International Film Festival Rotterdam met eigen streamingdienst
Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) is de nieuwe streamingdienst IFFR Unleashed gestart, waarmee je overal films kunt kijken.
Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) is de nieuwe streamingdienst IFFR Unleashed gestart, waarmee je overal films kunt kijken.
YouTube Gaming groeit volgens Streamlabs momenteel harder dan zijn rivaal Twitch van Amazon. Dit laatste gamingkanaal is wel groter, maar YouTube groeide vorig jaar 343 procent tegen 197 procent voor Twitch.
De politie heeft woensdagochtend een winkelpand in Enschede doorzocht in verband met de verkoop van gemanipuleerde set-top-boxen. Daarmee konden complete televisiepakketten van Ziggo konden worden bekeken.
Nog nooit hebben contentaanbieders zoveel geld uitgegeven aan tv-content in hoge kwaliteit als afgelopen jaar. “De budgetten die hieraan worden besteed zijn vergelijkbaar met die van speelfilms,” vertelde analist Paul Gray van IHS Markit tijdens een keynote van TPVision/Philips in het Hilton Hotel op Schiphol. De fabrikant presenteert daar vanochtend zijn nieuwste televisies.
Bioscopen weten de concurrentie van Netflix en andere partijen zeer goed te pareren. Het bioscoopbezoek in Nederland breekt record na record. In de afgelopen tien jaar was sprake van een stijging van 56 procent. Investeringen in technologie en beleving (IMAX en 4dx) en een ruimer filmaanbod legden de branche geen windeieren, concludeert ABN Amro in een marktverkenning.
Het Russische internetbedrijf Mail.ru stapt in de wereld van esports met de overname van ESForce voor naar verluidt 100 miljoen dollar.
Vanaf 24 januari tot en met 4 februari vindt de 47e editie van het Internationaal Film Festival Rotterdam (IFFR) plaats. De NS zet daarbij een speciale bioscooptrein in, waarbij films worden gestreamed.
Apple gaat een kantoor huren in Culver City dat aanvankelijk door HBO zou worden gebruikt. Het gaat om een pand dat eind 2019 klaar moet zijn.
Netflix heeft een uiterst succesvol seizoen achter de rug en verwacht ook veel van het eerste kwartaal van 2018. Alleen al in de VS werden tijdens de feestdagen 1,98 miljoen nieuwe klanten toegevoegd.
Datingservice Lexa.nl gaat singles voortaan matchen op basis van persoonlijke muziekvoorkeuren. De integratie van Spotify plug-in op Lexa.nl en de Lexa app is onderdeel van de eind december gelanceerde nieuwe merkcampagne Little Details, Great Stories.
De online georiënteerde omroep Powned is zijn vaste zendtijd op televisie ontnomen door de NPO, meldt De Telegraaf. Het is de eerste zender in het bestel zonder vaste tv-zendtijd, dus moet het voornamelijk van zijn online activiteiten hebben.
Het onlangs nieuw gepresenteerde Nederlandse mediabedrijf Talpa Network gaat de technologie van Tealium gebruiken om profielen van zijn digitale publiek op te stellen en te verrijken.
Online video zit nog steeds in de lift en zal ook in 2018 een significante rol blijven spelen voor merken en marketeers. Deze vier belangrijke trends rondom online video zullen dit jaar een hoofdrol spelen. Sommige van deze trends waren al zichtbaar in 2017 en ontwikkelen zich in 2018 verder door, andere zijn echt nieuw. En moet je nou verticaal filmen, of horizontaal?
Met 170.000 bezoekers die hun geld verdienen in de consumenten elektronica is de CES de grootste B2B-beurs ter wereld. Het wordt door 7000 journalisten uit 150 landen op de voet gevolgd. Het nieuwsgeweld dat bijna 4000 bedrijven hier neerzetten is ongekend en uniek voor de wereld.
Bijna anderhalf miljoen Nederlanders kijkt regelmatig naar videostreams van anderen terwijl die aan het gamen zijn. Vaak zoeken de kijkers niet direct speltips, maar zien de gameplay van anderen als puur vermaak en inspiratie.