More stories

Maatschappelijk bewust merk? Zorg dat ook je advertentiestrategie dat weerspiegelt

Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.

Online advertising

Podcastapp Podimo van start in Nederland

De Deense podcastapp Podimo is van start gegaan in Nederland en rekent vijf of tien euro per maand om podcasts, waaronder exclusieve, en audioboeken te beluisteren.

Publishing

Spotify voegt live audio toe aan app

Spotify voert stapsgewijs een nieuw audioproduct toe aan zijn mobiele app: live audio.

Publishing

Quartz laat paywall vallen, zoekt verdienmodel

De Amerikaanse online nieuwssite Quartz haalt de betaalmuur van zijn site. Het bedrijf zoekt naar een winstgevend verdienmodel dat abonnementen en reclame-inkomsten combineert.

Media

Lancering nieuw luisteronderzoek NLO vertraagd

Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft met onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar.

Analytics

Investeerders jagen op YouTube-archieven

Een paar Amerikaanse investeerders geven honderden miljoenen euro’s uit om de rechten van YouTube-archieven te kopen.

Venture

Het GARM-framework en hoe je als adverteerder ‘brand suitability’ waarborgt

Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.

Publishing

Nieuwe app Financial Times heeft maar beetje nieuws

Voor wie veertig euro per maand te duur is, biedt de Engelse zakenkrant Financial Times ook een uitgekleed online abonnement.

Publishing

‘Mogelijk miljoen bezoekers Worldbackupday.com’

Vandaag is het weer World Backup Day en de internationale actiesite, in Nederlandse handen, kan wel eens over de miljoen bezoekers heen gaan.

Media

611.000 luisteraars NPO-podcasts, DPG en FD groeien

De 390 podcasts van de Nederlandse publieke omroepen hadden in de maand februari wekelijks 611.000 luisteraars.

Media

Starten met retailmedia

Retailmedia wordt steeds belangrijker. Hoe pak je het aan als je als bedrijf zelf ook advertenties van anderen op je site wilt gaan plaatsen?

Publishing

De Laives weg bij TNW

Patrick en Robert Jan de Laive stappen op bij techtitel TNW na afronding van de komende TNW Conference in juni.

Venture

Arjan Goorman (Agrio): ‘Data is van levensbelang voor mediabedrijven’

Ook in de agrarisch sector neemt digitalisering toe. Ook mediabedrijf Agrio moest het roer omgooien. De ervaringen van Arjan Goorman, Hoofd Marketing.

Marketing automation

DPG Media weg uit Blendle, toekomst nog zeker? (update)

Nederlands grootste nieuwsuitgever wil geen krantenverhalen meer leveren aan de digitale kiosk Blendle. Per 1 april trekt DPG Media zich terug.

Publishing

Podcast-app NPO krijgt ‘vaste’ programmering

De podcast-app NPO Luister gaat in de toekomst werken vanuit een soort programmeringsconcept. Dat moet luisteraars helpen om nieuwe genres en titels te ontdekken.

Media