More stories

Rabobank in gespreid zakelijk betalen met in3

Rabobank lanceert als eerste Nederlandse bank, in samenwerking met betaalmethode in3, een nieuwe online betaaloplossing voor de zakelijke markt: gespreid betalen.

Tech

PayPal boekt goede resultaten, toch ook bezuinigingen

Betaalverwerker PayPal merkt nog weinig van de effecten van de hoge inflatie, maar constateert wel dat het groeitempo van e-commerce in de kernmarkten is vertraagd.

Payment

Credit cards ICS straks gereed voor Apple Pay

Creditcarduitgever ICS bevestigt aan iCulture dat het werkt aan ondersteuning voor Apple Pay. ‘Het klopt inderdaad dat wij betalingen met […]

Payment

Winkel en online betalingen weer op oude niveau

In 2022 is het totale aantal betalingen met cash, pinpas, iDEAL en creditkaarten – aan de winkelkassa en online – ruim 16 procent toegenomen ten opzichte van 2021. Het bedrag dat daarmee is uitgegeven steeg ruim 11 procent. Vorig jaar zijn er met deze betaalmiddelen zo’n 8,1 miljard transacties verricht, voor een totaalbedrag van bijna 282 miljard. Dat schrijft de Betaalvereniging Nederland.

Payment

Twitter wil betaalplatform worden

Twitter wil naar verluidt een betalingsplatform worden zoals PayPal, Venmo en Apple Pay. Volgens de Financial Times is Twitter begonnen met het aanvragen van wettelijke licenties om betaalproducten te lanceren in de VS. Esther Crawford, directeur productmanagement van Twitter, heeft de infrastructuur van de nieuwe dienst ontwikkeld.

Payment

David Compier nieuwe Chief Commercial Officer International Card Services

Per 1 januari is David Compier (1980) de nieuwe Chief Commercial Officer bij International Card Services (ICS)

e-commerce

Amazon en Stripe breiden samenwerking uit

Amazon en Stripe hebben een uitgebreide wereldwijde overeenkomst getekend waarbij Amazon de inzet van het betalingsplatform van Stripe aanzienlijk zal uitbreiden en Amazon Web Services (AWS) cruciale computerinfrastructuur zal leveren. Hoewel Stripe en Amazon al meer dan tien jaar nauw samenwerken, markeert de aankondiging van het partnerschap van vandaag een nieuw hoofdstuk in de ‘duurzame relatie’ tussen de twee bedrijven.

Payment

Samsung Wallet Payment app breidt uit naar acht nieuwe markten wereldwijd

De Samsung Wallet-betalingsapp is nu beschikbaar in acht nieuwe markten: Australië, Brazilië, Canada, Hong Kong, India, Maleisië, Singapore en Taiwwan. Samsung Pay biedt meer dan kaartbetalingen, maar omvat ook Samsung Pass voor identiteitsbeheer, het opslaan van digitale huis- en autosleutels, het bijhouden van vaccins en digitaal activabeheer voor crypto’s.

Payment

Creditcardmaatschappijen nemen maatregelen tegen verborgen abonnementen

Creditkaartmaatschappijen Visa, Mastercard en American Express hebben maatregelen genomen om consumenten te beschermen tegen verborgen abonnementen.

Payment

The Future of Payment

What’s next in payment.  Wat zijn de laatste ontwikkelingen in e-commerce bij banken, payment providers, retailers en brands? Hoe stimuleert […]

Financials

Nieuw jaarrecord: 5,5 miljard euro betaald via Tikkie in 2022

Nadat in 2020 en 2021 al records zijn verbroken, zijn er dit jaar wéér meer Tikkies dan ooit verstuurd: 130 miljoen. De waarde van deze Tikkies is goed voor 5,5 miljard euro. Het record van vorig jaar, 4,2 miljard euro, is hiermee ruim gesneuveld.

Innovatie

Gebruik contant geld in eurolanden gedaald

In de meeste eurolanden wordt steeds minder vaak contant geld gebruikt bij kassa aankopen, en steeds vaker gebruik gemaakt van een pinpas of creditcard. Toch blijft contant geld voor zes op de tien personen in het eurogebied het meest gebruikte betaalmiddel, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek naar het betaalgedrag in het eurogebied dat is uitgevoerd door de Europese Centrale Bank (ECB) in 2022.

Payment

‘Betalen met smartphone wordt weldra standaard, cash weg’

Een derde van de Nederlanders heeft amper nog contant geld bij zich. De helft van een groep ondervraagde consumenten denkt over vijf jaar enkel nog met zijn smartphone of een wearable te betalen.

Payment

Passieve betaalwearables ABN stoppen

ABN AMRO stopt vanaf 1 april 2023 met het ondersteunen van de betaalfunctie op wearables van SwatchPAY!, Mondaine, LAKS, K-RING en Olympic. Klanten kunnen dan niet meer betalen met sleutelhanger, horloge, armband of ring.

Tech

Black Friday en Cyber Monday: fysieke winkels laten corona achter zich

In fysieke winkels is in de week tot en met Cyber Monday (inclusief Black Friday) beter verkocht dan in dezelfde week van 2021. Met pinpassen werd pakweg 116 miljoen keer aan winkelkassa’s afgerekend, ongeveer 15 procent vaker dan in 2021. De omzet met pinnen bedroeg naar schatting 3,01 miljard, zo’n 10 procent meer dan vorig jaar. Dat blijkt uit gegevens van de Betaalvereniging.

e-commerce