More stories

Premium

Omzet Apple-verkoper Amac stijgt naar 253 miljoen euro

Apple Premium Partner Amac heeft de omzet over het gebroken boekjaar 2024-2025 met 6,5 procent zien stijgen tot 253 miljoen euro. De operationele winst (EBITDA) komt uit op 7,5 miljoen euro. Na aftrek van belastingen noteert Amac een winst van 4 miljoen euro in de boeken.

Retail

Shoppers nieuwsgierig naar AI-advies voor kerstboodschappen

Tweederde van de digitale shoppers wil wel eens een AI-assistent gebruiken om mee te winkelen in de aanloop naar de decembermaand met feestdagen.

Artificial Intelligence

Tech tegen diefstal drijft digitale omzet Inditex

Een nieuwe technologie tegen kledingdiefstal in zijn winkels blijkt een soort smeerolie in digitale en omnichannel verkopen en retouren.

Retail

Tupperware Nederland in surseance

Nog geen week nadat bekend werd dat de Franse investeerder Cédric Meston Tupperware France heeft gekocht en het merk in Europa nieuw leven wil inblazen, koerst de Nederlandse dochter af op een faillissement. Dit onderdeel verkeert in surseance.

E-commerce

Coolblue opent nieuwe winkel in Münster

Vandaag heeft Coolblue een nieuwe winkel geopend in het centrum van Münster. Aan de Stubengasse 11-13 kunnen klanten vanaf nu een breed aanbod aan elektronica en huishoudelijke apparaten uitproberen en kopen op 1500 vierkante meter.

Retail

Online bestellen bij super is mainstream geworden

23 procent van de Nederlandse consumenten bestelt (soms) online, voornamelijk via Albert Heijn (58%), Picnic (44%) en Jumbo (29%). 19 procent van de respondenten bestelt de boodschappen bij bol.com. Kosten en productaanbod bepalen de keuze van websupermarkt. Dat blijkt uit het Deloitte Supermarkten Consumentenonderzoek 2025.

Food

Temu in Europa: 116 miljoen gebruikers

Temu bereikte in de eerste helft van 2025 gemiddeld 115,7 miljoen maandelijks actieve gebruikers in de Europese Unie.

Marketplaces

Onderzoek online damesfashion: zoekgedrag verschuift van winter naar voorjaar en zomer

De klassieke decemberpiek in online zoekgedrag naar damesmode wordt minder dominant; consumenten zoeken vaker in lente- en zomermaanden naar hun favoriete merken en stijlen. Dat en meer valt op te maken uit een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert.

E-commerce

Emerce Rapport Online Damesfashion 2025-2026

Dit rapport biedt een analyse van de zoektrends binnen de damesmodecategorieën jurken, blouses, rokken, topjes en blazers. Door middel van  […]

E-commerce
Premium

ACM start onderzoek naar Snapchat vanwege illegale handel vapes

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) opent een onderzoek naar Snapchat in verband met de handel van vapes aan minderjarigen. De ACM start dit onderzoek naar aanleiding van een handhavingsverzoek van Stichting Rookpreventie Jeugd dat zij eind augustus bij de ACM hebben ingediend. De stichting is van mening dat het platform niet voldoet aan de vereisten van de Digital Services Act (DSA).

E-commerce
Premium

JYSK: meer winkels én digitale investeringen

De Scandinavische woonwinkelketen JYSK investeert minimaal 2 miljard Deense kronen (268 miljoen euro) in IT-oplossingen en digitale platforms.

Retail

Almere verdeeld over vestiging grote distributiecentra

In Almere heerst verdeeldheid binnen de lokale politiek over het al dan niet toestaan van nieuwe grote distributiecentra (met een oppervlakte van meer dan 20.000 m²). Terwijl sommige partijen pleiten voor een afkoelende impuls van dergelijke megapanden, zijn anderen van mening dat de economische baten belangrijker zijn.

Logistics
Premium

‘Groei Amazon Prime-abonnees blijft achter’

Hoewel Amazon zijn Prime Day dit jaar heeft uitgebreid naar vier dagen, bleef het aantal nieuwe Prime abonnees achter bij de verwachtingen. Dat stelt Reuters op basis van interne documentatie.

E-commerce

Bol prikt tweede shopfestijn in aanloop naar Sint

Na Amazon komt ook Bol met een tweede shoppingfestijn in de aanloop naar Sinterklaas en Kerst. Tot eind 2025 is vrijwel elke dag ergens wel een kortingsfeestje gaande bij webwinkels.

E-commerce

Klarna brengt fysieke betaalkaart uit in Europa

Klarna breidt zijn financiële dienstenpakket uit met een fysieke betaalkaart en rolt deze nu uit naar tien Europese landen, waaronder Nederland.

E-commerce