Alibaba wil zes bedrijfsactiviteiten verzelfstandigen
Alibaba Group, onder meer bekend van AliExpress, is van plan om zijn activiteiten op te splitsen in zes hoofdonderdelen. De […]
Alibaba Group, onder meer bekend van AliExpress, is van plan om zijn activiteiten op te splitsen in zes hoofdonderdelen. De […]
Mollie heeft afgelopen vrijdag de deuren van haar officiële kantoor in Maastricht geopend. De financieel dienstverlener opende eind 2021 de vestiging in Limburg, maar heeft nu zijn intrede gedaan in het definitieve pand.
Reisaanbieders misleiden consumenten op grote schaal met lokkertjes. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. 83 procent van de reizen die de Consumentenbond bekeek, was niet voor de aanbiedingsprijs te boeken. De Consumentenbond heeft klachten ingediend bij de Reclame Code Commissie en vraagt de ACM in te grijpen.
Social Commerce gaat hier niet worden zoals in Azië of de VS. Europa is versnipperd qua wetgeving en Europeanen gaan anders om met hun online privacy.
Onder ruime belangstelling is vrijdag in Eindhoven de eerste winkel met de nieuwste KPN winkelformule geopend. Alles in deze winkel draait om beleving; consumenten en ondernemers kunnen de laatste technologieën en innovaties zien én ervaren. De winkel is volgens KPN dé ontmoetingsplaats voor iedereen die interesse heeft in IT, beveiliging en innovatie.
De Bladelse webshops van Foris, voorheen beter bekend als TOM, worden niet geraakt door een faillissement van sportwinkels in dezelfde bedrijvengroep.
De exploitant van pakketkluizen Budbee zegt dat het in de Benelux nu duizend kluizen in bedrijf heeft. Daar moeten er komend jaar nog een paar honderd bijkomen.
E-commerce zoals we het nu kennen werkt niet. Klanten dwalen door digitale pakhuizen met duizenden producten, op zoek naar hún beste koop. Die vinden ze vaker niet dan wel, sla er de conversiecijfers maar op na, aldus Marja Silvertant van Aiden gisteren op Emerce Retail in Maarssen.
De grote winnaar van de Shopping Awards 2023 is dit jaar Welkoop. De webwinkel van de specialist in tuin- en dierproducten won een Shopping Award in de categorie ‘Dier’ en werd bovendien uitgeroepen tot overall winnaar: DHL Beste Webwinkel van het Jaar 2023. De Shopping Awards worden mede mogelijk gemaakt door Thuiswinkel.org en uitgevoerd door Stichting Shopping Awards en BBP Media.
Klanten geven online steeds grotere bedragen uit en hebben steeds meer behoefte aan verschillende manieren van betalen. Bij Sanitairkamer komt er bij 95 procent van de betalingen geen kassa meer aan te pas. Met zo’n 10.000 transacties per maand werd het tijd voor een nieuwe betaalaanbieder. Jelle van Nieuwenhuizen, manager finance & IT, legt uit waarom die keuze op Pay viel.
Betaalprovider Mollie sluit een samenwerking met zijn Duitse branchegenoot Billie waardoor duizenden zakelijke gebruikers hun klanten op rekening kunnen laten betalen.
Sexy is het niet, handig en noodzakelijk wel: betalen bij online shoppen. Een nieuwe trend dient zich aan waarbij het betaalproces minder opzichtig wordt, een natuurlijker onderdeel van de winkelbeleving.
Buy Now Pay Later is een aantrekkelijke optie voor consumenten, maar zou beter gereguleerd moeten worden. Dat zegt Gertjan Rösken, Expert Payments, loyalty en retail van de podcast Nieuwe Knikkers, in de Emerce videocollectie The Future of Payments.
Achteraf of gespreid betalen hoeft geen financieel risico voor de consument te zijn. Dienstverlener In3 noemt zich sociaal verantwoordelijk, berekent geen boetes en denkt eind 2023 zelfs zonder incassobureau te kunnen gaan werken.
Managers in B2B zien weerstand rond investeringen in een e-commerceplatform. Dat is een gemiste kans, maar met goede argumenten is daar iets aan te doen.