Pointer ruilt tv-budget in voor YouTube
Het tv-programma voor onderzoeksjournalistiek Pointer geeft helft van zijn tv-tijdslotsterug te geven aan de NPO. Voor distributie zetten ze in op YouTube.
Het tv-programma voor onderzoeksjournalistiek Pointer geeft helft van zijn tv-tijdslotsterug te geven aan de NPO. Voor distributie zetten ze in op YouTube.
Het Nederlandse online bereiksonderzoek NMO Online wordt volgende maand met de toevoeging van global merken en retailmedia zwaarder, betekenisvoller.
Meer dan een half miljard euro gaven adverteerders vorig jaar uit aan online videoreclame. Ster pakte daar precies drie miljoen euro van, omdat de politiek verhindert dat de NPO-exploitant geld verdient.
Spotify gaat dit jaar over de grens van de 700 miljoen gebruikers, luisteraars die elk goed zijn voor een omzet van twee dollar per maand.
We Are Era, een pan-Europees mediabedrijf in de makerseconomie, neemt voor zijn Benelux-markt het influencerbureau New Kith over.
“Het is míjn werk, mijn intellectueel eigendom, míjn persoonlijke gegevens. Niet van hem. Ik heb geen toestemming gegeven dat te gebruiken.” Carole Cadwalladr houdt OpenAI’s Sam Altman verantwoordelijk, daagt hem voor de rechter.
Voor Google zelf maakt het niets uit of ze nieuwsverhalen opnieuw in de zoekindex. Het weglaten van Europees nieuws in de zoekresultaten heeft nul komma nul effect op de advertentie-inkomsten.
De groei in het aantal streamingabonnees in Duitsland, Frankrijk en Hongarije levert een aanzienlijke omzetgroei op voor de streamingdiensten van mediagroep RTL.
Meer dan vijftig procent van de mediaconsumenten heeft drie of meer streamingdiensten. Daarnaast heeft tien procent helemaal geen tv-abonnement meer. De favorietste digitale bezigheid is app’en en social media scrollen.
Mart Evers neemt de leiding van Niels Meijssen over als algemeen directeur van het Rotterdamse Time to Momo.
De meeste podcasts die eerder als radioprogramma werden uitgezonden halen hooguit enkele duizenden luisteraars. ‘Originele’ podcasts, zonder FM-connectie, hebben makkelijk vijf tot tien keer meer publiek.
Het aantal abonnees bij uitgeverij Mediahuis stabiliseerde in 2024 op 1,8 miljoen. Groei bij digitaal compenseert de daling bij print. De Belgen boekten een operationeel resultaat 151 miljoen.
Boekenschrijvers die hun werk ook in audio uitgeven, krijgen er bij Spotify in een klap 29 talen bij als potentieel lezersgebied.
Streamingdienst Viaplay boekt omzetgroei door prijsverhogingen. Het aantal abonnees daalde in 2024 met 86.000 tot 4,8 miljoen.
Van Connected TV tot op aandacht gebaseerde statistieken: baanbrekende tools en technologieën herdefiniëren hoe merken contact maken met hun publiek.