More stories

Cijfers Vente Privée: klein in Nederland, groot in Europa

De omzet van Vente Privée ging in 2012 voor het eerst over de miljard euro heen. Het bedrijf is actief in 8 EU-landen en heeft achtien miljoen leden. De Nederlandse bijdrage is nog minimaal, maar de Fransen hebben de tijd.

E-commerce

E-commercekanaal groeit 26 procent in 2012

Het digitale verkoopkanaal is in 2012 met een kwart gegroeid. Nog steeds, zo blijkt uit cijfers van Icecat uit Nieuwegein, groeit het aantal sites én fabrikanten dat in de online handel stapt met tientallen procenten.

E-commerce

PostNL gaat klussen bij (web)shops Gamma en Karwei

PostNL opent afhaalpunten bij kluszaken Gamma en Karwei en gaat in ruil al het vervoer verzorgen uit de digitale handel van deze winkels.

E-commerce

Hands-on: Office 365 Home Premium

Dinsdag werd de nieuwste versie van Microsofts Office gelanceerd, die voor het eerst ook volledig virtueel beschikbaar is. Maar het lijkt nog te veel een overgangsproduct.

Conversie

Google Shopping sluit over twee weken

Google Shopping, de productenzoeker van Google, stopt over exact twee weken in de vorm zoals we dat nu kennen. Vanaf dan, op 13 februari, worden artikelen uit webwinkels enkel nog vertoond wanneer de winkelier daarvoor betaalt.

E-commerce

Lot Keijzer marketingbaas bij Vente-Exclusive.com

Vente-Exclusive stelt Lot Keijzer aan als marketingdirecteur. Ze zal zich bezighouden met het uitbouwen van de strategie van de winkelclub en de shop Yaminta.

E-commerce

Omzet dierenwinkel Zooplus: 334 miljoen

De handel in kattenbrokjes, kluifknuffels, riempjes en visvoer levert internetwinkel Zooplus in 2012 een omzet van 334 miljoen euro op.

E-commerce

H&M opent nieuwe online winkelformules

H&M opent dit voorjaar onder de namen & Other Stories en Weekday twee nieuwe winkelformules. De bakstenen varianten hiervan verschijnen niet in Nederland, de webshops daarentegen wel.

E-commerce

Ogone verkocht, komt in Franse handen

Payment service provider Ogone is overgenomen door het Franse, internationaal werkende concern Ingenico. De online specialist komt in handen van een bedrijf dat de ‘traditionele’ betaalmarkt wereldwijd bedient met kassa’s en aanpalende betaaldiensten.

E-commerce

PwC kraakt mythes over multichannelretailing

Consumenten geven niet de voorkeur aan webwinkels boven fysieke zaken, Zalando-achtigen zullen niet alleen markten domineren en retailers zijn niet per se beter dan merken in online verkoop. De accountants van PwC kraken tien internationale mythes over multichannel retailing.

E-commerce

Ogone groeit 35 procent

Online dienstverlener voor betalingsverkeers Ogone zag het gebruik van zijn platform in 2012 met 35,4 procent groeien tot een totale waarde van 16,6 miljard euro aan afgehandelde transacties.

E-commerce

Bol.com: 5 procent orders afgehaald bij Albert Heijn

Vijf procent van de bestellingen bij bol.com wordt door de koper afgehaald bij zijn lokale Albert Heijn. De uitrol van het pick up point-netwerk – klik & haal op – levert beter dan verwachte resultaten op, zegt directeur Daniël Ropers van de webwinkel.

E-commerce

Workshop: De C van CRM

Recent onderzoek wijst uit dat bedrijven in de UK tot twintig procent van hun customer service via social media afhandelen. Facebook is favoriet, gevolgd door Twitter. E-mail en telefoon genieten echter de voorkeur bij de consument. Hoe zit dat met uw klanten?

E-commerce

Affiliatemarketing met papieren bonnen in pakketjes webshops

Een nieuw affliliatemarketingnetwerk betreedt de Nederlandse markt met een opmerkelijke concept. Het zorgt er namelijk voor dat adverteerders hun waardebonnen ín de pakketjes kunnen stoppen die webwinkels naar hun klanten versturen.

E-commerce

Booking.com start brandingcampagne op Amerikaanse tv

Het van oorsprong Nederlandse Booking.com begint een nationale tv- en bioscoopcampagne in de V.S. om zijn merk beter te positioneren bij de consument.

E-commerce