Bereik Nederlandse online nieuwssites stabiliseert
Het gebruik van traditionele media neemt sinds jaren af. Het gebruik van online nieuws stabiliseert daarentegen, zo laten nieuwe cijfers van het Commissariaat voor de Media zien.
Het gebruik van traditionele media neemt sinds jaren af. Het gebruik van online nieuws stabiliseert daarentegen, zo laten nieuwe cijfers van het Commissariaat voor de Media zien.
Wat merken nieuwsuitgevers ervan als Google hun artikelen níet in de zoekresultaten laten verschijnen? Die test gaat de Europese mediasector […]
Vandaag lanceren Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn de eerste aflevering van de online business talkshow ‘De Boardroom’. Maandelijks bespreken zij op Spotify, Apple Podcasts en YouTube actuele ontwikkelingen in de online industrie.
Het Randstedelijke foodplatform De Buik komt met een abonnement waarmee zijn betalende leden online en offline voordeeltjes krijgen.
Icecat, een wereldwijde uitgever van productdetailcontent, heeft de activa overgenomen van Decodata, een bedrijf dat gespecialiseerd is in productdate voor de woninginrichting- en interieurontwerpsector.
Journalist en F1-presentator Olav Mol zoekt financiering voor een nieuw te bouwen sportzender op de digitale radio.
Dagblad NRC bouwt zijn e-mailnieuwsbrief over kunstmatige intelligentie om. De focus wordt breder, het team dat eraan schrijft groter.
De Europese streamingdienst Viaplay verloor afgelopen kwartaal vijf procent van zijn klanten en gaat de herfst in met 4,7 miljoen kijkers. Formule 1 blijft de kurk waar het bedrijf internationaal op drijft.
Elke anderhalf jaar weet websiteplatform JouwWeb uit Eindhoven zijn klantenbestand te verdubbelen. Dankzij internationale groei ging de teller onlangs over de tweehonderdduizend heen.
Investeerder Permira rondt de voorgenomen over van Squarespace af, een dienst waarmee particulieren en bedrijven in een handomdraai een website, blog of webwinkel mee bouwen.
De publieke omroepen leveren volgend jaar achttien miljoen euro budget voor lineaire televisie in. Dat geld, en meer, komt er bij online en on demand video bij.
Bindinc heeft Mark de Jonge (50) aangewezen als de ‘grootste uitgever’ van tv-gidsen in Nederland. De Jonge sporen verdiend op het gebied van consumentenmarketing en strategie, onder andere bij creatief bureau JUMP! Retail en het marketingteam van Praxis.
Europa is momenteel de snelgroeiende markt voor CTV. Daarmee verandert inmiddels ook de rol ervan in een omnichannelstrategie die echt ‘alle kanalen’ omvat.
Adverteerders op de tv-zenders van Talpa krijgen beschikking over verfijndere targetingopties. Samen met Ad Alliance lanceert Talpa addressable tv, jargon voor reclame op maat.
Amazon zet de gratis zenders van de Britse omroepen BBC, ITV, Channel 4 en Channel 5 door naar zijn smart tv-platform Fire TV.