More stories

Zalando sluit ‘uitdagend jaar’ af en stelt ambities bij

Zalando wil zijn online winkelplatform voor mode en lifestyle rond twee groeipijlers uitbouwen: directe verkoop aan consumenten (B2C) en samenwerking met andere bedrijven (B2B). Het Duitse bedrijf maakte zijn ambities vanochtend bekend bij de presentatie van de jaarcijfers.

Fashion

Amazon opent online modewinkel in India

Amazon is van plan om in India een speciale online winkel te lanceren, Bazaar, waar het geen extra kosten in rekening zal brengen aan verkopers die merkloze en trendy mode- en lifestyleproducten aanbieden.

E-commerce

Shein overweegt beursgang in Londen

Kledingwinkel Shein overweegt niet in New York maar in Londen naar de beurs te gaan.

Venture

Omoda koopt schoenenwinkel Van den Assem

Modebedrijf Omoda neemt Van den Assem, een retailconcurrent in het luxere segement, over. Dat maakte de kleding- en schoenenwinkel uit Zierikzee vandaag bekend.

Venture

Zeeman in Roblox als statement over dure merkkleding

Zeeman komt tijdens Fashion Week met een eigen brandstore in Roblox met daarin een collectie Zeeman basics voor je avatar, als statement om óver dure merkkleding uit te dragen.

Fashion

Zalando mogelijk weg van de Dax-beurs

Online kledingwinkel Zalando degradeert volgende maand mogelijk van de Dax naar de lokale midcap-beurs. Het grote bedrijf dat het eens was, is het voor beleggers niet meer.

Fashion

Startup NIMBEL: stads, ‘outdoor’ en neon in babydraagzak 2.0

NIMBEL brengt een moderne babydraagzak op de markt die meer comfort een stads ‘outdoor’-gevoel combineert. De startup is op zoek naar investeerders.

Start-ups

Zalando investeert in headless e-commerceplatform

Zalando neemt deel aan een investeringsronde van acht miljoen dollar in het Poolse open source e-commerceplatform Saleor. De Duitsers geven daarmee wat meer vorm aan een strategie waarbij meer activiteiten buiten zijn eigen handelsplatform wil ontplooien.

E-commerce

C&A beëindigt de samenwerking met externe marktplaatsen

C&A stopt na ruim vijftien jaar met het verkopen van kleding via grote webwinkels als Amazon, Wehkamp en Zalando. C&A wil zich weer richten op de groei van de eigen kanalen voor online verkopen.

Fashion

Vinted en Rebelle verenigen zich voor tweedehands fashion-ervaring

Anderhalf jaar na de overname kondigt Vinted, de online marktplaats voor tweedehands mode, de samenvoeging aan met Rebelle, de marktplaats voor tweedehands luxemode. De gezamenlijke stap brengt het tweedehands aanbod van beide platforms samen in één marktplaats onder het Vinted-merk.

Fashion

Omzetdaling About You door goede weer najaar 2023

De Europees werkende online kledingwinkel About You zag de omzet in het laatste kwartaal van 2023 met 0,5 dalen. Reden: door het goede weer kocht men minder winterspullen.

Fashion

Zalando lanceert ‘invite-only’-winkelervaring voor populaire producten

Zalando biedt vanaf vandaag een exclusieve winkelervaring voor populaire producten met beperkte beschikbaarheid waar veel vraag naar is, zoals speciale edities. Klanten krijgen de mogelijkheid om in de Zalando-app een uitnodiging aan te vragen om een ‘hyped’ product te kopen.

Fashion

Shops verschuiven reclamebudget van Search naar TikTok

Webwinkels schroeven hun reclamebudgetten bij zoekmachines dit jaar met acht procent terug. Dat geld gaat naar andere, meer engagerende kanalen, vooral TikTok.

Social

Perry Sport, Aktiesport en Sprinter failliet

Sports Unlimited Retail, het moederbedrijf van de sportartikelenwinkels Perry Sport, Aktiesport en Sprinter, is failliet. Onder leiding van de Britse eigenaar JD Sports werd de afgelopen jaren al een groot deel van de winkels gesloten.

Fashion

Shein wil beursgang in VS

Na meerdere geructen lijkt het nu definitief. Het in Singapore gevestigde fast fashion-platform Shein is van plan om naar de beurs te gaan in de Verenigde Staten.

Fashion