‘Komende weken start TikTok Shop in Italië’
Italiaanse gebruikers van TikTok kunnen vanaf maart of april gaan shoppen in de social app zonder deze te hoeven verlaten.
Italiaanse gebruikers van TikTok kunnen vanaf maart of april gaan shoppen in de social app zonder deze te hoeven verlaten.
Investeringen in AliExpress en diens Turkse pendant Trendyol bezorgen de internationale activiteiten van Alibaba Group een verlies van 700 miljoen dollar (ebita).
Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.
Op het Berlijnse hoofdkantoor van Zalando is Joanna Rogers het nieuwe hoofd Retailmedia.
Media- en marketingconcern Havas neemt een meerderheidsbelang in het Amerikaanse Channel Bakers, een specialist in e-commerce en retailmedia.
Amazon Marketing Cloud staat open voor adverteerders die enkel gebruik maken van Amazon Sponsored Ads. Dit opent de deur naar betere optimalisatiekansen.
TikTok treft voorbereidingen in Nederland om actief te worden in de wereld van e-commerce.
Online kledingwinkel ASOS brengt alle vintage en boutiqueverkopers op zijn platform onder op ASOS.com, waardoor het er effectief een marketplace bij krijgt. Dat is de basis voor het plan om terug te keren naar groei.
IKEA is van plan zijn online marktplaats voor tweedehands meubels in heel Europa uit te rollen na succesvolle pilots in Madrid en Oslo.
Meer dan de helft van de Duitse e-commercetransacties vindt plaats op marketplaces als Amazon, Zalando en eBay.
Volgens een bericht van vermogensbeheerder Bernstein is het punt bereikt dat Temu meer bezoekers heeft dan Amazon.
Kledingwinkel Zalando boekt over het afgelopen jaar zo’n tien procent meer winst dan initieel verwacht.
De zakelijke tak van About You, de marketplace-activiteiten, groeide afgelopen jaar qua omzet met zeven procent tot 55 miljoen euro. De winstmarge (ebitda) van de technische tak Scayle ligt op 50 procent.
Een derde van de Nederlandse shoppers begint zijn zoektocht naar een product op marketplaces. In de grote omringende landen is dat al 47 procent. Google is nergens meer het startpunt voor oriëntatie en aanschaf.
succesvol zijn met een platform draait om maatwerk: een perfecte fit met een specifieke markt en de behoeften van potentiële gebruikers.