More stories

Vimodos koopt resten failliet Jeansandfashion.com

Vimodos heeft de voorraden van Jeansandfashion.com overgenomen om zijn eigen assortiment uit te breiden. Wie de failliete site bezoekt wordt automatisch doorgestuurd naar de nieuwe verkoper.

E-commerce

Amazon opent fysieke winkel

Amazon wil nog voor de decembermaand een fysieke winkel openen in hartje New York, tegenover het Empire State Building.

E-commerce

Modeketen Gap benoemt digitale chef als CEO

Modeketen Gap heeft zijn digitale chef Art Peck als CEO benoemd. Peck volgt per 1 februari topman Glenn Murphy op.

E-commerce

PaperFlies introduceert vliegticketvergelijker in het buitenland

De Nederlandse start-up PaperFlies lanceert zijn vliegticketzoekmachine in acht verschillende landen, waaronder de Verenigde Staten.

E-commerce

Amerikaans bedrijf lanceert bankkaart 3.0

Het Amerikaanse Plastc heeft zijn slimme bankkaart Plastc Card gelanceerd. Dat is een kaart met e-ink scherm waaraan elke bestaande betaal- of bonuskaart kan worden toegevoegd.

E-commerce

Mobiel internet dé kans voor retailers

Het aandeel van mobiel in de gehele ‘customer journey’ van grote retailers in de VS is inmiddels groter dan van de desktop. De echte winkelmagie gebeurt daar waar – dankzij mobiel internet – online en offline convergeren: de smartphone en de winkelstraat. Retailer maak er gebruik van!

E-commerce

Omvang Noord-Europese e-commercemarkt: 37 miljard

Consumenten in Scandinavië geven dit jaar voor gemiddeld 1.780 euro uit bij webwinkels. De Noord-Europese markt, inclusief de Baltische staten, is dit jaar goed voor 37 miljard euro omzet. Er zijn nog dubbele groeicijfers, maar de markt raakt nadert verzadigheid.

E-commerce

Experiment met UberPOP Amsterdam uitgebreid

Uber breidt zijn experiment met ‘snordersdienst’ UberPOP in Amsterdam uit na afronding van de eerste proef in de hoofdstad.

E-commerce

Keten van de toekomst: Triple Con Supply Chain

Ondernemers, van Amazon tot Zalando, breken bestaande markten open door slim gebruik te maken van moderne technologie. Onderstaand schets ik mijn visie op de supply chain van de toekomst. Een keten waarin moderne technologie ervoor zorgt dat klanten altijd beleverd kunnen worden terwijl voorraadrisico’s drastisch omlaag gaan. De nieuwe keten noem ik de Triple Con Supply Chain.

E-commerce

UPS introduceert My Choice in Nederland

Koerier UPS breidt de dienst My Choice en het UPS Access Points netwerk uit. Daarmee kunnen Nederlandse retailers en consumenten hun thuisleveringen beheren en pakketjes laten afleveren bij speciale UPS-locaties.

E-commerce

Bever opent omnichannelwinkel in Den Bosch

Outdoorspecialist Bever heeft in Den Bosch een nieuwe omnichannelwinkel van meer dan 750 vierkante geopend, waar online en offline ervaringen worden gecombineerd, inclusief click & collect.

E-commerce

Marktplaats deelt informatie met de fiscus (update)

Marktplaats deelt gebruikersinformatie met de Belastingdienst. Dat meldt RTLZ. De Belastingdienst gebruikt deze gegevens om de belastingplicht van mensen te bepalen en fraude op te sporen. In een protocol is precies vastgelegd hoe de Belastingdienst informatie kan opvragen bij Marktplaats.

E-commerce

Afhaalkluizen De Buren in hoofdkantoor SPAR

De samenwerking tussen Spar supermarkten en Buren Afhaalcentrum wordt uitgebreid. In de hal van het hoofdkantoor van Spar Nederland in Waalwijk zijn gekoelde en ongekoelde afhaalkluizen geplaatst bedoeld voor SPAR Online ‘bestelgemak’, een concept van SPAR waarbij boodschappen online kunnen worden besteld om vervolgens in de winkel op te halen of te laten thuisbezorgen.

E-commerce

Betaalbedrijf Square haalt 150 miljoen dollar op

Het Amerikaanse betaalbedrijf Square heeft ondanks toegenomen concurrentie van Apple, Amazon en PayPal in een nieuwe financieringsronde 150 miljoen dollar opgehaald, maar dat geld komt uit onverwachte hoek: de regering van Singapore.

E-commerce

V&D investeert in voorraadoptimalisatie voor omnichannel

V&D gaat het totale assortiment aansturen met Slim4 software van Slimstock. De retailer krijgt naar eigen zeggen zo de maximale regie over de totale logistieke keten van leveranciers, distributiecentrum, winkels en de webshop en kan zo beter omnichannel retailprocessen ondersteunen.

E-commerce