More stories

Premium

Outdoorshop Sportokay.com lanceert in Nederland

Nederland is het zevende land buiten thuismarkt Oostenrijk waar outdoorshop sportokay.com zijn diensten aanbiedt.

E-commerce

Onderzoek Online Foodretail: inzicht in markt en groeipotentieel

In navolging van vorig jaar geven Emerce en data & insightsbedrijf Hiiper inzicht in verschillende segmenten van Nederlandse online foodretail. Uit het rapport blijken onder andere lokale groeikansen voor maaltijdbezorging, pure players en maaltijdpakketbezorging.

Food

Emerce Rapport Online Foodretail 2025

Het Nederlandse landschap van online foodretail verandert voortdurend. Reden voor Emerce en data & insightsbedrijf Hiiper (dat dagelijks inzicht heeft […]

Food

Picnic Duitsland in zee met Thermomix

Thermomix en Picnic Duitsland slaan de handen ineen om koken en boodschappen doen ‘slimmer en eenvoudiger’ te maken. Dankzij deze samenwerking kunnen gebruikers van de Cookidoo-app niet alleen inspiratie opdoen voor nieuwe recepten, maar ook direct de benodigde ingrediënten bestellen bij Picnic.

Food

Omzet Pets Place stijgt naar 300 miljoen euro

De omzet van Pets Place is in 2024 gestegen naar ongeveer 300 miljoen euro, een stijging van zo’n 15 procent ten opzichte van 2023. Dat is vooral te danken aan een toename van de aankopen in de webshop, naast de opening van nieuwe winkels en de overname van een aantal grote zelfstandige dierenwinkels.

E-commerce

Onlineomzet in april 2,4 procent hoger

De onlineomzet was in april 2,4 procent hoger dan in april 2024. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 7,0 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multichannelers), was 4,0 procent lager.

E-commerce

Eerste showroom met AI-verkoper

In Gouda heeft Plafondhogedeur.nl de eerste onbemande showroom van Nederland geopend waar een AI-verkoper je helpt met je aankoop. In de winkel sta je oog in oog met Joost: een digitale deurenspecialist die je alles vertelt over plafondhoge deuren, van stijl en afmetingen tot bestelling.

Artificial Intelligence

Trustpilot in Duitsland aangesproken op misleidende praktijken

De Duitse organisatie voor eerlijke concurrentie, de Wettbewerbszentrale, heeft Trustpilot aangesproken op mogelijk misleidende praktijken. De aanleiding is een onderzoek van het Deutsches Innovationsinstitut für Künstliche Intelligenz (DIKI), dat tekortkomingen in de betrouwbaarheid van beoordelingen op Trustpilot aan het licht bracht.

E-commerce

Emerce TV: ‘Reviews stuwen omzet webshops met 10 procent’

Gebruikers die met reviews op een webshop interageren converteren tien procent meer. “Laat de stem van je klanten horen op de website“, vertelt Sophie van Daele aan Emerce TV.

Influencer marketing

Emerce TV: Alles dat je moet weten over het Digitaal Productpaspoort (DPP)

In een circulaire economie is aandacht voor de ‘achterkant’ van producten een belangrijke vereiste. Bedrijven willen inzicht in de samenstelling van producten, hun recyclebaarheid en de mogelijkheid tot reparatie. Het invoeren van een digitaal product paspoort kan een uitkomst zijn. Dirk Mulder, sector bakker bij ING, vertelt er meer over aan Geert-Jan Smits bij Emerce TV.

E-commerce

Emerce TV: ‘CPC’s door het dak, Chinezen moeten nog komen’

“Je moét klantdata gaan verzamelen, anders krijg je het erg moeilijk.” Webwinkels kunnen niet meer volstaan met reclame inkopen voor verkeer naar hun shops, aldus e-commercekenner Aron Lewis.

E-commerce

Uber lanceert koeriersdienst in Duitsland

Uber breidt zijn diensten in Duitsland uit met de introductie van Uber Courier, een nieuwe koeriersdienst die zich richt op het transport van goederen.

Logistics

Berlijn wil consumenten beter beschermen tegen nepwebshops

De deelstaat Berlijn zet zich in voor strengere wetgeving om consumenten te beschermen tegen nepwebshops, die steeds professioneler opereren en aanzienlijke economische schade veroorzaken. Volgens Felor Badenberg, senator voor Consumentenbescherming, ondermijnen deze frauduleuze websites niet alleen het vertrouwen in de digitale handel, maar leiden ze ook tot directe financiële verliezen voor consumenten.

E-commerce

Voorbij het transactionele: de grotere rol die loyaliteit kan en zou moeten spelen

Marketeers maken al jarenlang gebruik van loyaliteitsprogramma’s om klanten te behouden en de bestedingen te stimuleren, meestal via gepersonaliseerde kortingen en beloningen. Maar in een wereld waarin klantverwachtingen razendsnel veranderen, draait loyaliteit niet langer alleen om punten en voordelen; het gaat om doelgerichtheid, personalisatie en emotionele verbondenheid.

Customer Loyalty

Shopify integreert verzenddienst DHL

DHL is vooraf geïntegreerd in Shopify Shipping, met dekking in 220 landen, als resultaat van een strategische samenwerking tussen de twee bedrijven.

Logistics