More stories

Havas met overnames dieper in e-commerce en retailmedia

Media- en marketingconcern Havas neemt een meerderheidsbelang in het Amerikaanse Channel Bakers, een specialist in e-commerce en retailmedia.

Venture

Betere Amazon-Sponsored-Ads-strategie met Amazon Marketing Cloud

Amazon Marketing Cloud staat open voor adverteerders die enkel gebruik maken van Amazon Sponsored Ads. Dit opent de deur naar betere optimalisatiekansen.

Marketplaces
Premium

TikTok bevestigt Nederlandse e-commerceplannen

TikTok treft voorbereidingen in Nederland om actief te worden in de wereld van e-commerce.

Marketplaces

ASOS integreert kledingaanbod van externe verkopers

Online kledingwinkel ASOS brengt alle vintage en boutiqueverkopers op zijn platform onder op ASOS.com, waardoor het er effectief een marketplace bij krijgt. Dat is de basis voor het plan om terug te keren naar groei.

Marketplaces
Premium

Europese uitrol IKEA’s marketplace tweedehands meubels

IKEA is van plan zijn online marktplaats voor tweedehands meubels in heel Europa uit te rollen na succesvolle pilots in Madrid en Oslo.

Marketplaces

Duits e-commerce: marketplaces blijven terrein winnen

Meer dan de helft van de Duitse e-commercetransacties vindt plaats op marketplaces als Amazon, Zalando en eBay.

E-commerce

‘Omslagpunt: Meer shoppers bij Temu dan Amazon’

Volgens een bericht van vermogensbeheerder Bernstein is het punt bereikt dat Temu meer bezoekers heeft dan Amazon.

E-commerce

Zalando: 2024 was winstgevender dan verwacht

Kledingwinkel Zalando boekt over het afgelopen jaar zo’n tien procent meer winst dan initieel verwacht.

Fashion

Marketplace About You: 50% winstmarge

De zakelijke tak van About You, de marketplace-activiteiten, groeide afgelopen jaar qua omzet met zeven procent tot 55 miljoen euro. De winstmarge (ebitda) van de technische tak Scayle ligt op 50 procent.

Marketplaces
Premium

Consument prefereert marketplaces boven brandshops

Een derde van de Nederlandse shoppers begint zijn zoektocht naar een product op marketplaces. In de grote omringende landen is dat al 47 procent. Google is nergens meer het startpunt voor oriëntatie en aanschaf.

Marketplaces

Go niche or go home: twee ontwikkelingen in de wereld van platforms

succesvol zijn met een platform draait om maatwerk: een perfecte fit met een specifieke markt en de behoeften van potentiële gebruikers.

Marketplaces
Premium

Mirakl breidt met overname uit naar retailmedia

Het Franse Mirakl, dat retailers software levert voor marketplaces, koopt de Duitse start-up in adtech AdSpert.

Retailmedia
Premium

Temu: 4,6 miljoen gebruikers in Nederland

De Chinese webwinkels Temu en Shein zijn dominante spelers in Nederlands e-commerce, want laten aan de Europese Commissie gebruikersaantallen zien van respectievelijk 4,6 en 5,8 miljoen.

E-commerce

The Platform Group koopt Chronext

De online handelssite voor luxe horloges Chronext valt in handen van The Platform Group.

Venture
Premium

Winst moederbedrijf Temu naar 3,6 miljard (+61%)

Het Chinese Pinduoduo, moederbedrijf van Temu, heeft de nettowinst afgelopen jaar zien stijgen tot 3,6 miljard.

E-commerce