‘Invloed op live TV van online/streaming is beperkt’
De NPO presenteerde gisterenavond zijn programmering voor het najaar. Kern daarin: een duidelijker, voorspelbaarder gezicht op radio, televisie en internet.
De NPO presenteerde gisterenavond zijn programmering voor het najaar. Kern daarin: een duidelijker, voorspelbaarder gezicht op radio, televisie en internet.
Steeds meer Nederlanders zeggen hun televisieabonnement op door het groeiende aanbod van streamingdiensten zoals Netflix, Viaplay en Prime Video. Toch blijkt uit cijfers van Independer en mobiel.nl dat een...
De Nederlandse specialist in ingame-advertising Level UP Digital anticipeert op een grote verschuiving in de digitale reclamewereld met de verwachte lancering van Grand Theft Auto 6 volgend jaar. Het...
Het was een gewone autorit naar huis. Toen begon het ineens: een pieptoon, dof, aanhoudend. Componist Stephen Emmer verloor zijn gehoor.
Een onderwerp dat steeds meer urgentie krijgt in de media- en techwereld: hoe verandert kunstmatige intelligentie (AI) de muziekwereld?
Azerion, een Nederlandse wereldspeler in digitaal adverteren en het ontwikkelen en uitgeven van games, verkoopt dochterbedrijf Whow Games en daarmee het leeuwendeel van zijn gameportefeuille voor 55 miljoen euro...
Deezer gaat AI-gegenereerde muziek labelen om streamingfraude tegen te gaan. Volgens het bedrijf is inmiddels zo’n 18 procent van de dagelijks geüploade muziek volledig door AI gemaakt, omgerekend meer...
In mei vonden de Amerikaanse upfronts plaats: evenementen in de televisiewereld waar netwerken en streamingsdiensten hun plannen presenteren.
De digitale mediaconsument wil wel Videoland, maar wil daar niet de volle mep voor betalen. Dat verklaart de trend waarbij bijna de helft van de nieuwe abonnees er het...
De Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) heeft 50.000 euro toegekend aan het project The times they are AI-changin: how engaging with artificial intelligence affects creativity in the music...
In 2024 verdienden Nederlandse rechthebbenden meer dan 143 miljoen euro aan royalties via Spotify – een stijging van 12 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Vergeleken met 2018...