More stories

bpost vreest gevolgen inflatie en onzeker consumentengedrag

Pakjesbezorger bpost houdt rekening met tegenwind waardoor er een ‘potentieel neerwaarts risico’ ontstaat. Het Belgische bedrijf maakt zich zorgen over de inflatie en onzeker consumentengedrag.

Logistics

JBC lanceert livestream shopping

De Belgische modeketen JBC organiseert vandaag een eerste live stream shopping evenement waarbij klanten rechtstreeks producten kunnen kopen. Hiervoor is onder meer Kim Van Oncen ingehuurd, die ook al twee collecties voor JBC ontwierp.

Fashion

Shopify koopt fullfillmentspecialist

Shopify zoekt in Amerika de concurrentie met Amazon met de overname van Deliverr. Dat exploiteert nu tachtig warehouses voor klanten en ontwikkelt software voor het gebruik daarvan.

e-commerce platforms

Belgische bakkerijketen Panos gaat een webwinkel openen

De Belgische bakkerijketen Panos gaat een webwinkel openen, in eerste instantie voor de zakelijke markt.

Food

Zalando merkt gevolgen economische tegenwind

Het aantal actieve Zalando-klanten steeg met 5,2 procent in het eerste kwartaal van 2022 tot bijna 49 miljoen, en Zalando Plus-lidmaatschappen stegen met 150 procent jaar-op-jaar, zo blijkt uit de vanochtend gepubliceerde kwartaalcijfers.

e-commerce platforms

Hoe ‘buy-now-pay-later’ e-commercebetalingen transformeert

‘Buy-now-pay-later’ is een blijvertje, want het biedt voordelen voor retailers én consumenten: betalen met flexibiliteit en zekerheid voor beide partijen.

Payment

eBay eindigt eerste kwartaal in het rood

Net als bij Uber heeft een daling van de reële waarde van beleggingen veilinghuis eBay in het rood gedrukt.

e-commerce

Amac lanceert het ‘hybride winkelen’

Amac, de grootste Apple Premium Reseller van Europa, biedt voortaan ‘hybride winkelen’ aan. Dat is online shoppen, maar met de persoonlijke aandacht en service van de fysieke winkels.

Retail

Bijblijven met de juiste productfeed

Omdat verandering momenteel de enige constante is, is het een grote uitdaging om de juiste productfeed aan te leveren bij het juiste kanaal. Dit whitepaper gaat je daarbij helpen.

e-commerce

Het P2C-rapport: onderzoek naar de veranderingen in e-commerce

In dit whitepaper lees je hoe handelsanarchie verkopers en consumente beïnvloedt en wat je kunt doen om toekomstige groei veilig te stellen.

e-commerce

Start met social commerce

In dit whitepaper lees je hoe het huidige commerce-landschap eruit ziet en hoe je zelf kunt adverteren en/of kopen via kanalen als Facebook, Instagram en TikTok.

e-commerce

DHL start met bouw klimaatneutrale CityHub in Aalsmeer

Met het slaan van een groene heipaal is de bouw gestart van de klimaatneutrale DHL Parcel CityHub voor Aalsmeer. Het is de tiende van 26 nieuw te bouwen CityHubs in het Nederlandse netwerk van in totaal 140 lokale vestigingen.

Logistics

Trivago boekt 21 miljoen kwartaalwinst

Hotelboeker Trivago boekt over het eerste kwartaal van 2022 een winst (ebitda) van 21 miljoen euro. Na aftrek van een boete van de Oostenrijkse overheid blijft daar een verlies van 11 miljoen van over.

Travel

Arbeidsinspectie maakt zich zorgen over markt voor flitsbezorgers

De Arbeidsinspectie vindt de markt voor flitsbezorgers maar een rommeltje. De bedrijven overtreden en ontwijken regelmatig wetten en regels die juist zijn bedoeld om bezorgers te beschermen tegen hoge werkdruk en schijnzelfstandigheid.

Food

Trustpilot introduceert ‘geverifieerde reviewers’

Nederlandse gebruikers van recensieplatform Trustpilot kunnen zichzelf vanaf nu laten verifiëren. De gedachte daarachter is dat een niet-anonieme gebruiker waardevoller bijdragen levert. Bovendien zijn nepreviews sinds begin deze week bij wet verboden.

e-commerce