Oud-privacybaas Google brengt VS-techreuzen het angstzweet
Fantasie of fraude? Met die vraag eindigt Googles voormalige opperhoofd van privacybescherming Peter Fleischer een blog dat Amerikaanse techreuzen nog wat juridisch angstzweet zal opleveren.
Fantasie of fraude? Met die vraag eindigt Googles voormalige opperhoofd van privacybescherming Peter Fleischer een blog dat Amerikaanse techreuzen nog wat juridisch angstzweet zal opleveren.
Politieke partijen en organisaties kunnen niet meer adverteren met technologie van Google, Xandr en Meta. Op 10 oktober gaan nieuwe, Europese transparantieregels in. Nederlandse adtech-spelers zien kansen.
Gebruik je de Google Tag Manager-implementatie? Dan deel je waarschijnlijk persoonsgegevens met de VS. Als dat niet noodzakelijk is, is het illegaal.
Uit recent landelijk onderzoek van Ipsos I&O in opdracht van het Consortium Slimme Deurbellen blijkt dat slimme deurbellen weliswaar gewaardeerd worden om gemak (70%) en veiligheid (62%), maar dat...
Samen met acht organisaties, en op initiatief van AI Forensics, dient Bits of Freedom een klacht in over X. Onderzoek toont aan dat adverteerders hun advertenties op X kunnen...
Je werkt dagelijks met klantdata en trackingtechnologie: AI speelt hier een steeds grotere, vaak onzichtbare rol. Wat mag wel en wat niet?
“Het is míjn werk, mijn intellectueel eigendom, míjn persoonlijke gegevens. Niet van hem. Ik heb geen toestemming gegeven dat te gebruiken.” Carole Cadwalladr houdt OpenAI's Sam Altman verantwoordelijk, daagt...
Vier op de tien Nederlandse online consumenten weigert cookies en tracking als dat kan. Bij ‘lastige cookiewalls’, die een nee willen voorkomen, doet 27% echt zijn best adverteerders buiten...
Minister Eelco Heinen (Financiën) en uitgever DPG Media hebben een Big Brother Award ontvangen.
De Stichting Massaschade & Consument voldoet volgens de rechtbank Amsterdam aan de ontvankelijkheidsvereisten van de Wet afwikkeling massaschade in collectieve actie (WAMCA), in een collectieve rechtszaak tegen Google namens...
Netflix gaf klanten tussen 2018 en 2020 niet genoeg informatie over wat het bedrijf met hun persoonsgegevens doet. En de informatie die Netflix wel gaf, was op sommige punten...