AliExpress groeit tien procent tot 4 miljard
De kwartaalomzet van AliExpress en de andere internationale marktplaatsen van Alibaba Group groeiden in het derde kwartaal tot vier miljard dollar.
De kwartaalomzet van AliExpress en de andere internationale marktplaatsen van Alibaba Group groeiden in het derde kwartaal tot vier miljard dollar.
Wil jij weten hoe jouw salaris zich verhoudt tot dat van je vakgenoten? Doe dan mee aan het salarisonderzoek voor de Nederlandse online professionals. Dat kost je nog geen tien minuten en levert je een interessante benchmark op.
AI-assistent Brainvine, voor marketeers in e-commerce, krijgt een nieuwe component waarmee fotoshoots voor merken en webwinkels praktisch overbodig worden.
De Europese marktleider op het gebied van pakketkluizen, het Poolse InPost, gaat volgend jaar ook in Nederland kluizen plaatsen waar webwinkels hun pakketjes in kunnen afleveren.
Terwijl de populariteit van Black Friday en Cyber Monday stagneert, nemen de consumentenaankopen over de hele maand november toe. Retailers starten namelijk steeds vroeger met koopacties, schrijft ABN AMRO in een nieuwe observatie.
Toezichthouder ACM haalde gisteren het nieuws met de kop ‘Meeste webwinkels tonen onjuiste prijsinformatie’. Thuiswinkel.org reageert vandaag: “Dat weten we, maar geef ons íets meer tijd om aanpassingen te implementeren.”
Websuper Picnic haalt bij bestaande investeerders 430 miljoen euro op om de verdere expansie in Duitsland te financieren.
Drie kwart van de webwinkels toont onjuiste prijsinformatie in aanloop naar Black Friday, Sinterklaas en Kerst.
Het Chinese JD.com heeft inmiddels 70,9 procent van de aandelen in CECONOMY, moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, in handen of toezegging.
De internationale variant van iDEAL is gelanceerd in Duitsland. Met ondersteuning van lokale banken en grote retailers neemt Wero het op tegen het dominante Paypal.
PostNL opent een nieuw fulfilmentcentrum in het economische hart van de regio Mannheim. De strategisch gelegen vestiging in Schifferstadt (Duitsland) versterkt het internationale logistieke netwerk van PostNL en helpt Nederlandse webwinkels hun positie in het buitenland verder uit te bouwen. Ook vergroot het de capaciteit voor lokaal fulfilment.
Hoe data, beweging en context fysieke winkels opnieuw relevant maken – Tien jaar geleden leek het een uitgemaakte zaak: fysieke winkels zouden structureel terrein verliezen aan het gemak en de schaal van e-commerce. Maar wie vandaag naar de cijfers kijkt, ziet een compleet andere beweging. De winkelstraat leeft en niet uit sentiment, maar uit functie.
Legacy back-end systemen vertragen vernieuwing in B2B-commerce. Bedrijven zoeken daarom naar een architectuur die klantdata, productinformatie en orderprocessen consistent houdt […]
De Duitse markt voor koeriers-, expres- en pakketdiensten verwacht in november en december één, hooguit twee procent groei in pakketvolume.
DHL is in Nederland naar eigen zeggen ruim voorbereid op de komende piekdagen in de aanloop naar Black Friday en Sinterklaas.