More stories

Premium

DNB: Vooral jongeren en ouderen pinnen vaker aan de kassa

Het aandeel pinbetalingen op het totale aantal betalingen aan de kassa bleef in 2024 onveranderd op 80 procent, maar bij bepaalde leeftijdsgroepen zijn er opvallende uitschieters. Vooral jongeren tussen 12 en 18 jaar en senioren tussen de 65 en 74 jaar rekenden vaker af met een pinpas, mobiele telefoon of smartwatch dan een jaar eerder. Dit blijkt uit onderzoek dat Betaalvereniging Nederland en DNB samen hebben uitgevoerd.

Payment

Onderzoeksrapport Temu: Europa wordt grootste markt, maar hoe?

Terwijl Temu sleutelt aan zijn bedrijfsmodel is de verwachting dat Europa de grootste markt zal worden, nog boven Noord-Amerika, met een aandeel van 35 tot 40 procent. Dit blijkt uit een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert.

E-commerce

Emerce Rapport: Temu’s Europastrategie 2025

Binnen enkele jaren heeft Temu een voorname plaats in de westerse e-commerce geclaimd.  Het wordt – onder politieke en economische […]

E-commerce

Nieuwe machines: 27% minder karton bij Bol

Het is eigenlijk geen inpakken meer wat Bol doet met klantorders, maar ombouwen. Met een nieuwe verpakkingstechniek bespaart het winkelbedrijf naar eigen zeggen 28 procent extra CO2-uitstoot per pakketje.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel: Importheffingen zetten handel onder druk

Nederlands e-commerce wordt niet bijster hard geraakt door de Amerikaanse importheffingen. Thuiswinkel.org maakt zich wel druk om de internationale handel en economie an sich.

E-commerce

‘Search is basis van strategie op social commerce’

Social commerce, het verkopen via platformen als TikTok, Instagram en Pinterest, werkt voor marketeers inhoudelijk niet wezenlijk anders dan via het reguliere web.

E-commerce

Colruyt Group neemt maaltijdboxen specialist Smartmat over

Sinds februari 2022 heeft de Belgische Colruyt Group een belang van 41,36 procent in Smartmat, specialist in maaltijdboxen onder het merk Foodbag. Nu neemt de grootgrutter het bedrijf volledig over.

Food
Premium

Amerikaanse techsector frontaal geraakt door invoertarieven

De VS maken een einde aan de douanevrijstelling, waarmee zendingen met een waarde van minder dan 800 dollar belastingvrij konden worden geïmporteerd. De zogeheten minimis-verordening is de reden dat Chinese sites als Temu en Shein snel konden groeien.

E-commerce

Home shopping kanaal QVC ontslaat werknemers en richt zich op sociale media

Geconfronteerd met dalende inkomsten, toenemende verliezen en minder tv-kijkers, schrapt home shopping kanaal QVC 900 banen en verschuift het Amerikaanse bedrijf de aandacht naar sociale media.

E-commerce
Premium

Bol wil eigen logistiek bezorgnetwerk uitbreiden

E-commercebedrijf Bol zoekt in heel Nederland partijen die als innamepunt willen fungeren voor zijn logistieke bedrijf Ampère. Ook wil het meer gaan bezorgen, paralel aan PostNL en DHL.

Logistics

IKEA voegt in-door navigatie toe aan app

Dwalend zoeken naar een product in een IKEA-filiaal is binnenkort voorbij. Het bedrijf voegt over enkele maanden in-door navigatie toen aan zijn app.

E-commerce

Quooker lonkt al naar de Amerikaanse markt

Het Nederlandse Quooker, bekend van de kokendwaterkraan, wil binnen vijf jaar in de VS, Canada en Australië actief zijn. Dat vertelde Pieter Jonkman (Manager Logistiek bij Quooker) gisteren op de Webwinkel Vakdagen. Het bedrijf levert zijn kranen vooral online.

E-commerce
Premium

René van der Zel (XXL Nutrition): ‘Nooit blijven stilstaan’

Sportvoedingsbedrijf XXL Nutrition wil zich de komende jaren richten op internationale expansie. Door de samenwerking met Action is dat al een eind gelukt, vertelde CEO René van der Zel woensdag op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.

E-commerce

Aan de slag met online platformen: build, belong of buy?

Ondernemers die een online platform willen starten, kunnen kiezen uit drie strategieën: een eigen platform bouwen (build), aansluiten bij een bestaand platform (belong) of bestaande software gebruiken (buy). De juiste keuze hangt af van factoren zoals onderscheidend vermogen, snelheid en flexibiliteit.

Strategy

Delhaize laat e-commercebestellingen gratis afhalen in winkel

Delhaize laat consumenten Belgische e-commercebestellingen voortaan gratis ophalen in de winkel. Tegelijkertijd vervangt de retailer de kartonnen dozen waarin klanten hun online boodschappen ontvangen door duurzame herbruikbare plooiboxen voor alle e-commercediensten, meldt Gondola.

Food