Temu stopt Google Ads, app-ranking stort in
Shopping-app Temu heeft op 9 april alle Google Ads in de VS gestopt. Gevolg: de app keldert tot onzichtbare posities in de hitlijsten.
Shopping-app Temu heeft op 9 april alle Google Ads in de VS gestopt. Gevolg: de app keldert tot onzichtbare posities in de hitlijsten.
Orderchamp, vooral bekend als B2B inkoopmarktplaats voor retailers en merken, zet vandaag een volgende stap met de introductie van Orderchamp Cloud: een omgeving waarmee merken hun wholesale processen volledig kunnen digitaliseren, automatiseren en centraliseren.
Kaufland breidt zijn marketplace uit naar Frankrijk en Italië en bereikt daardoor tegen de 140 miljoen Europese online consumenten. De Duitsers positioneren hun dienst als lokaal alternatief voor Amazon en eBay.
Chinese online verkopers moeten kiezen: óf ze verhogen de prijzen die ze op Amazon en Temu rekenen óf ze stoppen in de VS. Europa wordt dan de alternatieve markt.
De Europese concurrent voor Uber, Bolt uit Estland, neemt voor een onbekend bedrag Viggo uit Denemarken over.
Het Chinese Pinduoduo, moederbedrijf van Temu, heeft de nettowinst in 2024 zien verdubbelen naar 15,4 miljard dollar.
Klanten van Zalando kunnen geen abonnement meer afsluiten om voordeeltjes te genieten. Het nieuwe klantenprogramma beloont veelkopers met veel spaarpunten. Deze verandering is onderdeel van de nieuwe winkelinrichting.
Online recensies hebben enorme impact op het koopgedrag van Nederlandse consumenten, maar het hoe en waarom ervan is eigenlijk vaak niet duidelijk.
Amazon brengt zijn Temu-concurrent Haul, een lowcost winkel voor Chinese handelaren, later dit jaar in Europa uit.
Italiaanse gebruikers van TikTok kunnen vanaf maart of april gaan shoppen in de social app zonder deze te hoeven verlaten.
Investeringen in AliExpress en diens Turkse pendant Trendyol bezorgen de internationale activiteiten van Alibaba Group een verlies van 700 miljoen dollar (ebita).
Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.
Op het Berlijnse hoofdkantoor van Zalando is Joanna Rogers het nieuwe hoofd Retailmedia.
Media- en marketingconcern Havas neemt een meerderheidsbelang in het Amerikaanse Channel Bakers, een specialist in e-commerce en retailmedia.
Amazon Marketing Cloud staat open voor adverteerders die enkel gebruik maken van Amazon Sponsored Ads. Dit opent de deur naar betere optimalisatiekansen.