More stories

Zalando geeft platformtak nieuwe impuls

Zalando wil dat fabrikanten, merken en adverteerders zijn platform intensiever gaan gebruiken. Daartoe voegt het een aantal voor hen relevante diensten samen onder een dak.

E-commerce
Premium

TikTok Engeland houdt in-app koopjesfestijn

E-commerceplatform TikTok Shop kennen we in Nederland nog niet, maar in Engeland werd had in no-time zo groot dat het eerste koopjesfestijn er al wordt gehouden.

E-commerce
Premium

Groot op TikTok Shop: Beauty, Fashion en Near Food

Tweederde van de aankopen bij TikTok Shops, in Nederland nog niet beschikbaar, speelt zich af in de categorieën Beauty, Fashion en Near Food.

E-commerce
Premium

Nieuwe app Studio Anneloes geeft details duurzaamheid

Kledingwinkel Studio Anneloes brengt volgende week een nieuwe app uit met productinformatie over de duurzaamheid van zijn items.

Sustainability
Premium

Emerce Fashion: Shein en Temu bedreiging voor traditionele online spelers

Chinese webwinkels als Shein en Temu lijken de meer traditionele online modeverkopers in te halen. Dat bleek gisteren uit een presentatie van NIQ/GfK op Emerce Fashion in Amsterdam. Met name Zalando voelt in heel Europa de druk van nieuwe spelers.

Fashion

Online fashion- en beautymarkt EU naar 213 miljard euro

De totale online fashion-, beauty- en luxuryretailmarkt in Europa en het VK komt dit jaar uit op 213 miljard euro en groeit volgend jaar met zo’n vijf procent.

Cross Border
Premium

Nieuwe positionering voor het merk Zalando

Zalando kiest een nieuwe positionering van zijn merk om zijn merkcampagnes van de komende jaren aan op te hangen.

Fashion

Emerce Fashion: het inspirerende verhaal van Vedder en Vedder

Marlies Kluft vertelt op Emerce Fashion, op 12 september in Amsterdam, het inspirerende verhaal van Vedder en Vedder, opgericht door de zussen Anne en Esther. Wat begon vanuit hun behoefte aan gepersonaliseerde sieraden, voorzien van een persoonlijk, eigen verhaal, is uitgegroeid tot een succesvol bedrijf dat al zeven jaar de markt verovert.

Marlies neemt je mee door de evolutie van Vedder en Vedder, waarb

Fashion
Premium

E-commerce Douglas naar 313 miljoen euro

De e-commerceomzet van beautyketen Douglas is afgelopen kwartaal met 7,5 procent gegroeid tot 313 miljoen euro.

Fashion

The Cirqle automatiseert optuigen influencercampagnes

Het Nederlandse influencermarketingplatform The Cirqle kondigt zijn AI-oplossing voor influencercampagnes aan. Het stelt adverteerders in staat om campagnes te creëren zonder ooit een campagnebrief te hoeven schrijven.

Influencer marketing

Bijna 50 miljoen klanten voor Zalando, winstgevendheid verbeterd

Zalando zag de winstgevendheid in het tweede kwartaal verbeteren dankzij uitbreiding van het assortiment en investeringen AI-aangedreven ervaringen om klanten te vermaken. Het aantal actieve klanten groeide met 300.000 tot 49,8 miljoen.

Fashion

Shein opent popup winkel in Johannesburg

Modeverkoper Shein zal in augustus een pop-up store openen in Johannesburg, Zuid-Afrika om zo meer aandacht op zijn site te vestigen.

Fashion

Minder verlies voor Wehkamp, EBITDA voor vijfde jaar positief

Voor het vijfde achtereenvolgende jaar heeft Wehkamp Retail Group (WRG) een positieve EBITDA genoteerd, voor het boekjaar 2023-2024 is de genormaliseerde EBITDA met 30 procent gestegen naar 26 miljoen euro. De nieuwe retouren- en bezorgstrategie en de verdere technologische en operationele verbeteringen van het distributiecentrum in Zwolle hebben hiertoe bijgedragen.

Fashion

Tess V opent vierde winkel in studentenstad Groningen

Tess V opent eind september/begin oktober een vierde winkel in Groningen. Het noorden van Nederland was de grote favoriet van haar volgers, die zich massaal uitspraken over de locatie van de eerstvolgende te openen winkel.

Fashion

SHEIN lanceert circulair fonds van €200 miljoen

De Chinese online retailer SHEIN lanceert een circulair fonds van 200 miljoen euro in de EU en het VK en en gaat zelf ook 50 miljoen investeren in bredere circulaire inspanningen.

Sustainability