About You groeit vooral op Duitse markt, B2B springt eruit
De B2B-platformactiviteiten van About You groeiden afgelopen jaar met twintig procent, terwijl de gelijknamige consumentenwinkel met maar 2,4 procent omzet steeg tot 450 miljoen euro.
De B2B-platformactiviteiten van About You groeiden afgelopen jaar met twintig procent, terwijl de gelijknamige consumentenwinkel met maar 2,4 procent omzet steeg tot 450 miljoen euro.
Modeverkoper Zalando stelt verwachtingen voor 2024 naar boven bij door een sterke consumentenvraag in het derde kwartaal en een stijgend aantal actieve klanten tot boven de 50 miljoen.
Circulaire verdienmodellen als resale en repair zijn vooralsnog nauwelijks schaalbaar, waardoor het moeilijk winstgevend te maken is. Dat concludeert ING Research in een rapport. Voor de groothandel biedt de transitie naar een circulaire economie juist kansen, in de vorm van nieuwe verdienmodellen. Als intermediair, tussen producent en retailer, kan de groothandel een belangrijke schakel zijn om circulariteit in de keten te stimuleren, zowel opwaarts als neerwaarts.
Het totale zoekvolume naar damesmodeproducten stijgt in mei 2025 naar verwachting met 17,6% ten opzichte van hetzelfde moment in 2024. Dat en meer valt op te maken uit een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert.
Dit rapport biedt een analyse van de zoektrends binnen de damesmodecategorieën jurken, blouses, rokken, topjes en blazers. Door middel van […]
Whoppah, de Nederlandse online marktplaats voor meubelen en interieurartikelen, doet een strategische overname in Frankrijk. Het bedrijf koopt de Franse nummer twee in zijn segment, Design Market.
Zalando wil dat fabrikanten, merken en adverteerders zijn platform intensiever gaan gebruiken. Daartoe voegt het een aantal voor hen relevante diensten samen onder een dak.
E-commerceplatform TikTok Shop kennen we in Nederland nog niet, maar in Engeland werd had in no-time zo groot dat het eerste koopjesfestijn er al wordt gehouden.
Tweederde van de aankopen bij TikTok Shops, in Nederland nog niet beschikbaar, speelt zich af in de categorieën Beauty, Fashion en Near Food.
Kledingwinkel Studio Anneloes brengt volgende week een nieuwe app uit met productinformatie over de duurzaamheid van zijn items.
Chinese webwinkels als Shein en Temu lijken de meer traditionele online modeverkopers in te halen. Dat bleek gisteren uit een presentatie van NIQ/GfK op Emerce Fashion in Amsterdam. Met name Zalando voelt in heel Europa de druk van nieuwe spelers.
De totale online fashion-, beauty- en luxuryretailmarkt in Europa en het VK komt dit jaar uit op 213 miljard euro en groeit volgend jaar met zo’n vijf procent.
Zalando kiest een nieuwe positionering van zijn merk om zijn merkcampagnes van de komende jaren aan op te hangen.
Marlies Kluft vertelt op Emerce Fashion, op 12 september in Amsterdam, het inspirerende verhaal van Vedder en Vedder, opgericht door de zussen Anne en Esther. Wat begon vanuit hun behoefte aan gepersonaliseerde sieraden, voorzien van een persoonlijk, eigen verhaal, is uitgegroeid tot een succesvol bedrijf dat al zeven jaar de markt verovert.
Marlies neemt je mee door de evolutie van Vedder en Vedder, waarb
De e-commerceomzet van beautyketen Douglas is afgelopen kwartaal met 7,5 procent gegroeid tot 313 miljoen euro.