More stories

NMO: 7 miljoen podcastdownloads per week

Er worden in Nederland zeker zeven miljoen podcasts gedownload bij de grote uitgevers die zijn aangesloten op het Nationaal Media Onderzoek.

Media

Mediahuis: 72 miljoen winst, zwijgt over digitale resultaten

Uitgeverij Mediahuis zag de nettowinst in 2023 met zeven procent stijgen tot 72 miljoen euro. Hoe de digitale activiteiten het deden, houden de Belgen ongewis voor de buitenwereld.

Media

‘Podcasts positiever beoordeeld dan andere branded content’

Advertenties in podcasts hebben, volgens een onderzoek van Kantar, de meeste impact sorteren bij het vergroten van advertentie- en merkbekendheid en propositiebekendheid.

Online advertising

Digitale omzet DPG Media groeit 9 procent

Uitgeefconcern DPG Media zag de digitale omzet naar 523 miljoen euro. CEO Erik Roddenhof: “De focus van onze strategie ligt op de creatie van meer digitale waarde.”

Publishing

Amper groei internationale gamingmarkt

Nieuw onderzoek van het Amsterdamse bureau Newzoo laat zien dat de gamingmarkt in 2023 met 2,6 procent groeide. Gamers spelen vooral titels die al jaren meegaan. Nieuwelingen liggen links.

Entertainment

Google stopt vandaag met podcast-app

Vandaag gaat de stekker uit Google Podcast, de mobiele app die eigenlijk nooit een serieus alternatief werd voor Spotify en Apple. Een zeldzame flop voor de techreus.

Publishing

Viaplay krijgt vanaf vrijdag sportzender bij Talpa/SBS

SBS9 wordt vanaf aanstaande vrijdag omgedoopt tot Viaplay TV. De Zweedse streamingpartij krijgt een positie op het open net. Het verzorgt voor Talpa een sportzender.

Sport

Spotify stapt in e-learning

Spotify stapt in een nieuwe tak van sport: e-learning. Het bedrijf begint de eerste testen in Engeland.

Publishing

RTL: Kleding shoppen vanuit videostreams

Duitse kijkers van de lokale ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ kunnen vanuit de iOS-app kleding shoppen die ze de acteurs zien dragen.

E-commerce

NPO organiseert vierde podcastfestival

NPO presenteert voor het vierde jaar op rij het NPO Luister Podcast Festival op zondag 17 maart in TivoliVredenburg te Utrecht.

Publishing

Langere TikTok-kijktijd voor professionele makers

Professionele mediaproducenten in de VS beginnen TikTok te omarmen en zien bovengemiddeld lange kijktijden.

Media

X voegt blogfunctie toe voor langere verhalen

Twitter/X krijgt een aparte sectie waarmee gebruikers langere verhalen kunnen schrijven als ware de site een blogplatform.

Twitter/X

Live televisie is 46% dagelijkse schermtijd

In week 8 bedroeg de totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht gemiddeld 226 minuten per dag. De gemiddelde kijktijd naar live tv was 104 minuten.

Media

DPG Media sluit aan op Media Futures Market

Een van Nederlands grootste uitgevers sluit aan op media-inkoopplatform Media Futures Market: DPG Media. Adverteerders uit binnen- en buitenland kunnen […]

Online advertising

Emerce brengt zakelijke Team-abonnementen uit

Bedrijven kunnen vanaf vandaag zakelijke abonnementen afsluiten op Emerce.nl en Emerce’ events en diensten voor groepen bestaande uit meerdere personen.

Media