More stories

Wecycle reikt Wecycle Recycle Certificaat uit aan bol.com

bol.com heeft het officiële Wecycle Recycle Certificaat gekregen. Inzamelorganisatie Wecycle reikt dit uit aan inzamelpartners die bovengemiddeld goed presteren op het gebied van de inzameling van e-waste (afgedankte elektrische en elektronische apparatuur). Wecycle en bol.com hebben in 2019 samen meer dan 2 miljoen kilo ingezamelde e-waste op een verantwoorde manier gerecycled.

e-commerce

E-Commerce Live!: verkooppieken intenser en langer

E-commerce wordt steeds vaker bepaald door piekmomenten. Dat vertelt Gerard den Bakker van PostNL op E-Commerce Live! op 2 november. Het jaarlijkse congres van Emerce is online gratis te volgen.

e-commerce

ShoppingTomorrow richt zich op retailmedia

Het kennisnetwerk voor e-commerce ShoppingTomorrow richt een nieuwe expertgroep in. Deze richt zich specifiek op het opkomende domein van retailmedia, het met reclame exploiteren van digitale schapruimte.

e-commerce

Proef met duurzame brandstof HVO100 bij PostNL

In Zwolle doen de komende tijd 23 vrachtwagens van PostNL mee aan een proef om met schonere brandstof te rijden. Ook het depot in Leeuwarden test met 26 bussen. Zes weken lang wordt er HVO100 getankt, een diesel gemaakt van hernieuwbare grondstoffen.

e-commerce

Zes essentiële vragen voordat je een B2B Commerce strategie ontwikkelt

In de hyperdigitale wereld van tegenwoordig verwacht iedereen met één klik op de knop de informatie te vinden die ze nodig hebben. We zijn een land van onmiddellijke bevrediging. Als we vragen hebben, willen we dat ze onmiddellijk beantwoord worden. Als groothandelaar of distributeur moet je inspelen op deze behoefte door je klanten in staat te stellen snel en efficiënt de informatie te vinden die ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat? Deze whitepaper biedt handvatten.

B2B online

Vijf e-commerce trends en één megatrend die in 2021 de markt gaan domineren

Bij het schrijven over e-commerce trends, is het altijd de vraag of het een trend is, een paradigmaverschuiving of een verschuivende basislijn waar je het over hebt.

e-commerce platforms

Collect&Go City brengt boodschappen met een cargofiets tot in het centrum van Brussel

Collect&Go, onderdeel van Colruyt, test een mobiel stadsconcept in het centrum van Brussel.

Food

Alibaba neemt meerderheidsbelang in supermarktketen Sun Art

Alibaba Group neemt een meerderheidsbelang in de Chinese supermarktketen Sun Art. Daarvoor wordt 3,6 miljard Amerikaanse dollar op tafel gelegd. Alibaba bezit straks 72 procent van Sun Art.

Food

HelloFresh schroef omzetverwachting verder op

De bezorger van maaltijddozen HelloFresh stevent dankzij het coronavirus af op een onvoorzien recordjaar. Voor het derde kwartaal schroeft het zijn toch al bijzonder hoge verwachting nog iets verder op.

e-commerce

Michel Boerrigter (Plotwise): ‘Dankzij data en machine learning pakjes efficiënter bezorgen’

Consumenten kopen steeds meer online. Al die pakjes moeten vervolgens worden bezorgd. De diverse transportdiensten doen dat volgens een eigen planning. De wordt vaak nog handmatig, de dag voor bezorging gemaakt. Met alle gevolgen van dien. Een planning voor een depotgebied van 1000 orders op één dag, kan al snel betekenen dat je uren aan het rekenen bent. Dat kan veel sneller als je gebruik maakt van nieuwe technieken.

Logistics

Dit jaar nog tientallen trainingssessies Emerce Academy

Een les conversie-optimalisatie van een wereldtopper of leren een marketingstrategie formuleren voor de Chinese markt. Of wat denk je van een middag met sessies over Marketplace? Emerce Academy houdt tot eind 2020 nog tientallen virtuele bijeenkomsten.

e-commerce

Zalando koopt mobiele bodyscanner Meepl

Zalando koopt het Zwitserse bedrijf Fision dat de bodyscanner Meepl ontwikkelde. Met twee foto’s met de mobiele telefoon weet de app exact welke kledingmaat iemand heeft en welke kleding daar bij past.

e-commerce

Verras je klanten met superieure content experiences

Online retailers moeten wendbaarder en digital-savvy worden. Hierbij staat het creëren van boeiende productbelevingen centraal. Bestaande processen moeten geoptimaliseerd voor operationele efficiëntie. Om bij te blijven moeten retailers flexibele en dynamische werkmethodieken ontwikkelen rondom producten, content en commercie. Dit webinar geeft je een kijkje in de keuken en geven Darren Hitchcock (Magnolia) en Jim Herbert (Bigcommerce) je best practices voor het creëren van superieure content experiences.

CMS

Live commerce: Chinese e-commercehit rijp voor het Westen?

Met enkele klikken producten kopen die retailers en influencers in live video’s aanprijzen. In China was de opmars van live commerce al fors en tijdens de lockdown is het geëxplodeerd. Ondertussen testen westerlingen als Amazon en Instagram hun eigen oplossingen en wil TikTok het Aziatische succes exporteren.

e-commerce

Waarom je als merk juist moet verkopen via marketplaces

De laatste jaren zien we dat steeds meer merken hun producten aanbieden aan de consument zonder tussenkomst van andere partijen.

Marketplaces