More stories

eBay stopt met eigen bezorgdienst

eBay heeft de stekker uit zijn bezorgdienst eBay Now getrokken. Via die dienst konden klanten artikelen bij onder meer Best Buy en Walgreens bestellen die binnen een dag bezorgd werden. Daarvoor moest 5 dollar extra worden betaald. De benodigde app is sinds dit weekend niet meer verkrijgbaar.

E-commerce

‘Webwinkels overtreden nieuwe consumentenregels’ (update)

Veel webwinkels houden zich niet aan de nieuwe regels voor koop op afstand. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Ruim 31 procent van de onderzochte winkels stortte niet binnen de wettelijke termijn van 14 dagen het aankoopbedrag van een geretourneerd product terug. Toezichthouder ACM grijpt in en gaat eerst de online modebranche aanpakken.

Customer Service

DHL: Proef met dronebezorging smaakt naar meer

Pakketbezorger DHL gaat door met experimenteren met bezorging per drone. De proef op het waddeneiland Juist, ten oosten van Borkum, is tot op heden een succes.

E-commerce

Amsterdam en Arnhem vechten om titel Bitcoin hoofdstad

Amsterdam en Arnhem zijn verwikkeld in een strijd om de titel Bitcoin hoofdstad van de wereld. BitStraat en BitPay willen honderd Bitcoin betaalautomaten installeren in winkels in Amsterdam, maar vooralsnog neemt Arnhem de leiding.

E-commerce

‘Online Sinterklaasverkopen hoger dan vorig jaar’

Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van webwinkels in Nederland, verwacht dat in de komende weken een fors hogere Sinterklaas omzet bij webwinkels. Tot 25 procent boven de reguliere weekomzet.

E-commerce

Ryanair in strategische samenwerking met Booking.com

Ryanair en het Nederlandse Booking.com gaan samenwerken. Via de site van Ryanair kunnen zo direct vluchten en hotels worden geboekt. Booking.com heeft 750.000 hotelkamers in zijn databestand.

Travel

Thuiswinkel.org wil maatregelen tegen Chinese webwinkels

Thuiswinkel.org wil dat er een dam wordt opgeworpen tegen Chinese webwinkels die spullen tegen bodemprijzen naar Nederland versturen, zoals Alibaba.

E-commerce

Webwinkels verplicht voedselinformatie over levensmiddelen te verstrekken

Op 13 december treedt een verordening over voedselinformatie over levensmiddelen aan consumenten in werking. Webwinkels die levensmiddelen verkopen, moeten deze voedselinformatie op hun website gaan tonen, zo meldt Thuiswinkel.org.

E-commerce

Google: Mobiel productzoeken groeit factor 3,5

De consument is sinds vorig jaar 3,5 keer meer gaan zoeken naar producten, prijzen en specificaties met zijn telefoon.

E-commerce

Het perfecte opt-in formulier (infographic)

Om meer bezoekers op je mailinglijst te krijgen, moet je het opt-in formulier verbeteren. Door verschillende elementen in een opt-in formulier aan te passen, kun je voor grote veranderingen in de conversie zorgen. Maar hoe doe je dat dan? Website Cowboy legt het uit.

Conversie

Gap opent brand store op Zalando

Gap sluit een pan-Europese overeenkomst met Zalando. Het Amerikaanse modemerk krijgt een eigen brand store in de filialen op Zalando. Door zijn internationale bereik te vergroten wil Gap minder afhankelijk worden van de activiteiten op de thuismarkt.

E-commerce

SBS en Sanoma samen in dagaanbiedingen

SBS en Sanoma lanceren Happydeal.nl, een site met dagaanbiedingen. De makers denken net weer een ander haakje te gebruiken om de grote groep koopjesjagers aan hen te binden.

E-commerce

Ook supermarkten moeten vechten om klanten

Albert Heijn verlaagt zijn prijzen om het gevecht met Jumbo, Plus, Lidl en Aldi aan te gaan. Vernieuwing in het assortiment en nieuwe innovaties horen ook bij dit gevecht. Wie gaat het gevecht winnen?

E-commerce

Square begint internationale uitrol

Het Amerikaanse mobiele betaalsysteem Square begint de internationale uitrol van zijn kassasysteem. Daarbij gaat het enkel om de app, niet om de hardware om bank- en kredietkaarten te kunnen uitlezen.

E-commerce

‘Ook eten wordt onderdeel van de deeleconomie’

Online maaltijden bestellen wint aan populariteit. Dat merkt ook de CEO van het Duitse Delivery Hero, Niklas Östberg (34). Een food ordering-platform dat drie jaar na oprichting maandelijks miljoenen bestellingen verwerkt wereldwijd. “De telefoon is onze grootste concurrent.”

E-commerce