Taxidienst Bolt via overname naar Denemarken
De Europese concurrent voor Uber, Bolt uit Estland, neemt voor een onbekend bedrag Viggo uit Denemarken over.
De Europese concurrent voor Uber, Bolt uit Estland, neemt voor een onbekend bedrag Viggo uit Denemarken over.
Het Chinese Pinduoduo, moederbedrijf van Temu, heeft de nettowinst in 2024 zien verdubbelen naar 15,4 miljard dollar.
Klanten van Zalando kunnen geen abonnement meer afsluiten om voordeeltjes te genieten. Het nieuwe klantenprogramma beloont veelkopers met veel spaarpunten. Deze verandering is onderdeel van de nieuwe winkelinrichting.
Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag van Nederlandse consumenten, maar het hoe en waarom ervan is eigenlijk vaak niet duidelijk.
Amazon brengt zijn Temu-concurrent Haul, een lowcost winkel voor Chinese handelaren, later dit jaar in Europa uit.
Italiaanse gebruikers van TikTok kunnen vanaf maart of april gaan shoppen in de social app zonder deze te hoeven verlaten.
Investeringen in AliExpress en diens Turkse pendant Trendyol bezorgen de internationale activiteiten van Alibaba Group een verlies van 700 miljoen dollar (ebita).
Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.
Op het Berlijnse hoofdkantoor van Zalando is Joanna Rogers het nieuwe hoofd Retailmedia.
Media- en marketingconcern Havas neemt een meerderheidsbelang in het Amerikaanse Channel Bakers, een specialist in e-commerce en retailmedia.
Amazon Marketing Cloud staat open voor adverteerders die enkel gebruik maken van Amazon Sponsored Ads. Dit opent de deur naar betere optimalisatiekansen.
TikTok treft voorbereidingen in Nederland om actief te worden in de wereld van e-commerce.
Online kledingwinkel ASOS brengt alle vintage en boutiqueverkopers op zijn platform onder op ASOS.com, waardoor het er effectief een marketplace bij krijgt. Dat is de basis voor het plan om terug te keren naar groei.
IKEA is van plan zijn online marktplaats voor tweedehands meubels in heel Europa uit te rollen na succesvolle pilots in Madrid en Oslo.
Meer dan de helft van de Duitse e-commercetransacties vindt plaats op marketplaces als Amazon, Zalando en eBay.