More stories

Premium

Olav Mol zoekt geld digitale sportzender

Journalist en F1-presentator Olav Mol zoekt financiering voor een nieuw te bouwen sportzender op de digitale radio.

Publishing

NRC kat AI-nieuwsbrief om, zwaardere bezetting

Dagblad NRC bouwt zijn e-mailnieuwsbrief over kunstmatige intelligentie om. De focus wordt breder, het team dat eraan schrijft groter.

Publishing

Viaplay verliest 249.000 abonnees (-5%)

De Europese streamingdienst Viaplay verloor afgelopen kwartaal vijf procent van zijn klanten en gaat de herfst in met 4,7 miljoen kijkers. Formule 1 blijft de kurk waar het bedrijf internationaal op drijft.

Media

JouwWeb weer verdubbeld, tot 200.000 klanten

Elke anderhalf jaar weet websiteplatform JouwWeb uit Eindhoven zijn klantenbestand te verdubbelen. Dankzij internationale groei ging de teller onlangs over de tweehonderdduizend heen.

Venture

Investeerder koopt Squarespace voor 7 miljard

Investeerder Permira rondt de voorgenomen over van Squarespace af, een dienst waarmee particulieren en bedrijven in een handomdraai een website, blog of webwinkel mee bouwen.

Venture
Premium

NPO-begroting 2025: miljoenen lineaire tv-budget naar online

De publieke omroepen leveren volgend jaar achttien miljoen euro budget voor lineaire televisie in. Dat geld, en meer, komt er bij online en on demand video bij.

Media

Mark de Jonge is de nieuwe uitgever van Bindinc

Bindinc heeft Mark de Jonge (50) aangewezen als de ‘grootste uitgever’ van tv-gidsen in Nederland. De Jonge sporen verdiend op het gebied van consumentenmarketing en strategie, onder andere bij creatief bureau JUMP! Retail en het marketingteam van Praxis.

Media

De rol van Connected TV in de omnichannelstrategie

Europa is momenteel de snelgroeiende markt voor CTV. Daarmee verandert inmiddels ook de rol ervan in een omnichannelstrategie die echt ‘alle kanalen’ omvat.

Publishing
Premium

Talpa Media start met ‘gepersonaliseerde tv-reclame’

Adverteerders op de tv-zenders van Talpa krijgen beschikking over verfijndere targetingopties. Samen met Ad Alliance lanceert Talpa addressable tv, jargon voor reclame op maat.

Online advertising

Amazon zet gratis Britse publieke zenders door op Fire TV

Amazon zet de gratis zenders van de Britse omroepen BBC, ITV, Channel 4 en Channel 5 door naar zijn smart tv-platform Fire TV.

Publishing

Het nut van marketing- en mediabureaus in een tijd dat je alles zelf kunt doen

Vergeleken met 25 jaar geleden zijn sommige dingen eenvoudiger, maar is er ook een een slag om aandacht gaande. Bureau’s blijven daarom nodig.

Media
Premium

Drupal stopt nieuw, laagdrempelig CMS vol met AI

Een van ’s werelds meestgebruikte publicatiesystemen, Drupal, brengt 15 januari 2025 een nieuwe, zeer laagdrempelige versie uit die onmerkbaar tjokvol AI zit.

CMS

Prijs YouTube Premium +17 procent

YouTube schroeft de prijs van zijn Premium-product met twee euro op tot veertien euro per maand. Gezinnen betalen vanaf november 26 euro per maand (+44%), waarmee het de duurste streamingsdienst zou zijn.

Media
Premium

Axel Springer verkoopt classifieds aan investeerders

Uitgeverij Axel Springer verkoopt de tak met online rubrieksadvertenties, zoals Immoweb, Stepstone, AWIN en SeLoger, aan noord-Amerikaanse investeerders KKR en CPP Investments.

Media
Premium

‘Reclame-omzet Spotify naar 1,9 miljard’

De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.

Online advertising