More stories

Stefan van Opstal naar Magento-specialist Emico

Emico Groep benoemt Stefan van Opstal, ex-CEO en oprichter van Tweakwise, tot chief commercial officer.

E-commerce

bpost maakt van Brussel eerste Europese hoofdstad waar pakjes en brieven uitstootvrij geleverd worden

bpost levert vanaf 1 oktober 2025 zijn pakjes en post in Brussel enkel nog zonder uitstoot aan de deur en afhaalpunten. Het doet dat in alle 19 gemeenten van het Brussels Gewest. De Belgische hoofdstad is daarmee de eerste Europese metropool waar postbodes hun dagelijkse rondes volledig uitstootvrij afleggen.

Logistics

Reveni haalt €7,5 miljoen op en betreedt Nederlandse markt

Het Spaanse e-commerce platform Reveni heeft een Series A-financiering van 7,5 miljoen euro opgehaald. Het bedrijf, dat verkoop, logistiek en retouren wereldwijd centraliseert in één dashboard, gebruikt de investering om uit te breiden naar Nederland, en verder te groeien in de EU en het Verenigd Koninkrijk. Bedrijven zoals Patta, Loavies, Victoria Beckham, ME+EM, Jigsaw, Bestseller, The Fold en Hurley maken al gebruik van Reveni’s platform.

E-commerce

Shein opent eerste fysieke winkel, in Parijs

De online fastfashionreus Shein maakt de sprong naar fysieke retail in Frankrijk, tot ongenoegen van lokale detailhandel en politici.

E-commerce

Consument zoekt houvast bij duurzaam online winkelen

Duurzaamheid speelt een grote rol bij online shoppen: bijna de helft van de consumenten houdt er rekening mee bij een online aankoop. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van de Thuiswinkel Duurzaamheid Monitor 2025, uitgevoerd door Thuiswinkel.org en mede mogelijk gemaakt door DS Smith en Amazon. Het onderzoek onder ruim 5.000 Nederlandse consumenten laat zien dat communicatie en begeleiding vanuit webwinkels essentieel zijn.

Sustainability

FRITZ! opent eigen webwinkel

Het Duitse FRITZ! opent een eigen internationale webwinkel waar huishoudens en professionals direct hun modems, routers en netwerkoplossingen kunnen kopen.

E-commerce
Premium

Temu en Shein groeien flink in Duitsland

Zuidoost-Aziatische shoppingportalen worden in Duitsland steeds vaker gebruikt. De mode-verkoper Shein behoort inmiddels tot de grootste webshops, zo blijkt uit de studie E-Commerce-Markt Deutschland 2025 van het onderzoeksinstituut EHI en het dataplatform ECDB. Shein steeg van de 18e naar de 7e plaats. De omzet van het concern steeg in 2024 met 18 procent tot 1,1 miljard euro.

E-commerce

ChatGPT krijgt online winkelondersteuning

ChatGPTs nieuwe Instant Checkout-functie is nu beschikbaar voor gebruikers in de VS, voorlopig alleen voor klanten van handelsplaats Etsy.

Artificial Intelligence

Online ruim 6 procent meer omgezet in augustus

De onlineomzet was in augustus 6,4 procent hoger dan in augustus 2024. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 7,8 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels, waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multichannelers), was 4,3 procent hoger, zo blijkt uit cijfers van het CBS.

E-commerce

Amazon sluit zijn Engelse supermarkten

Amazon Fresh, winkels zonder kassa, slaan niet aan in Engeland. Het bedrijf sluit de negentien filialen na een probeertijd van vijf jaar.

E-commerce

EDAY: waarom marketplaatsen in tijden van AI onmisbaar blijven voor merken

In tijden van AI en snelle digitale transformatie vragen veel merken zich af: “Moet ik nog wel inzetten op marketplaces?”

E-commerce

E-commerce Europa in 2024 naar 819 miljard euro (+7%)

De Europese online handel heeft vorig jaar 54 miljard euro meer omgezet dan in 2023. Met een totale omzet van 819 miljard euro bewijst de sector dat het de economische tegenwind van de afgelopen jaren te boven is gekomen.

E-commerce

Just Eat Takeaway roept: ‘We zijn meer dan een maaltijdbezorger’

Meer retailers en merken in zijn app als verkopers. Dat is wat Just Eat Takeaway wil. Daartoe begint het een langdurige campagne buiten zijn traditionele domein van maaltijdbezorgers.

E-commerce

14.000 Duitse retailers op TikTok Shop

TikTok Shop werd eind maart in Duitsland gelanceerd en momentel bieden meer dan 14.000 retailers er hun producten in Duitsland aan.

Social

Koers H&M stijgt 9% op gunstige kwartaalcijfers

De koers van het aandeel H&M Group stond gisteren negen procent hoger op het verschijnen van de kwartaalcijfers. Die tonen een kleine omzetgroei, maar wel een stijgende winst als gevolg van zorgvuldige kostencontrole.

E-commerce