More stories

Mark de Jonge is de nieuwe uitgever van Bindinc

Bindinc heeft Mark de Jonge (50) aangewezen als de ‘grootste uitgever’ van tv-gidsen in Nederland. De Jonge sporen verdiend op het gebied van consumentenmarketing en strategie, onder andere bij creatief bureau JUMP! Retail en het marketingteam van Praxis.

Media

De rol van Connected TV in de omnichannelstrategie

Europa is momenteel de snelgroeiende markt voor CTV. Daarmee verandert inmiddels ook de rol ervan in een omnichannelstrategie die echt ‘alle kanalen’ omvat.

Publishing
Premium

Talpa Media start met ‘gepersonaliseerde tv-reclame’

Adverteerders op de tv-zenders van Talpa krijgen beschikking over verfijndere targetingopties. Samen met Ad Alliance lanceert Talpa addressable tv, jargon voor reclame op maat.

Online advertising

Amazon zet gratis Britse publieke zenders door op Fire TV

Amazon zet de gratis zenders van de Britse omroepen BBC, ITV, Channel 4 en Channel 5 door naar zijn smart tv-platform Fire TV.

Publishing

Het nut van marketing- en mediabureaus in een tijd dat je alles zelf kunt doen

Vergeleken met 25 jaar geleden zijn sommige dingen eenvoudiger, maar is er ook een een slag om aandacht gaande. Bureau’s blijven daarom nodig.

Media
Premium

Drupal stopt nieuw, laagdrempelig CMS vol met AI

Een van ’s werelds meestgebruikte publicatiesystemen, Drupal, brengt 15 januari 2025 een nieuwe, zeer laagdrempelige versie uit die onmerkbaar tjokvol AI zit.

CMS

Prijs YouTube Premium +17 procent

YouTube schroeft de prijs van zijn Premium-product met twee euro op tot veertien euro per maand. Gezinnen betalen vanaf november 26 euro per maand (+44%), waarmee het de duurste streamingsdienst zou zijn.

Media
Premium

Axel Springer verkoopt classifieds aan investeerders

Uitgeverij Axel Springer verkoopt de tak met online rubrieksadvertenties, zoals Immoweb, Stepstone, AWIN en SeLoger, aan noord-Amerikaanse investeerders KKR en CPP Investments.

Media
Premium

‘Reclame-omzet Spotify naar 1,9 miljard’

De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.

Online advertising

IAB Europe publiceert standaarden in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia

‘Mannen kijken meer lineaire tv’

Mannen kijken meer lineaire tv, vanwege de sportuitzendingen die daar zijn, dan vrouwen. Naarmate meer sportrechten naar connecties tv verschuiven, verdwijnt dat verschil.

Media

Televisie niet meer dominant voor nieuwshongerige Engelsen

Zeventig procent van de Engelsen krijgt zijn dagelijks nieuws via televisie, maar 71 procent haalt dat van internet. Voor het eerst zijn digitale kanalen dominant.

Publishing

Tumblr migreert 500 miljoen blogs naar WordPress

Social- en blogplatform Tumblr vervangt de backend van zijn dienst voor die van Wordpress. Dat betreft de migratie van meer dan een half miljard blogs.

CMS
Premium

Deense media weigeren Googles AI-bot: ‘Tot hier!’

Google mag geen van de producties van Deense mediabedrijven gebruiken om zijn nieuwe dienst AI Answers mee te voeden. De Denen laten in ondubbelzinnige bewoording weten dat ze het niet tolereren dat hij kopij illegaal wordt afgegraasd.

Publishing
Premium

Nederland kijkt niet mínder live televisie

In absolute zin in de Nederlandse consument minder tv gaan kijken. Verhoudingsgewijs staat de teller al bijna een jaar op 45 procent live kijktijd versus 55 procent on demand.

Media