De ultieme TikTok strategie van Daily Paper
Fashion brand Daily Paper zet 60% marketingbudget op TikTok met drie tot vier keer hogere ROI. CEO Rodney Lam deelt hun succesformule.
Fashion brand Daily Paper zet 60% marketingbudget op TikTok met drie tot vier keer hogere ROI. CEO Rodney Lam deelt hun succesformule.
Zalando valt vanaf 25 augustus onder verzwaard toezicht van de Europese Unie, want: een hele grote marktpartij, maar de Duitsers willen af van dat label.
Adidas brengt later deze zomer sneakers op de markt die zijn ontworpen door de bekende web3-kunstenaar Fewocious.
Een moderne paspop en dan gepersonaliseerd naar je maat en figuur. Zo ongeveer is de nieuwe AI-technologie te omschrijven die Google invoert bij vergelijkingsdienst Shopping.
Nederlanders kopen veel meer schoenen, kleding en tassen online dan andere Europeanen. Maar liefst 77 procent van de Nederlanders koopt fashion online, terwijl dit percentage op Europees niveau op 59 procent ligt. Dit blijkt uit onderzoek van bezorger DPD.
Veelverkopers op Vinted doen er verstandig aan hun boekhouding goed bij te houden, want Vinted gaat hun cijfers vanaf dit jaar doorgeven aan de Belastingdienst.
Modemerk en retailer Superdry zou met spoed op zoek zijn naar een partij om de techniek van zijn e-commerceactiviteiten naar uit te besteden.
Wehkamp heeft exclusieve rechten van CoolCat verworven. CoolCat, bekend om de kleding voor kinderen, heeft een sterke positie in de Europese modesector. Vanaf 1 juni zijn de collecties van CoolCat exclusief verkrijgbaar bij Wehkamp en Kleertjes.com.
Technisch gezien is Vinted klaar voor een beursgang, maar de tijd om dat ook daadwerkelijk te doen is nog niet rijp.
Christine le Duc organiseerde vorige week een eerste fashionshow waarbij consumenten later via streamingplatform Snetch de getoonde producte kunnen aanschaffen. Het merk is daarmee de eerste binnen de branche die daar gebruik van maakt.
Slow fashion? Dat mode-industrie een van de grootste vervuilers ter wereld is is algemeen bekend. Er wordt daarom vaak gepleit voor slow fashion, gericht op kleding voor de lange termijn. De nadruk ligt daarbij veel meer op duurzaamheid en langdurig gebruik. “Maar slow fasion kan ook leiden tot prachtige duurzame kleding die onverkoopbaar in magazijnen blijft liggen,” waarschuwt Marjolein Mesman van CUBE retail bij Emerce Fashion TV.
Consumenten keren na de pandemie mondjesmaat terug naar fysieke winkels. Na de ervaring van het gemak van online, blijkt deze consument ineens veeleisender. Retailers moeten dus een tandje bijzetten. PayPal, ASICS en Van den Assem Schoenen gaan bij Emerce Fashion aan de hand van een viertal stellingen in gesprek over hoe dit veranderde consumentengedrag de rol van de fysieke winkel verandert.
Fashionmerk Daily Paper zet tegenwoordig 60 procent van het marketingbudget vol in op TikTok. Dat levert een rendement op dat drie tot vier keer hoger is dan bij andere kanalen. Volgens CEO Rodney Lam ‘een heel andere manier van marketing bedrijven’. Hij vertelt er over op Emerce Fashion, een serie video’s over digitale ontwikkelingen in de mode industrie.
Katchin, een marktplaats voor design sieraden en horloges, begint zijn internationale uitrol buiten thuismarkt Engeland naar Duitsland en Frankrijk.
Negen van de tien online aankopen bij About You gaat via een mobiel apparaat. De hiervoor onderliggende technologie is te koop voor modemerken en retailers.