinkel blijft open

Kledingwinkel CoolCat is failliet. De webwinkel en de fysieke winkels blijven tot nader order open. Er werken 1180 mensen bij […]

E-commerce

Harrods gebruikt oplossing Farfetch voor nieuwe webwinkel

Het Britse warenhuis Harrods gaat een white label oplossing van Farfetch gebruiken voor een nieuwe wereldwijde webwinkel die volgend jaar gelanceerd wordt.

E-commerce

B2B-platform voor farmaceutische grondstoffen

Pharmaoffer heeft een wereldwijd B2B-platform opgezet waar leveranciers van farmaceutische grondstoffen hun producten kunnen aanbieden. Deze oplossing maakt de tussenhandeleren zonder toegevoegde waarde overbodig, stelt de Amsterdamse startup.

B2B online

Offspring Media neemt webshop voor moeders over

Offspring Media koopt de webshop Gewoonborstvoeding.nl en voegt dat toe aan zijn netwerk van websites en fora voor moeders en kinderen.

Startups

Nieuwe Covestro Direct Store gaat online

Covestro, een van de grootste polymeerproducenten, lanceert zijn B2B verkoopplatform. Via de Covestro Direct Store kunnen klanten 24 uur per dag zaken doen ‘in slechts een paar klikken’.

B2B online

Bax Music opent ‘winkels’ bij muziekfans thuis

Het is een wat opmerkelijke distributiestrategie, maar webwinkel Bax Music gaat pop-up stores openen bij muziekfans thuis. Die krijgen een kleine etalage, een bestelterminal en de mogelijkheid om online bestellingen uit te leveren.

E-commerce

Infographic: online bestedingen in 2018

De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer toegenomen, zo bleek deze week uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Het afgelopen jaar hebben de Nederlandse consumenten online 23,7 miljard euro uitgegeven aan producten en diensten, een geschatte groei van 10 procent ten opzichte van het jaar ervoor. In deze infographic alle kerncijfers.

E-commerce

Nederlandse supermarkten moeten vooral oppassen voor ‘merkenplatforms’

“Slechts een paar traditionele supermarktspelers zullen overeind blijven. Dat duurt nog 10–15 jaar, maar als je nu niet in de kopgroep zit, dan ben je te laat!” Dat zegt Richard Janssen, Lecturer Strategy & Innovation aan Nyenrode Business University. Waar gaan we de komende 10-15 jaar onze boodschappen doen?

Food

Nieuw magazijn voor Flinders.nl: 14.000 m2 erbij

Online woonwinkel Flinders.nl neemt volgend jaar 14.000 m2 extra capaciteit aan magazijn in gebruik met een optie op 5.000 m2 extra.

E-commerce

adidas: ‘Omnichannel customerservice is een profitcenter’

Customerservice is allang niet meer het afvoerputje van het bedrijf. Hoe meer je investeert in de klantenservice, des te beter worden je product, marketing en sales. Marlous Heiser, senior manager Global Consumer Service bij adidas geeft haar visie hierop.

Customer Service

‘Amazon verstevigt greep op Nederlandse markt’

Amazon verstevigt mogelijk deze zomer al zijn greep op de Nederlandse markt. Dat vertelde Tim van der Bilt van Maze One donderdag op Emerce eRetail in Bussum. Van der Bilt baseert zich op geluiden uit het circuit en eigen observaties. Amazon Prime Day zou weleens de officiële start kunnen worden.

Cross Border

Online omzet in januari bijna 16 procent hoger

De online omzet was in januari 15,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 11,8 procent meer omgezet.

E-commerce

Bart Kuppens nieuwe CEO e-Luscious

De uitbater van de webshops Wijnvoordeel.nl, Wijnbeurs.nl, Colaris.nl en Koffievoordeel.nl krijgt per 1 mei een nieuwe CEO in de persoon van Bart Kuppens.

Food