More stories

EDAY: Schijnveiligheid over 3rd party cookies

Google geeft een gevoel van schijnveiligheid met het uitstel van uitfaseren van 3rd party cookies in browser Chrome, stelt Chris Park.

Online advertising

Cookieless future: de oplossingen

In dit whitepaper: de uitfasering van third party cookies, de problemen die dat oplevert en de oplossingen die je kunt toepassen.

Privacy

Apples privacyregels ontnemen techgiganten 10 miljard reclame-omzet

Snap, Facebook, Twitter en YouTube liegen een beetje als ze zeggen geen last te hebben van strengere privacyregels. Een techbedrijf in de reclamesector rekent voor dat zij gezamenlijk twaalf procent van hun reclame-omzet zagen verdampen. Miljarden dollars.

Marketing

‘Vertrouwen in tech in het geding’

De helft van de Nederlanders vindt dat Big Tech-bedrijven met hun diensten de samenleving beter maken. Maar er bestaan ook grote twijfels over hun invloed. Bijna driekwart van de ondervraagden vindt dat Big Tech te veel macht heeft. Minder dan een vijfde vertrouwt de manier waarop deze bedrijven met privégegevens omgaan.

Privacy

Europarlementariërs: ‘CEO’s, stop met adverteren op Facebook en Google’

Twintig Europarlementariërs van vier grote partijen vragen de bestuursvoorzitters van de 100 grootste bedrijven van Europa om niet meer te adverteren via Facebook en Google.

Online advertising

PvdD wil opheldering over camera op zelfscanner van Albert Heijn (update)

De Partij voor de Dieren (PvdD) wil van demissionair minister Dekker voor Rechtsbescherming duidelijkheid over een camera op de zelfscanner van Albert Heijn.

Tech

Privacyvriendelijke analytics, hoe pak je dat aan?

Privacyvriendelijke analytics: hoe doe je dat? Vier zaken zijn essentieel: controle, transparantie, gegevensbescherming als standaard en goede beveiliging.

Data

Ollongren neemt gebruik Facebook door overheid onder de loep

Demissionair minister Ollongren van Binnenlandse Zaken laat onderzoek doen naar het gebruik van Facebook door de Rijksoverheid. Aanleiding is een oproep van de Duitse privacytoezichthouder om Facebook niet meer te gebruiken, tenzij het bedrijf voor het eind van dit jaar zorgt voor betere bescherming van persoonsgegevens zorgt.

Privacy

Apple Mail Privacy Protection is live: wat je voor je mailingcampagnes écht moet weten

Apple Mail Privacy Protection is live. En dat heeft direct gevolgen voor het meten van het effect van mailings. Maar wat is er nu precies aan de hand?

e-mailmarketing

Miljoenennota: geen verhoging budget AP

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) reageert teleurgesteld op de gisteren gepresenteerde Miljoenennota. Het budget voor 2022 blijft 25 miljoen euro, evenveel als in 2021. Het kabinet gaat hiermee tegen de wens van de Tweede Kamer in, die dit jaar twee moties aannam om het budget van de AP te verhogen.

Privacy

Muziekzender XITE met cookieloze reclame

De digitale muziekzender XITE biedt zijn kijkers de mogelijkheid om ‘anoniem’ te kijken, zodat er adverteerders hen niet kunnen tracken en profileren.

Online advertising

Europees onderzoek naar gegevensverwerking TikTok

De Ierse Commissie voor gegevensbescherming stelt een onderzoek in naar TikTok met betrekking tot de verwerking van persoonlijke gegevens van […]

Privacy

Europees vrij spel voor bigtech, Ieren handhaven AVG niet

De privacywaakhond in Ierland, het land met de EU-hoofdkantoren van Facebook, Google, Twitter en TikTok, heeft 98 procent van de grote privacyklachten niet afgehandeld. De organisatie komt steeds meer onder druk te staan om zijn lankmoedige houding.

Privacy

Italiaanse Autoriteit Persoonsgegevens wil duidelijkheid over slimme bril Facebook

De Italiaanse Autoriteit Persoonsgegevens wil al gelijk opheldering over de slimme bril die Facebook heeft aangekondigd. Deze zal ook in Italië verkrijgbaar zijn.

Privacy

Didi richt intern databeveiligingscomité op

Taxibedrijf Didi Chuxing heeft een commissie opgericht om zijn gegevensbeheer te reorganiseren op verzoek van de Chinese regelgever.

Privacy