More stories

‘Binnen marketplaces moeten partijen minder stoeien en meer dansen’

Moet je op een marketplace verkopen, of moet je wellicht zelf een marketplace worden? Het is een vraag waar retailers mee worstelen. En hoe zit het op die marketplaces eigenlijk met de winstgevendheid?

Marketplaces

Nieuwe investering voor The Next Closet

De marktplaats voor tweedehands mode The Next Closet heeft een nieuwe investeringsronde doorlopen. De totale externe investering, gedaan met zittende aandeelhouders, komt uit op drie miljoen euro.

Fashion

Amazon sluit marktplaats in China

Amazon stopt 18 juli met zijn online marktplaats in China. De Chinese klanten worden voortaan via de reguliere site bediend. De reden voor de sluiting is niet gegeven, maar Amazon heeft in China veel concurrentie van Alibaba en JD.com.

Marketplaces

GoDaddy neemt Sellbrite over

Hostingaanbieder GoDaddy heeft voor een onbekend bedrag Sellbrite overgenomen, een platform dat kleine ondernemingen helpt om producten aan te bieden via marktplaatsen als Amazon, eBay, Etsy, Jet en Walmart.com.

Marketplaces

Hoe onderscheid je je in e-commerce dat wordt gedomineerd door algoritmes?

Hoe onderscheid je je nog als de marketing, verkoop en afhandeling slim en geoptimaliseerd door een advertisingplatform wordt gedaan? Marketplaces, voice en AI zijn de drie grootste e-commerce advertisingtrends van 2019. Ze hebben niet alleen grote invloed op het adverteren, maar ook op de rol van de marketeer en op het verdienmodel erachter. 

Online advertising

Amazon verandert commissies op Europese marktplaatsen

Ondernemingen die via de Europese marktplaatsen van Amazon verkopen krijgen per juni 2019 te maken met nieuwe tarieven.

Marketplaces

‘Adverteerders mijden Google om Amazon’

Een groeiende groep adverteerders begint Google te mijden voor e-commercereclame en brengt het geld direct naar Amazon. Dat zijn althans de ervaringen van mediabureaus WPP en Omnicom.

Online advertising

Amazon aftroeven lukt alleen met juiste targeting van eigen data

Het recept voor Amazon’s succes in andere landen zou ook in Nederland de nekslag kunnen betekenen voor veel online retailers. Hoe kunnen zij weerstand bieden tegen de oprukkende reuzen die de markt bestormen? Het antwoord ligt vaak dichterbij dan ze zelf denken.

Data

Betere voorlichting over Gelijk Oversteken Service van Marktplaats

Marktplaats gaat klanten beter voorlichten over zijn Gelijk Oversteken Service, zodat het voor de koper én verkoper duidelijk(er) moet zijn dat zij binnen zeven dagen actie moeten ondernemen als een pakketje niet is bezorgd.

Marketplaces

Bax Music maakt omslag naar handelsplatform

Bax Music uit Goes steekt zijn internationale muziekwinkel in een nieuw jasje en begint de voorbereidingen tot verandering in een marktplaats.

Marketplaces

Sportretailer Decathlon start marktplaats voor sportuitrusting

Sportretailer Decathlon heeft DecaShare gelanceerd, een app waarmee je sportspullen van elkaar kunt lenen. Kickbokser Rico Verhoeven zal via de app als eerste zijn sportuitrusting uitlenen.

E-commerce

110 miljoen euro groeigeld voor ManoMano

De Europees werkende doe-het-zelf-site ManoMano heeft 110 miljoen euro groeigeld opgehaald. De leiding wil de marktpositie van zijn webwinkel en handelsplatform te verstevigen.

Venture

Jorij Abraham, Ecommerce Foundation: ‘We hebben vaak niet door hoe afhankelijk we zijn van marketplaces’

Marketplaces kennen een Winner-takes-all-mentaliteit; er is nauwelijks plaats voor een nummer-2. Jorij Abraham en Jesse Weltevreden van de Hogeschool van Amsterdam onderzochten de markt voor fashion, hotels, motoren en fietsen die handelen op marktplaatsen.

Marketplaces

Waarom je vandaag nog met Amazon advertising moet beginnen

Grofweg de helft van alle zoekopdrachten in zowel Duitsland als in de Verenigde Staten begint op Amazon. Dit platform is niet meer weg te denken uit het e-commercelandschap dat getekend wordt door een toenemende afhankelijkheid van tech-giganten.

Marketplaces

Pascal van Beek, UC Group: ‘Retourkosten zijn prima bij de consument neer te leggen’

De logistieke keten wordt een stapje ingewikkelder als e-commercepartijen willen verkopen via marketplaces. Een keten was vroeger redelijk rechttoe-rechtaan, nu verloopt die ingewikkelder, ziet Pascal van Beek van de UC Group.

Marketplaces