More stories

Lidl start met zelfscankassa’s in Belgische winkels

Lidl start met zelfscankassa’s in al haar nieuwe winkels in België. In de komende jaren moeten in elk geval alle Belgische filialen met zo’n systeem uitgerust worden, meldt de detailsite Gondola.

Retail

iDEAL met stip favoriete betaalmethode van Nederlandse consument

iDEAL blijft ook in 2024 weer bij uitstek de favoriete betaalmethode van de Nederlandse consument. Dit blijkt uit het jaarlijkse E-commerce rapport van financieel dienstverlener Mollie, waarvoor 2.000 Nederlandse consumenten ondervraagd zijn.

Payment

Adyen en Zalando versterken samenwerking

Adyen verlengt de langdurige samenwerking met Zalando, Europa’s grootste online multi-brand retailer. Daarnaast wordt Adyen de exclusieve betaalpartner voor geselecteerde lokale betaalmethoden, zoals Cartes Bancaires in Frankrijk en Bancontact in België.

Payment

Mollie breidt uit naar Italië

Mollie gaat uitbreiden naar Italië. Italië is de op drie na grootste e-commercemarkt van Europa en Mollie kan naar eigen zeggen ‘duidelijk het verschil maken’ in deze snelgroeiende markt die momenteel onvoldoende bediend wordt door bestaande betalingsproviders.

Payment

Klarna vraagt Amerikaanse beursnotering aan

Het online betaal- en marketingplatform Klarna vraagt een notering op de Amerikaanse beurs aan.

Venture

Mollie maakt Tap to Pay op iPhone mogelijk voor bedrijven in Nederland

Mollie, een van de snelst groeiende financiële dienstverleners van Europa, lanceert Tap to Pay op iPhone. Klanten van Mollie kunnen voortaan de Mollie-app op hun iPhone gebruiken om contactloze betalingen te accepteren, zonder het gebruik of de aanschaf van extra hardware.

Payment

Omzetgroei Adyen vertraagt

Betaalverwerker Adyen heeft in het derde kwartaal de handelsvolumes en omzet minder hard zien groeien dan analisten hadden voorzien. Het handelsvolume steeg met 32 procent tot bijna 321 miljard euro. De netto-omzet steeg met 20 procent tot 498,2 miljoen euro, minder dan wat analisten hadden voorspeld.

Payment

Bijenkorf laat klanten snel contactloos betalen

Adyen en de Bijenkorf lanceren Tap to Pay om klanten sneller en eenvoudiger te laten afrekenen, zonder traditionele kassa’s of pinapparaten. In aanloop naar het feestseizoen opent de Bijenkorf in Amsterdam exclusieve pop-ups van luxe merken, waaronder Chanel, met bijzondere klantbelevingen als uitgangspunt.

Payment

BNPL-dienst Affirm breidt uit naar VK

Technologieleverancier Affirm, waarmee webwinkels klanten achter kunnen laten betalen, steekt de oceaan over en biedt zijn diensten nu ook in het VK aan.

Payment

Apple rolt Tap to Pay voor de iPhone naar meer markten uit

Tap to Pay van Apple zal voortaan in meer Europese landen beschikbaar zijn. Met Tap to Pay de functie kunnen bedrijven hun iPhone kunnen gebruiken als een contactloze kassa om betalingen te accepteren. De klant houdt gewoon zijn contactloze kaart, iPhone of Watch, in de buurt van de iPhone van de verkoper om de betaling te voltooien met behulp van de NFC-chip in de iPhone.

Payment

Verwachting PayPal valt tegen

PayPal rapporteerde dinsdag een beter dan verwachte winst in het derde kwartaal, maar de omzetverwachting stelde teleur. De koers is voorbeurs dan ook gedaald.

Payment

Scayle Payments krijgt betaallicentie

Softwarebedrijf Scayle, een dochter van modeplatform About You, mag in Europa zelf digitaal betalingen afhandelen tussen andere partijen.

Marketplaces

Tweede Kamer neemt motie aan tegen achteraf betalen in winkels

De Tweede Kamer nam dinsdag unaniem een motie aan om ‘later betalen’ in fysieke winkels helemaal te verbieden. Half november komt de staatssecretaris Teun Struycken (Rechtsbescherming) met een reactie.

Payment

Belgische betaalapp bonsai gaat stoppen

De Belgische betaalapp bonsai gaat januari 2025 stoppen. Het bedrijf achter de app wil zich meer richten op samenwerkingen met derden.

Payment