More stories

NRC 80% digitale abonnees, Telegraaf 59%

Het aantal abonnees bij uitgeverij Mediahuis stabiliseerde in 2024 op 1,8 miljoen. Groei bij digitaal compenseert de daling bij print. De Belgen boekten een operationeel resultaat 151 miljoen.

Media

Spotify in zee met ElevenLabs (AI) voor luisterboeken

Boekenschrijvers die hun werk ook in audio uitgeven, krijgen er bij Spotify in een klap 29 talen bij als potentieel lezersgebied.

Publishing

Viaplay boekt kleine groei, wel winst, verliest klanten

Streamingdienst Viaplay boekt omzetgroei door prijsverhogingen. Het aantal abonnees daalde in 2024 met 86.000 tot 4,8 miljoen.

Publishing

Wat kunnen adverteerders verwachten van de ‘addressable’ kanalen in 2025?

Van Connected TV tot op aandacht gebaseerde statistieken: baanbrekende tools en technologieën herdefiniëren hoe merken contact maken met hun publiek.

Publishing
Premium

Nederlands techbedrijf brengt revolutie in muzieklicenties voor creators

In een digitaal tijdperk waarin contentcreatie is geëxplodeerd, lost een Nederlands techbedrijf een van de hardnekkigste problemen in de muziekindustrie op: het efficiënt verbinden van onafhankelijke artiesten met het uitgebreide ecosysteem van online creators die muziek nodig hebben.

Venture

NY Times geeft redactie suite aan AI-tools

De leiding van de NY Times staat zijn redactie en de digitale productafdeling toe om AI-tools in te zetten bij de productie van hun werk.

Media

Facebook Marketplace open voor Europese uitgevers classifieds

Vinted, Marktplaats.nl, Mobile.de en 2dehands kunnen de rubrieksadvertenties van hun sites doorplaats naar Facebook Marketplace.

E-commerce

Print.com neemt online drukker Simian over

Met de overname van Simian wordt Print.com eigenaar van de drie drukwerksites Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone en de 23.000 m2 drukkerij bij Groningen.

Venture
Premium

Meeste uitgesteld kijken bij Talpa Network

Dertig procent van de tv-zenders van Talpa wordt niet live maar on demand gekeken.

Media

DEPT sponsort AI-podcast Alexander Klöpping

Marketing- en techbureau DEPT verbindt zich aan de podcast over AI van Alexander Klöpping en Wietse Hage.

Artificial Intelligence

Cloudflare helpt bij echtheidscontrole fotografie`

Cloudflare, een bedrijf met een wereldomspannend servernetwerk, integreert Content Credentials in zijn cloud om te helpen bij bij echtheidscontroles van fotografie.

Publishing
Premium

Nalden begint verzenddienst voor e-mailnieuwsbrieven

Internetondernemer Ronald Hans, ook bekend als Nalden, begint een nieuw bedrijf: een dienst om e-mailnieuwsbrieven mee te verzenden.

Start-ups

Nationaal Media Onderzoek (NMO) in Europese groep

Nationaal Media Onderzoek sluit zich aan bij de nieuwe coalitie ‘Audience Measurement Coalition’.

Media
Premium

Uitgevers verliezen verkeer door AI in zoekmachines

Het verkeer naar nieuwssites staat onder toenemende druk nu grote technologiebedrijven AI-gegenereerde samenvattingen integreren in hun zoekresultaten.

Media

Drupal lanceert nieuw CMS, vol met AI

Drupal heeft een nieuwe zogeheten no-code versie van zijn CMS uitgebracht. De makers denken dat het vooral interessant is voor marketeers, ZZP’ers en bedrijven in het MKB.

CMS