More stories

Optimale klantervaring zorgt voor hoge ROI van je e-mailcampagnes

E-mail is en blijft één van de meest lucratieve marketingkanalen. Data wordt met de dag inzichtelijker en e-mailcampagnes persoonlijker.

E-mailmarketing

‘Picnic haalt omzet weg bij supermarkten’

Supermarkten verliezen al gauw duizenden euro’s omzet aan Picnic wanneer de websupermarkt zijn intrede doet in hun marktgebied. Die conclusie trekt Nielsen.

Food

Wat Amazon niet heeft en jij wel

De consument anno 2020 verwacht dat haar online zoekgedrag feilloos aansluit op de wereld om haar heen. Maar, speel jij daar nu al wel goed op in?

E-commerce platforms

Niet in mijn achtertuin: het distributiecentrum

Welk uitzicht heb je liever? Een weidelandschap of een groot distributiecentrum? Je moet wel veel van logistiek houden om voor het laatste te kiezen.

Logistics

Sendcloud publiceert API

Softwarebedrijf Sendcloud, logistiek toeleverancier aan e-commercebedrijven, maakt over een paar weken zijn API publiek toegankelijk. Webwinkels en makers van e-commercesoftware kunnen hierdoor makkelijker koppelen met de diensten uit Eindhoven.

E-commerce

Thuiswinkel.org zet vraagtekens bij motie productverantwoordelijkheid

Thuiswinkel.org heeft grote moeite met een motie die 21 januari door de Tweede Kamer is aangenomen. Daarin wordt de regering verzocht in Brussel te pleiten om online platforms (zoals Alibaba) zelf verantwoordelijk en aansprakelijk te maken voor de producten die zij aanbieden, zodat zij voldoen aan de consumentenregels voor productveiligheid.

E-commerce

Hardnekkige mythes over B2B-e-commerce ontkracht

B2B-bedrijven die maar niet durven in te zetten op e-commerce, beroepen zich dikwijls op dezelfde argumenten. De vijf hardnekkigste mythes over B2B-e-commerce ontkracht.  

E-commerce platforms

H&M wil fysieke winkels versneld moderniseren

De vijfduizend fysieke winkels van H&M Group worden versneld aangepast aan het veranderende winkelgedrag van de consument. Winkels moeten meer inspiratie gaan bieden, nauw vervlochten zijn met het online kanaal en ook de rol van mini-magazijn vervullen voor de webshop.

Fashion

Data omzetten in bruikbare inzichten voor grensbewaking

De hoeveelheid data die aan onze grenzen wordt verzameld, is de afgelopen jaren significant toegenomen, zowel te land, ter zee, als in de lucht.

Data

Vernieuwde Kijkshop start met 6500 beautyproducten

Kijkshop is vandaag nieuw leven ingeblazen met een aanbod van meer dan 6500 beautyproducten. De webwinkel houdt geen eigen voorraad aan. Door middel van directshipping worden de producten direct van de bron naar de consument gestuurd.

E-commerce

Albert Heijn verdubbelt capaciteit voor thuisbezorging

Albert Heijn opent twee nieuwe Home Shop Centers in Oosterhout (GLD) en Bleiswijk. Samen met het in november geopende HSC in Amsterdam verdubbelt Albert Heijn hiermee de capaciteit voor thuisbezorging.

Food

Focus ACM: online misleiding, appstores, digitale platforms

De ACM gaat komend jaar in opdracht van het Ministerie van Financiën een marktstudie uitvoeren naar de rol van Big Tech op de betaalmarkt. De invoering van de Europese regels voor toegang tot betalingsgegevens (PSD2) maakt meer concurrentie en innovatie in het betalingsverkeer mogelijk. Toetreding van grote techbedrijven kan concurrentie en innovatie op de betaalmarkt bevorderen, maar er zijn ook risico’s: big techs kunnen bijvoorbeeld hun sterke positie in één markt misbruiken om een andere markt te veroveren.

Legal

Inspiratie opdoen op Retail’s Big Show: automatiseren of magisch maken

Recentelijk werd de NRF Retail’s Big Show, de grootste retailbeurs in de wereld in NYC weer georganiseerd. Met 38.000 bezoekers […]

Retail

Snelheid en piekbelasting van je webshop is cruciaal voor conversie

Met het toenemend aantal webshops moet je je onderscheiden op gebruiksgemak en klantenservice om de consumenten voor je te winnen.

Conversie

Kwart miljard nieuw geld voor Farfetch

De luxe online modewinkel Farfetch haalt 250 miljoen dollar nieuw geld op bij Tencent en investeerder Dragoneer.

Fashion