More stories

Zalando verhoogt tarieven externe verkopers

Externe verkopers op het platform van Zalando gaan vanaf de zomer een jaarlijkse vaste vergoeding betalen en soms ook hogere commissies per verkocht artikel.

Marketplaces

Honderden medewerkers van Zalando de laan uit

Honderden van zeventienduizend banen sneuvelen bij webwinkel Zalando in een poging het kostenpeil structureel te verlagen. De omzet en winst staan onder druk, evenals de markt. Het vooruitzicht op een spoedige versnelling in de markt is er niet.

Fashion

Consumentenbond: koop niet bij webwinkel ByZaaza

De Consumentenbond waarschuwt voor webwinkel ByZaaza. Aanleiding zijn de tientallen klachten die de Consumentenbond in korte tijd over het bedrijf ontving en de honderden klachten van ontevreden klanten op Trustpilot.

Fashion

DHL opent volledig geautomatiseerde magazijn met robotpicking voor Peek & Cloppenburg

DHL Supply Chain, onderdeel van Deutsche Post DHL Group, heeft een volledig geautomatiseerd robotpicksysteem in gebruik genomen voor zijn oude klant Peek &Cloppenburg in zijn logistieke centrum in Staufenberg, Nedersaksen. De 6000 vierkante meter grote AutoStore van Element Logic is zelfs een van de grootste volledig geautomatiseerde opslag- en ophaalsystemen in Duitsland.

Fashion

Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau

Webwinkel Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau in Nederland en België voor al zijn reclameactiviteiten. De beslissing volgt na een pitch voor het gericht samenbrengen van alle media bij één bureau.

Digital Agencies

H&M opent wereld op Roblox

H&M Group opent een virtuele wereld in Roblox waar spelers met materialen kunnen experimenteren en hun spelkarakters naar wens kunnen kleden.

Fashion

Zalando staakt inkoop tweedehands kleding in België

Belgische en Franse klanten van Zalando kunnen niet langer kleding verkopen via de tweedehandsdienst van het Duitse platform. Kopen kan nog wel en in Nederland is de inkoop nog wel mogelijk.

Fashion

Headless gaan in een multibrand, omnichannel en crossborder omgeving

Luister en leer van de reis die een gerenommeerde partij in de Fashion maakte op weg naar een nieuw headless commerce-platform.

Fashion

AI in de praktijk: Lalaland’s digitale avatars brengen een revolutie in de mode-industrie

Hoe wordt AI precies toegepast in de praktijk? Lalaland zet de kracht van AI in om sociale ‘empowerment’ en duurzame impact te creëren in de mode-industrie. 

Artificial Intelligence

Platforms & partnerships: zorg dat je op het pad van je klant bent

Wat zijn de laatste ins & outs op het gebied van platforms en partnerschappen? Zorg dat je op het pad van je klant bent en bied inspiratie.

Customer Experience

De voordelen van een headless e-commerce strategie

Wat zijn de voordelen van een headless platform-strategie? In deze video deelt Secrid haar ervaringen en geeft het tips.

Fashion

3 vliegen in 1 klap?

Duifhuizen transformeerde van een traditioneel tassenbedrijf in Oud-Beijerland tot een keten van 24 winkels en een succesvolle webshop. Met een nieuw e-commerce-platform is het klaar voor de toekomst.

e-commerce

Fashion

Tune in en signaleer je kansen. Welke kanalen kies je? Welke platformen brengen je verder? Kortom, wat zijn op dit […]

e-commerce

Nederlands MerkGoed neemt baby lifestyle merk Koeka over

Koeka, bekend van stijlvolle en duurzame baby- en lifestyle producten, blijft in Nederlandse handen. De ondernemende Haarlemse participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed beoogt met de overname de opvolging en verdere groei van Koeka, dat in 1998 werd opgericht door Margareth de Haas.

Fashion

Amazon.nl opent grootste foute Kersttruien winkel van Nederland

Amazon.nl opent vandaag online naar eigen zeggen de grootste online foute kersttruien winkel van Nederland, met honderden verschillende foute kersttruien waaronder een exclusieve limited edition foute kersttrui van Dries Roelvink.

Fashion