More stories

Decathlon online over op marktplaatsmodel

Decathlon België stelt volgende maand zijn digitale schappen open voor derde partijen, zo lang het maar makers van sportproducten zijn. Andere landen, waaronder Nederland, volgen begin 2021.

Marketplaces

E-Commerce Live!: dit jaar 14.000 nieuwe partners bij bol

bol.com verwacht dit jaar 14.000 nieuwe verkooppartners te verwelkomen tegen 9000 een jaar eerder. Dat zegt Eduard Hoogenboom, directeur Partner Management, op E-Commerce Live! op 2 november. De groei komt grotendeels door corona.

Marketplaces

TUI in zee met sportticketplatform XS2Event

Het Groningse B2B-platform voor toegangskaartjes voor sportwedstrijden XS2Event heeft een distributieovereenkomst getekend met TUI.

Travel

E-commerce Live!: steeds meer nichemarktplaatsen

Menig retailer start de komende tijd zijn eigen marktplaats. Dat voorspelt Jasper Spaans van Mirakl op E-Commerce Live! op 2 november. Het bedrijf levert online marktplaatsoftware aan detailhandelaren, fabrikanten en groothandels.

Marketplaces

Waarom je als merk juist moet verkopen via marketplaces

De laatste jaren zien we dat steeds meer merken hun producten aanbieden aan de consument zonder tussenkomst van andere partijen.

Marketplaces

YouTube test shoppingfunctie

YouTube doet met een kleine groep kanalen proeven om de integratie van e-commerce te onderzoeken. Het moet makkelijk worden om vanuit een video getoonde artikelen te kopen.

e-commerce

‘Bol.com niet fel genoeg tegen namaakartikelen’

Bol.com treedt niet streng en fel genoeg op tegen de handel in namaakartikelen op zijn site.

e-commerce

BALR. begint social commerce op Instagram

Modemerk BALR. zet op de Amerikaanse markt in op ‘Checkout on Instagram’, een vorm van e-commerce waarbij de koper het sociale netwerk niet eens hoeft te verlaten om te shoppen.

e-commerce

De impact van het UBO-register op platforms en marketplaces 

Het UBO-register is geïnitieerd door de EU om te voorkomen dat het financiële stelsel wordt misbruikt.

Marketplaces

Nieuw CMS voor storytelling merken op Zalando

Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.

Online marketing

Winston en Renate Gerschtanowitz stappen in designmarktplaats Whoppah

Winston en Renate Gerschtanowitz zijn partner en aandeelhouder geworden van Whoppah, de marktplaats voor tweedehands design en kunst.

Venture

bol.com breidt directie uit

Bol.com breidt de top van het bedrijf uit met drie directieleden. Daarmee wil het zich volledig kunnen richten op het uitbouwen en positioneren van het bedrijf als handelsplatform voor derden.

Marketplaces

Een op de tien Nederlandse bedrijven verkoopt via een online platform

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. Dit blijkt uit het onderzoek ICT-gebruik bedrijven van het CBS.

Marketplaces

Marktleider Amazon in Duitsland niet meer in te halen

Amazon blijft op de e-commercemarkt in Duitsland drie keer groter dan de nummer twee. Qua handelsomzet is het platform even groot als de tien concurrenten bij elkaar die het bedrijf volgen in de jaarlijkse ranglijst van EHI Retail Institute.

Marketplaces

300 miljoen groeigeld voor marktplaatsmaker Mirakl

Technologiebedrijf Mirakl ontvangt driehonderd miljoen dollar om te investeren in zijn B2B- en B2C-marktplaatssoftware. Het bedrijf helpt retailes hun eigen marketplaces bouwen.

Venture