NY Times geeft redactie suite aan AI-tools
De leiding van de NY Times staat zijn redactie en de digitale productafdeling toe om AI-tools in te zetten bij de productie van hun werk.
De leiding van de NY Times staat zijn redactie en de digitale productafdeling toe om AI-tools in te zetten bij de productie van hun werk.
Vinted, Marktplaats.nl, Mobile.de en 2dehands kunnen de rubrieksadvertenties van hun sites doorplaats naar Facebook Marketplace.
Met de overname van Simian wordt Print.com eigenaar van de drie drukwerksites Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone en de 23.000 m2 drukkerij bij Groningen.
Dertig procent van de tv-zenders van Talpa wordt niet live maar on demand gekeken.
Marketing- en techbureau DEPT verbindt zich aan de podcast over AI van Alexander Klöpping en Wietse Hage.
Cloudflare, een bedrijf met een wereldomspannend servernetwerk, integreert Content Credentials in zijn cloud om te helpen bij bij echtheidscontroles van fotografie.
Internetondernemer Ronald Hans, ook bekend als Nalden, begint een nieuw bedrijf: een dienst om e-mailnieuwsbrieven mee te verzenden.
Nationaal Media Onderzoek sluit zich aan bij de nieuwe coalitie ‘Audience Measurement Coalition’.
Het verkeer naar nieuwssites staat onder toenemende druk nu grote technologiebedrijven AI-gegenereerde samenvattingen integreren in hun zoekresultaten.
Drupal heeft een nieuwe zogeheten no-code versie van zijn CMS uitgebracht. De makers denken dat het vooral interessant is voor marketeers, ZZP’ers en bedrijven in het MKB.
Nederland keek in de laatste weken van 2024 voor 55 procent van de kijktijd geen live televisie, maar on demand.
Heel even stond Lemon8 in de VS op nummer één in de App Store van Apple, nu leidt ChatGPT weer.
Ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan van gadgetpublicatie Bright in februari verschijnt Bright Magazine als jaarlijkse uitgave in gelimiteerde oplage.
Vijf grote Nederlandse mediawebsites testen een nieuwe technologie die cookies en tracking uitbant. Het onderliggende systeem is bedacht door Tim Berners-Lee, uitvinder van het world wide web.
Het gebruik van traditionele media neemt sinds jaren af. Het gebruik van online nieuws stabiliseert daarentegen, zo laten nieuwe cijfers van het Commissariaat voor de Media zien.