TikTok bevestigt Nederlandse e-commerceplannen
TikTok treft voorbereidingen in Nederland om actief te worden in de wereld van e-commerce.
TikTok treft voorbereidingen in Nederland om actief te worden in de wereld van e-commerce.
Online kledingwinkel ASOS brengt alle vintage en boutiqueverkopers op zijn platform onder op ASOS.com, waardoor het er effectief een marketplace bij krijgt. Dat is de basis voor het plan om terug te keren naar groei.
IKEA is van plan zijn online marktplaats voor tweedehands meubels in heel Europa uit te rollen na succesvolle pilots in Madrid en Oslo.
Meer dan de helft van de Duitse e-commercetransacties vindt plaats op marketplaces als Amazon, Zalando en eBay.
Volgens een bericht van vermogensbeheerder Bernstein is het punt bereikt dat Temu meer bezoekers heeft dan Amazon.
Kledingwinkel Zalando boekt over het afgelopen jaar zo’n tien procent meer winst dan initieel verwacht.
De zakelijke tak van About You, de marketplace-activiteiten, groeide afgelopen jaar qua omzet met zeven procent tot 55 miljoen euro. De winstmarge (ebitda) van de technische tak Scayle ligt op 50 procent.
Een derde van de Nederlandse shoppers begint zijn zoektocht naar een product op marketplaces. In de grote omringende landen is dat al 47 procent. Google is nergens meer het startpunt voor oriëntatie en aanschaf.
succesvol zijn met een platform draait om maatwerk: een perfecte fit met een specifieke markt en de behoeften van potentiële gebruikers.
Het Franse Mirakl, dat retailers software levert voor marketplaces, koopt de Duitse start-up in adtech AdSpert.
De Chinese webwinkels Temu en Shein zijn dominante spelers in Nederlands e-commerce, want laten aan de Europese Commissie gebruikersaantallen zien van respectievelijk 4,6 en 5,8 miljoen.
De online handelssite voor luxe horloges Chronext valt in handen van The Platform Group.
Het Chinese Pinduoduo, moederbedrijf van Temu, heeft de nettowinst afgelopen jaar zien stijgen tot 3,6 miljard.
De nationale consumentenautoriteiten en de Europese Commissie waarschuwen Temu dat het zich aan de hier geldende marktregels moet houden.
Al is Amazon een webwinkel, het zijn niet de retailactiviten die het hardst groeien. In tegendeel. E-commerce groeit slechts 7 procent. Advertising en AWS daarentegen groeiden dit kwartaal met 19 procent.