More stories

Premium

DHL opent CityHub in Rotterdam

DHL eCommerce opende vandaag officieel zijn nieuwe CityHub aan de noordkant van Rotterdam. Deze duurzame hub voor de bezorging van pakketten gaat het servicegebied van Rotterdam versterken en zorgt voor nieuwe banen.

Logistics

Vergelijk.nl krijgt twee nieuwe Scandinavische zusjes

Compare Group, het moederbedrijf van Vergelijk.nl, opent productvergelijkers in Denemarken en Noorwegen.

E-commerce

Thuiswinkel: Mobiel e-commerce dominant, bijna leidend

Nederlandse consumenten hebben in het eerste halfjaar van 2025 ruim 17 miljard euro online uitgegeven, een procent minder dan vorig jaar. De smartphone is bíjna de dominante drager van e-commerce.

E-commerce

Emerce Fashion 2025: de foto’s

Op 18 september kwam een selecte topgroep uit de online fashionindustrie samen in Woudschoten te Zeist om de nieuwste inzichten tot zich te nemen. Hieronder een fotoreportage.

E-commerce

SZW geeft websupers gelijk: eigen cao blijft van toepassing

De minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft vandaag besloten om e-commerce bedrijven, waaronder Picnic, opnieuw dispensatie te verlenen van de supermarkt-cao.

Food

Budbee-pakketten kunnen nu ook worden opgehaald bij Flink

Budbee, onderdeel van Instabee Group, heeft een nieuwe samenwerking aangekondigd met Flink, de snelle bezorgdienst voor boodschappen. Vanaf vandaag kunnen klanten in verschillende steden hun Budbee-pakketten ophalen bij pakketkluizen die zijn geplaatst bij de stadshubs van Flink. Op deze manier willen Budbee en Flink het dagelijks leven van klanten makkelijker maken, door pakketten en boodschappen samen te brengen op één plek.

Logistics
Premium

Pinterest introduceert where-to-buy links

Pinterest komt met een nieuwe functie, where-to-buy links, bedoeld om consumenten tijdens de feestdagen naar webwinkels te leiden, zonder dat merken waardevolle data verliezen wanneer aankopen via derden worden gedaan. 

E-commerce

Nederlandse start-up Guzco ontmaskert miljardenfraude in e-commerce met AI-oplossing

Een Nederlandse start-up heeft een confronterende blik gekregen in de criminele onderwereld van webshopfraude en ontwikkelt nu een AI-gedreven oplossing om retailers te beschermen tegen een probleem dat wereldwijd naar schatting 100 miljard euro kost.

E-commerce

Pay. verwerkt de eerste Nederlandse Wero e-commercetransactie

In de loop van 2026 verdwijnt iDEAL in Nederland als betaalsysteem en gaat e-commerce over op Wero. Betaalbedrijf Pay. heeft de eerste Wero-proeftransactie uitgevoerd.

Payment

OTTO vervangt modelfotografie door AI-generators

Duitslands grootste webwinkel OTTO vervangt traditionele modelfotografie door AI’s die beeld genereren.

E-commerce

ACM start onderzoek naar prijzen van boodschappen in Nederlandse supermarkten

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) start een onderzoek naar prijzen van levensmiddelen in Nederlandse supermarkten. Het onderzoek richt zich op de prijsopbouw en prijsvorming van producten uit het dagelijkse winkelmandje van consumenten. De aanleiding van het onderzoek zijn signalen dat de prijzen van sommige boodschappen in Nederland hoger zijn dan in omringende landen.

Food

Colruyt laat klanten winkelen met een zelf ontwikkelde ‘Smart Cart’

In de Colruyt Laagste Prijzen-winkel in Halle kunnen klanten vanaf nu volumeboodschappen doen met een slimme winkelkar. Colruyt Group is hiermee de eerste retailer in België die een zelfscannende winkelkar op basis van AI en slimme sensoren introduceert om de consumentenbeleving in de winkel te optimaliseren. Het bedrijf wil hiermee een antwoord bieden aan de ‘noden van de zijn klanten in een snel veranderende wereld’.

Food
Premium

Amazon Prime Day dit najaar op 7 en 8 oktober

Amazon zet de traditie voort met een tweede Prime-evenement dit jaar als aanloop tot Black Friday: de Prime Big Deal Days, gepland voor 7 en 8 oktober. De verkoop start op dinsdag 7 oktober en loopt door tot 8 oktober.

E-commerce

PostNL zet koers naar 2028 met slimme bezorging

PostNL presenteert vandaag zijn nieuwe strategie, gericht op waardecreatie en duurzame internationale groei. Daarbij focust het bedrijf op slimmere pakketbezorging, de versnelling van internationale e-commerce via de platforms Spring en MyParcel, en op verdere innovatie en AI-toepassingen.

E-commerce

‘E-commerce wordt meer headless, minder webinterface’

De webinterface wordt in de komende jaren minder belangrijk voor e-commerce en shops zullen, richting AI-tools en meer headless gaan functioneren.

Artificial Intelligence