Nieuwe directeur voor Holland at Home
Patrick van der Borden wordt algemeen directeur van online supermarkt Holland at Home. Deze verkoopt typisch Nederlandse producten aan buitenlanders.
Patrick van der Borden wordt algemeen directeur van online supermarkt Holland at Home. Deze verkoopt typisch Nederlandse producten aan buitenlanders.
Sinds maandag bezorgt in Rotterdam Ubermart boodschappen van willekeurige supermarkten aan de deur. Binnen twee uur zelfs. De startup wil concurreren met Albert Heijn, die niet op dezelfde dag levert.
Net als PostNL heeft bpost het volume van bezorgde pakketjes flink zien toenemen, met 10,3 procent in het derde kwartaal, als gevolg van sterk groeiende e-commerce. In de eerste jaarhelft bedroeg de groei 5,2 procent.
Incubator Rocket Internet is een online wasdienst gestart in Londen. Via de Zipjet apps voor Android en iOS wordt de vuile was opgehaald en binnen vierentwintig uur schoon terugbezorgd.
Webwinkels die hun aanbod ook op bol.com aanbieden, hebben daar afgelopen jaar voor honderd miljoen euro extra omzet gerealiseerd. “Voor heel 2014 zou hun gezamenlijke omzet goed zijn voor een plaats in de Twinkle 10”, aldus directeur Daniel Ropers.
Afleveren op het thuisadres is in e-logistics nog steeds het meest populair. Maar de mogelijkheid de bestelde order af te kunnen halen bij een afhaalpunt van de retailer of bij een landelijk afhaalpunt scoort in consumentenonderzoeken best hoog. Helaas kun je niet afhalen als de afhaaloptie niet in de checkout zit. Het onderzoek Global Webshop Logistics 2014 blijkt dat nationaal en internationaal gezien, ook in webshop-checkout’s, er nu echt een doorbraak is.
De Britse chef van pakketbezorger TNT Express is ontslagen. Alistair Cochrane heeft vrijdag zijn ontslag zelf aangekondigd in een memo aan zijn personeel.
PostNL ziet steeds meer omzet komen uit pakketbezorging. Als gevolg van de sterke e-commerce markt, steeg het volume in het derde kwartaal met 8,1 procent.
Treatwell wil de grootste boekingssite van de beautybranche worden. Internationaal als het even kan. In steden als Keulen, Antwerpen en Brussel.
Ecommerce Europe maakt zich, mede namens Thuiswinkel.org, zorgen over de nieuwe wetgeving die de Europese Commissie heeft opgesteld voor energie-gerelateerde producten. Die regels verplichten webwinkels om consumenten te informeren over het energieverbruik. Wat Ecommerce Europe betreft zijn de voorschriften te gedetailleerd.
Online mannenkledingwinkel Outfittery gaat in Duitsland op tournee met 3D-mannenscanners om er uiteindelijk honderden te installeren. Mannen kunnen zich voor kledingadvies laten scannen op drukke locaties in en rondom steden.
Shopify, een van de populairste e-commerce platforms, heeft een responsive checkout ontwikkeld, oftewel een kassa die voor alle mobiele apparaten geschikt is.
Van 3 tot en met 8 november 2014 staat onze hoofdstad in het teken van Amsterdam eWeek, waar (inter)nationale vertegenwoordigers uit de online industrie elkaar ontmoeten tijdens verschillende events. Directeur Dré Kampfraath: “We verwachten zo’n 10.000 bezoekers”.
De Oost-Europese e-commercemarkt groeit relatief het snelst van Europa. De online omzet van 2014 wordt geschat op 23 miljard euro en neemt verder toe. Tot nu toe winkelen slechts 34 miljoen van de 135 miljoen Oost-Europese internetgebruikers online. Dit blijkt uit het nieuwste Eastern Europe B2C E-commerce Report dat uitgegeven is door Ecommerce Europe.
Beleggers reageren enthousiast op de kwartaalcijfers van koopjessite Groupon. Die waren beter dan die van het tweede kwartaal. De meeste groei voor Groupon wordt gerealiseerd in EMEA landen.