Studenten bedenken interactief on demand-concept voor KPN
Tweedejaarsstudenten van de opleiding Media en Entertainment Management (MEM) en eerstejaarsstudenten van de Engelstalige opleidingsvariant van Inholland Den Haag hebben […]
Tweedejaarsstudenten van de opleiding Media en Entertainment Management (MEM) en eerstejaarsstudenten van de Engelstalige opleidingsvariant van Inholland Den Haag hebben […]
Zeker de helft van Amerikaanse huishoudens met wifi gebruikt een streamingdienst. Netflix wordt daarbij het meest genoemd, maar YouTube stoomt op, zo blijkt uit gegevens van comScore.
Exclusieve premium content zet consumenten en kleinere telecomaanbieders op achterstand en is een vorm van misbruik van marktmacht. Dat schrijft NLConnect, de vereniging van telecom- en kabelbedrijven, in reactie op een consultatie van de Autoriteit Consument en Markt.
“YouTube laat je kanaal niet aan je abonnees zien en je kanaal is eigenlijk helemaal geen kanaal”, aldus technisch YouTube-kenner Matt Gielen.
Uitgeverij Sanoma stapt uit SBS. Daardoor krijgt Talpa, het mediabedrijf van John de Mol, de zendergroep volledig in handen, schrijft het AD. SBS heeft nog niet op het nieuws gereageerd.
Apple TV is er nog altijd niet in geslaagd om rivalen Roku, Amazons fireTV and Googles Chromecast in te halen. Volgens de jongste cijfers van comScore heeft vijf procent van de Amerikaanse huishoudens Apple TV in huis.
De Nederlandse televisiemarkt is in 2016 gedaald met 0,8 procent naar 7,4 miljoen aansluitingen, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper. De omzet steeg door prijsverhogingen.
Het Europees werkende videonetwerk Divimove neemt het live event Video Days over en rolt het vanuit Duitsland uit naar andere Europese landen. Het bedrijf van Fremantle Media combineert influencermarketing, socialmedia en live events.
Ongeveer de helft van de Nederlandse jongeren tussen 13 en 24 jaar maakt op enig moment online de overstap van social gaming naar betaald gokken. Dit blijkt uit het wetenschappelijk onderzoek Gambling and digital games in the Netherlands, uitgevoerd door het Amerikaanse onderzoeksbureau SuperData Research in opdracht van de Kansspelautoriteit.
Nederlanders geven steeds minder om het traditionele tv-abonnement. Het aantal huishoudens dat niet van plan is om het huidige tv-abonnement in te ruilen voor internetvariant, lag in het eerste kwartaal van 2017 op 41 procent. Twee jaar geleden was dat 59 procent. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper.
Spotify heeft Wilbert Mutsaers benoemd tot Head of Shows & Editorial Nederland, meldt Entertainment Business. Mutsaers start op 18 april op het Spotify-kantoor in Amsterdam.
Stichting BREIN claimt dat het de vermoedelijk laatste Nederlandse eDonkey website die ‘grootschalig inbreuk faciliteerde’ offline heeft gehaald. eDonkey is een peer-to-peer netwerk dat voornamelijk gebruikt wordt voor het uitwisselen van muziek, films, software en games.
Spotify heeft Mighty TV overgenomen, een startup uit New York die kunstmatige intelligentie gebruikt om video-content aan te bevelen.
Producenten van films en tv-programma’s profiteren van de groeiende behoefte aan kwalitatieve visuele online content. Telecombedrijven daarentegen zien de omzetten dalen en moeten nieuwe verdienmodellen zoeken.
Soundcloud rolt zijn betaalde abonnementen Go- en Go+ ook in Nederland uit. Deze waren vorig jaar al beschikbaar, maar niet in deze contreien.