More stories

Bereik Nederlandse online nieuwssites stabiliseert

Het gebruik van traditionele media neemt sinds jaren af. Het gebruik van online nieuws stabiliseert daarentegen, zo laten nieuwe cijfers van het Commissariaat voor de Media zien.

Publishing
Premium

Google test impact exclusie nieuwsartikelen uit zoekresultaten

Wat merken nieuwsuitgevers ervan als Google hun artikelen níet in de zoekresultaten laten verschijnen? Die test gaat de Europese mediasector […]

Publishing

Nederland krijgt online business talkshow: ‘De Boardroom’

Vandaag lanceren Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn de eerste aflevering van de online business talkshow ‘De Boardroom’. Maandelijks bespreken zij op Spotify, Apple Podcasts en YouTube actuele ontwikkelingen in de online industrie.

Media

De Buik lanceert ‘culinair abonnement’ Club de Buik

Het Randstedelijke foodplatform De Buik komt met een abonnement waarmee zijn betalende leden online en offline voordeeltjes krijgen.

Publishing
Premium

Icecat koopt dataleverancier voor interieursector

Icecat, een wereldwijde uitgever van productdetailcontent, heeft de activa overgenomen van Decodata, een bedrijf dat gespecialiseerd is in productdate voor de woninginrichting- en interieurontwerpsector.

Venture
Premium

Olav Mol zoekt geld digitale sportzender

Journalist en F1-presentator Olav Mol zoekt financiering voor een nieuw te bouwen sportzender op de digitale radio.

Publishing

NRC kat AI-nieuwsbrief om, zwaardere bezetting

Dagblad NRC bouwt zijn e-mailnieuwsbrief over kunstmatige intelligentie om. De focus wordt breder, het team dat eraan schrijft groter.

Publishing

Viaplay verliest 249.000 abonnees (-5%)

De Europese streamingdienst Viaplay verloor afgelopen kwartaal vijf procent van zijn klanten en gaat de herfst in met 4,7 miljoen kijkers. Formule 1 blijft de kurk waar het bedrijf internationaal op drijft.

Media

JouwWeb weer verdubbeld, tot 200.000 klanten

Elke anderhalf jaar weet websiteplatform JouwWeb uit Eindhoven zijn klantenbestand te verdubbelen. Dankzij internationale groei ging de teller onlangs over de tweehonderdduizend heen.

Venture

Investeerder koopt Squarespace voor 7 miljard

Investeerder Permira rondt de voorgenomen over van Squarespace af, een dienst waarmee particulieren en bedrijven in een handomdraai een website, blog of webwinkel mee bouwen.

Venture
Premium

NPO-begroting 2025: miljoenen lineaire tv-budget naar online

De publieke omroepen leveren volgend jaar achttien miljoen euro budget voor lineaire televisie in. Dat geld, en meer, komt er bij online en on demand video bij.

Media

Mark de Jonge is de nieuwe uitgever van Bindinc

Bindinc heeft Mark de Jonge (50) aangewezen als de ‘grootste uitgever’ van tv-gidsen in Nederland. De Jonge sporen verdiend op het gebied van consumentenmarketing en strategie, onder andere bij creatief bureau JUMP! Retail en het marketingteam van Praxis.

Media

De rol van Connected TV in de omnichannelstrategie

Europa is momenteel de snelgroeiende markt voor CTV. Daarmee verandert inmiddels ook de rol ervan in een omnichannelstrategie die echt ‘alle kanalen’ omvat.

Publishing
Premium

Talpa Media start met ‘gepersonaliseerde tv-reclame’

Adverteerders op de tv-zenders van Talpa krijgen beschikking over verfijndere targetingopties. Samen met Ad Alliance lanceert Talpa addressable tv, jargon voor reclame op maat.

Online advertising

Amazon zet gratis Britse publieke zenders door op Fire TV

Amazon zet de gratis zenders van de Britse omroepen BBC, ITV, Channel 4 en Channel 5 door naar zijn smart tv-platform Fire TV.

Publishing