More stories

Tien miljoen euro voor veilinghuis Catawiki.nl

Catawiki.nl uit Assen trekt tien miljoen euro aan van investeerders voor Europese uitbreiding. De hoofdinvesteerder is venture capitalist Accel Partners, dat hiermee zijn eerste Nederlandse investering doet.

E-commerce

EU wil concurrentie in de digitale economie

Ecommerce Europe, de koepelorganisatie voor meer dan 25.000 online bedrijven, steunt de Europese Commissie met het streven naar een level playing field in e-commerce.

E-commerce

DHL bezorgt per drone aan waddeneiland

DHL gaat pakketten bezorgen met behulp van drone op het Duitse waddeneiland Juist, enkele tientallen kilometers ten noordoosten van Groningen.

E-commerce

Fixico app verwerkt 1 miljoen euro aan autoschades

Fixico, de startup achter de gelijknamige autoschadeherstel-app, zegt voor meer dan 1 miljoen euro aan schades te hebben verwerkt. De Nederlandse autoschadeherstel-app lanceert daarnaast een Android-versie en lonkt naar het buitenland.

E-commerce

Webwinkels en privacy: zo voorkom je problemen

Consumenten hechten steeds meer waarde aan hun privacy. De kans is dus groot dat je als webwinkelhouder een keer te maken krijgt met een klant die wil weten wat er met zijn persoonsgegevens gebeurt. Zo voorkom je problemen met consumenten die gebruik willen maken van hun inzagerecht.

E-commerce

De Bijenkorf komt met bestelabonnement

De Bijenkorf heeft een jaarabonnement gelanceerd voor het gratis verzenden van online bestellingen. Wie eenmalig 9,95 euro betaalt, kan de bestellingen via ShippingPlus een jaar lang gratis thuis laten bezorgen.

E-commerce

Fysieke retailer doet weinig met mobiel

Slechts 32 procent van de Amerikaanse retailers heeft een mobiele strategie voor het komende feestseizoen, ondanks het concurrentievoordeel dat hiermee kan worden behaald. Dat blijkt uit een studie 2014 Holiday Retail Audit van eBay onder duizend winkelbedrijven.

E-commerce

Fraude met phishing verder gedaald

De fraude in het betalingsverkeer is ook het afgelopen half jaar sterk gedaald; met 34 procent ten opzichte van de tweede helft van vorig jaar. Dat zegt de Nederlandse Vereniging van Banken en Betaalvereniging Nederland.

E-commerce

Retail, de nieuwe technologieleider?

In de competitieve retailwereld met toenemend kritische consumenten is een omnichannel strategie niet meer genoeg. Big Data omzetten naar inzichten staat centraal. Het denken in kanalen wordt vervangen door het denken in consumentenbeleving. Alleen met compleet nieuwe businessmodellen kan de retailbranche meer consumentenwaarde bieden.

Retail

PostNL omarmt concept ‘pakketautomaat’

Nu de proef met de zogeheten pakketautomaat met succes is afgerond, besluit PostNL om er meer te installeren in Nederland. De ‘last mile’ tussen webwinkel en consument verandert komende jaren ingrijpend.

E-commerce

700 Belgische producten bij Ah.nl

Albert Heijn voegt aan haar webwinkelassortiment zevenhonderd producten toe die tot voor kort alleen in de Belgische winkels verkrijgbaar waren. Dat meldt Levensmiddelenkrant.

E-commerce

‘Europees keurmerk webwinkels in 2015’

Europese webwinkels kunnen in de loop van 2015 een internationaal keurmerk gaan aanvragen. Dat zou de EU-variant zijn van het stempel dat Thuiswinkel.org aan Nederlandse shops verstrekt.

E-commerce

Browser eBay-gebruikers gekaapt

eBay-klanten lopen al maanden gevaar om naar dubieuze sites te worden verwezen. Dat blijkt uit eigen onderzoek van de BBC. In een enkel geval heeft de veilingsite ingegrepen, maar nog altijd is het lek niet gedicht.

E-commerce

AH.nl maakt zich op voor reeks online vernieuwingen

“Het zal niet lang duren voordat we automatisch je boodschappenlijstje gaan maken. Met een druk op de knop zou die 80 à 90 procent correct zijn”, zei AH.nl-baas Adriaan Thierry vanochtend. Hij bouwt aan een reeks digitale vernieuwingen.

E-commerce

Macy’s rolt iBeacon-programma landelijk uit

Het grote Amerikaanse warenhuis Macy’s rolt zijn ShopBeacon-technologie landelijk uit, ruim voor de feestdagen. Vorig jaar werd al kleinschalig met iBeacon geëxperimenteerd in San Francisco en New York.

E-commerce