More stories

Swiss Post stopt voorlopig met bezorgdrones na ongeluk

Een ernstig ongeluk met een bezorgdrone in Zwitserland betekent het voorlopige einde van de samenwerking tussen Swiss Post en Matternet. De drone werd ingezet voor medicijnbezorgingen.

Logistics

Bootverhuur platform Click&Boat neemt concurrent over

Europa’s grootste bootverhuur platform Click&Boat heeft concurrent Océans Evasion overgenomen. De overname moet bijdragen aan de versteviging van Click&Boat’s positie […]

E-commerce

Sterke klantengroei voor Zalando

Zalando sluit het tweede kwartaal af met de sterkste klantengroei sinds lange tijd. Het aantal actieve klanten groeide met 3,7 miljoen significant in alle zeventien Europese markten waar de retailer actief is. Het totaal aantal klanten komt daarmee uit op 28,3 miljoen.

Fashion

CM.com en Lowlands starten proef met mobiel betalen

CM.com heeft onder de naam Mobile Order samen met Lowlands een pilot opgezet waarmee festivalgangers vanuit de Lowlands Festival app 2019 bij drie bars hun bestelling kunnen plaatsen. Na het invoeren van de bestelling verschijnt in de app een QR-code waarmee de bestelling bij de bar kan worden afgehaald. Fysieke muntjes zijn niet langer nodig.

Payment

Ruim 550 restaurants met eigen bezorging bij Deliveroo

Ruim 550 restaurants met eigen bezorging hebben zich in het afgelopen jaar aangemeld bij Deliveroo. De Marketplace+-dienst van het bedrijf biedt restaurants de mogelijkheid om bestellingen via het Deliveroo-platform te laten verlopen om vervolgens de bestelling te leveren door eigen bezorgmedewerkers. Daarvoor had het techbedrijf alleen partnerships met restaurants die zelf geen bezorgers hebben.

Food

Kleding.nl koopt Duitse branchegenoot StyleLounge

Kleding.nl neemt de Duitse concurrent StyleLounge over. Met deze acquisitie versterken Kleding.nl en zusterbedrijf Fashiola naar eigen zeggen hun leidende posities in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Zweden.

Fashion

71 miljoen orders voor groeiend Takeaway

Takeaway heeft in de eerste zes maanden van het jaar 71 miljoen orders verwerkt, een groei van 70 procent ten opzichte van 2018. De omzet groeide dan ook fors: van 110 miljoen euro naar 185 miljoen in de periode. In totaal heeft Takeaway 16 miljoen actieve klanten. 

Food

Hoe IKEA en Thomas Cook omnichannel-metingen aanpakken 

De verwachtingen van de klant zijn hoger dan ooit. Voor omnichannel-merken betekent dit dat het klanttraject zeer belangrijk is. Dit is hoe IKEA en Thomas Cook hun omnichannel-strategie in België een compleet nieuwe wending hebben gegeven. 

Retail

Airbnb geschorst als lid van economisch adviesorgaan Amsterdam

Omdat Airbnb niet heeft meegewerkt aan de handhaving van de vakantieverhuurlimiet van dertig dagen die voor woningen geldt is het platform sinds 22 juli geschorst als lid van de Amsterdam Economic Board, een belangrijk adviesorgaan voor economische thema’s in de hoofdstad.

Travel

Uber rolt vrachtplatform uit naar Duitsland

Na Nederland breidt Uber zijn logistieke dienst Uber Freight uit naar Duitsland. De dienst koppelt vervoerders aan verladers.

Logistics

Bol.com met afstand populairste marktplaats in Nederland

Bol.com is zonder enige twijfel de populairste marktplaats voor de Nederlandse online shopper. De ‘komst van Amazon’ lijkt vooralsnog een hype. Men koopt nog liever bij Wish dan bij de Amerikaanse gigant.

Marketplaces

Icecat voert overnamegesprekken

Data-uitgever voor e-commercebedrijven Icecat voert gesprekken met meerdere bedrijven om de overname daarvan af te tasten. De kas is goed gevuld en volgens directeur Martijn Hoogeveen is het een kopersmarkt.

E-commerce

PostNL installeert kwart meer pakketkluizen

Nog voordat de testfase met pakketkluizen voorbij is, besluit PostNL om het aantal kluiswanden in Nederland met een kwart op te voeren tot 125.

E-commerce

Takeaway in gesprek met Just Eat over fusie

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, zegt dat het in gesprek is met Just Eat voor een fusie ter waarde van 9 miljard pond. Die gesprekken zijn al geruime tijd gaande.

E-commerce

Klanten Koopjedeal krijgen miljoen euro ‘schadevergoeding’

De nieuwe eigenaar van Koopjedeal.nl, overgenomen uit faillissement, koopt wat goodwill terug bij gedupeerde klanten door een schadevergoeding van 1,1 miljoen euro uit te keren.

E-commerce