Succes in de Social Commerce revolutie
Social Commerce is het digitale commerce landschap aan het herdefiniëren. Wat in Azië begon als nieuwe manier van content & […]
Social Commerce is het digitale commerce landschap aan het herdefiniëren. Wat in Azië begon als nieuwe manier van content & […]
Betaalverwerker Adyen heeft in de eerste helft van 2025 naar eigen zeggen een veerkrachtige prestatie geleverd. De netto-omzet steeg met 20 procent ten opzichte van vorig jaar naar ruim 1 miljard, of 21 procent op basis van constante valuta, ondanks hinder van Amerikaanse invoertarieven en een zwakkere Amerikaanse dollar.
Maaltijdbezorger HelloFresh heeft haar winstverwachting voor het boekjaar 2025 neerwaarts bijgesteld vanwege ongunstige wisselkoersontwikkelingen. Het bedrijf voorziet nu een aangepaste EBITDA van tussen de 415 en 465 miljoen euro, waar eerder nog 450 tot 500 miljoen euro werd verwacht.
De webshop van schoenenmerk Van Lier is offline gehaald en meerdere dochtervennootschappen zijn failliet verklaard. Het gaat om Van Lier b.v., Van Lier Amsterdam b.v. en Van Lier Shoes b.v.
Twintig procent van de Engelse consumenten laat zijn online bestelling liever bij een pakketkluis of afhaalpunt bezorgen. Dat getal is in lijn met Nederlandse cijfers.
De online verkopen van MediaMarkt en Saturn stegen afgelopen kwartaal met 12 procent naar 1,1 miljard euro. Daarmee is een kwart van de 4,8 miljard omzet afkomstig van web en app.
Verkopers prijzen collageensupplementen vaak aan als middel tegen darmklachten en ter ondersteuning van het kraakbeen, maar die claims zijn misleidend. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) onderzocht dertig online verkooppunten om te controleren of verkopers zich aan de wettelijke regels houden. Op 25 websites werden gezondheidsclaims of medische claims gemaakt. Omdat het gebruik van collageensupplementen geen enkel wetenschappelijk bewezen effect heeft, zijn deze claims verboden. De NVWA heeft hiervoor boetes opgelegd en verkopers moeten hun website aanpassen.
In een tijd waarin supermarktprijzen voortdurend lijken te stijgen en promoties elkaar razendsnel opvolgen, brengt een nieuwe Belgische app naar eigen zeggen eindelijk duidelijkheid. De app heet G4U – kort voor Grocery for You – en werd begin deze maand gelanceerd met een duidelijke missie: een ‘radicale prijstransparantie’ in de supermarktwereld brengen.
In het tweede kwartaal van 2025 realiseerde bpostgroup een sterke groei in de groepsomzet, die uitkwam op ruim 1 miljard euro, een stijging van 10,5 procent ten opzichte van vorig jaar. Deze groei werd mede mogelijk gemaakt door de bijdrage van Staci, die 195,3 miljoen euro bijdroeg. De aangepaste EBIT van de groep bedroeg 58,3 miljoen euro, wat neerkomt op een marge van 5,3 procent. De gerapporteerde EBIT lag iets lager op 48,2 miljoen euro.
Online reisbureau Expedia Group overtrof in het tweede kwartaal de verwachtingen: de omzet bedroeg 3,8 miljard dolar, een stijging van 6 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar, en de aangepaste nettowinst kwam uit op 546 miljoen. Nabeurs steeg het aandeel met meer dan 15 procent.
Maaltijdbezorger Deliveroo is in de eerste helft van 2025 opnieuw in de min geëindigd, ondanks een stijgende omzet en meer bestellingen. De terugval in winst wordt vooral toegeschreven aan de kosten die gepaard gaan met de geplande overname door de Amerikaanse bezorgreus DoorDash.
Emerce Fashion wordt volgende maand in een nieuwe informele setting gehouden. Niet langer in Pakhuis de Zwijger, maar in Woudschoten Hotel en Conferentiecentrum bij Zeist.
Airbnb heeft woensdag een zwakkere groei voorspeld voor de rest van het jaar. Vorig jaar hadden sterke boekingen in Azië […]
De online omzet van Ahold Delhaize groeide stevig door en bereikte in het tweede kwartaal 2,5 miljard euro, een toename van 14,4 procent. Daarbij wist het concern voor het eerst ook winstgevendheid te realiseren in e-commerce, mede dankzij technologische innovaties zoals AI-ondersteunde winkelassistenten en geautomatiseerde fulfilmentprocessen.
Modehuis Zalando realiseerde een sterke groei en een stijging van de winst in het tweede kwartaal van 2025. Na de overname van ABOUT YOU, onderstreept het bedrijf de ambitie om een groter deel van de Europese modemarkt van 450 miljard euro te veroveren.