Retail mist omzet door gebrek aan betaalkeuze
De groei van contactloos en mobiel betalen, de opmars van digital wallets en de verschuivende voorkeuren van jongere doelgroepen veranderen […]
De groei van contactloos en mobiel betalen, de opmars van digital wallets en de verschuivende voorkeuren van jongere doelgroepen veranderen […]
Eerste testen van social bureau GoSpooky met TikTok Shop laten zien dat merken en hun influencers daar tot dertig procent conversieratio’s kunnen halen.
Collect&Go, de online boodschappendienst van de Belgische Colruyt Group, levert voortaan in 74 bijkomende gemeentes in Antwerpen, Limburg en Waals-Brabant boodschappen aan huis. In combinatie met de 246 afhaalpunten waar de klant zelf zijn klaargemaakte boodschappen kan ophalen, heeft Collect&Go het breedste en flexibelste netwerk in de markt.
Mede door een speelse socialmediastrategie is smartphonehoesjesmerk Dutchies rap gegroeid. Zo snel dat het jonge bedrijf er bijna aan kapot ging, stelde oprichter Anne de Korte in een openhartig interview op het podium tijdens E-commerce Live!.
De webshop van Bax Music is na een faillissement weer geopend. Klanten die voor 23:00 uur een voorradig product bestellen, kunnen dit de volgende dag in huis verwachten.
De Consumentenbond heeft samen met 24 andere Europese consumentenorganisaties een klacht ingediend bij Europese toezichthouders tegen SHEIN. Deze fast-fashion gigant gebruikt misleidende en manipulerende trucs (dark patterns) die consumenten aanzetten tot impulsaankopen en overconsumptie. De consumentenorganisaties roepen de toezichthouders op om de praktijken van SHEIN te stoppen.
Picnic, Decathlon, Zeeman, HEMA, Amac, Makro en Odido. Zomaar wat namen van bedrijven die gisteren ten overstaan van e-commerce experts acte de présence gaven in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Vandaag is het de beurt aan Emerce Digital Marketing Live! met in de avonduren de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Peter Boer maakte zoals elk jaar een uitgebreide fotorapportage.
Online super Picnic wil zijn logistieke apparaat voor meer doeleinden gaan inzetten. Het bedrijf is al begonnen met het aannemen van retouren van bestelde artikelen van derden, maar zou op dat gebied meer kunnen doen, zeker in combinatie met het groeiende aantal fulfillment centers van Picnic, zo bleek woensdag uit de presentatie van Chief Technology Officer Daniel Gebler op Emerce E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage in Amsterdam.
Mede door de Aziatische pakketstroom via Luik leidt de opmars van Chinese e-commerce tot problemen in België. Greet Dekocker, managing director van brancheorganisatie Becom, schetste tijdens E-commerce Live! de problemen en mogelijke oplossingen.
Decathlon zet steeds sterker in op wederverkoop van spullen die klanten inleveren. De potentie is groot, maar de uitdagingen zijn dat evengoed, blijkt uit een sessie op E-commerce Live!
Delhaize zet een belangrijke stap in de uitbreiding van haar e-commerceactiviteiten. Onlangs opende de Belgische supermarktketen een gloednieuw distributiecentrum in Vorst, waarmee de capaciteit voor online bestellingen op termijn zal verdubbelen.
Het aantal dagelijkse gebruikers en de intensiteit van gebruik van de Chinese shopping-app Temu in de VS stort in.
Vinted gaat in heel Nederland pakketkluizen installeren. De logistieke tak van het bedrijf sloot afgelopen weken overeenkomsten met 150 lokale partijen.
De klantbeleving in fysieke winkels loopt achter op online. Waar apps en sites een warm bad zijn, moeten de fysieke retail nog een slag slaan. Dat zegt Wouter Kolk, ex-topman van Ahold.
Vanaf nu kunnen consumenten in 14 steden de luxe chocoladeproducten van Coco & Sebas bestellen via Thuisbezorgd.nl. Coco & Sebas is de snelst groeiende premium chocolade-keten van Nederland.