Kijktijd televisie daalt 15 procent
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht is afgelopen jaar met 28 minuten gedaald tot 190 minuten over […]
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht is afgelopen jaar met 28 minuten gedaald tot 190 minuten over […]
De internationale nieuwsorganisatie Deutsche Welle is vanaf nu overal te wereld bereikbaar, óók in de zwaarst gecensureerde landen. DW kreeg een eigen VPN-server die -gebruikers altijd kunnen bereiken.
Een radiostation dat van voor tot achteren door AI-tools wordt gevuld, van samenstelling van afspeellijsten, nieuwslezen en interactie tussen ‘hosts’ tot social media.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) verbiedt de overname van Talpa door RTL omdat er anders een te machtige partij ontstaat in het medialandschap.
Het aantal dagelijks actieve gamers op Azerions internationale spellennetwerk daalde met zeven procent tot 559.000. De jaaromzet steeg met 145 miljoen tot 453 miljoen euro.
De helft (47%) van de abonnees van Mediahuis-titels in Nederland leest zijn krant digitaal. De podcasts van alle nieuwsmerken konden samen rekenen op 78 miljoen beluisteringen in 2022.
De radiozenders van Talpa Radio hebben de meeste simultane luisteraars op enig gemeten moment. Gemiddeld zijn dat er 74.000.
De Nederlandse podcasthoster Springcast breidt zijn portfolio uit met een workflowtool. Makers van zakelijke podcasts vinden hierin een vehikel om samenwerken en productie te versoepelen.
Het is een beetje een vreemde eend in de bijt, de podcast ‘Vandaag Inside’. De dagelijkse podcast is namelijk een simpele rip van een tv-programma. Hij is erg succesvol onder luisteraars.
In Nederland groeide Viaplay afgelopen jaar tot boven de miljoen abonnees. Internationaal steeg het klantenbestand met 83 procent tot 7,3 miljoen.
Websiteplatform JouwWeb uit Eindhoven heeft het aantal klanten in de afgelopen twee jaar ruim zien verdubbelen tot nu honderdduizend.
Amerikaanse cijfers laten zien dat er in 2022 veel minder nieuwe podcasts uitkwamen, nog minder dan het aantal afleveringen dat pre-corona verscheen. De tienerfase van het medium is voorbij.
Een peiling onder 303 uitgevers in 53 landen laat zien, dat nieuwe mediavormen als podcasts en digitale video vaste onderdelen in hun mediamix zijn geworden.
FD Mediagroep zag het aantal downloads en luisteraars van zijn podcasts in 2022 verdubbelen. De andere grote netwerken groeiden slechts gestaag.
Makers van YouTube Shorts gaan per 1 februari aanstaande delen in de inkomsten met het videoplatform. De Google-dochter wil makers van het populaire videoformat aan zich binden en TikTok-creators weglokken.