More stories

Live televisie is 46% dagelijkse schermtijd

In week 8 bedroeg de totale tijd die voor het televisiescherm werd doorgebracht gemiddeld 226 minuten per dag. De gemiddelde kijktijd naar live tv was 104 minuten.

Media

DPG Media sluit aan op Media Futures Market

Een van Nederlands grootste uitgevers sluit aan op media-inkoopplatform Media Futures Market: DPG Media. Adverteerders uit binnen- en buitenland kunnen […]

Online advertising

Emerce brengt zakelijke Team-abonnementen uit

Bedrijven kunnen vanaf vandaag zakelijke abonnementen afsluiten op Emerce.nl en Emerce’ events en diensten voor groepen bestaande uit meerdere personen.

Media

Internationale omzet Viaplay verdubbeld

Viaplays omzet in Nederland en Polen is in 2023 verdubbeld tot 268 miljoen euro. Nederland ‘is bijna winstgevend’, zegt CEO Jørgen Madsen Lindemann. Het aantal klanten in deze regio’s kromp met 300.000.

Publishing

Joris van Lierop nieuwe directeur van VINEX

Joris van Lierop wordt de nieuwe directeur van Vinex en neemt daarmee de positie over van Karin Schut.

Publishing

FD en DPG kampen om nummer 2-plek podcastmarkt

De podcasts van FD Mediagroep genereren meer downloads, DPG Media heeft iets meer luisteraars. De twee kampen om de nummer 2-positie achter de NPO.

Media

Advertentie-inkomsten kelderen: reclametrackers terug bij Tweakers

Privacy van de gebruiker verliest het van de reclame-euro’s bij Tweakers. Nederlands grootste techtitel voert de trackingcookies weer in om de gekelderde reclame-inkomsten terug op peil te brengen.

Online advertising

On-demand tv-kijken groeit 49 procent in Nederland

De Nederlandse consument kijkt tegenwoordig langer on-demand televisie dan live, lineair. De totale kijktijd steeg 16,5 procent tot bijna vier uur per dag.

Media

Mediahuis trekt stekker uit huizensite Jaap.nl

Uitgeefbedrijf Mediahuis heeft eind vorige maand stilletjes de stekker getrokken uit huizensite Jaap.nl.

Publishing

Groeigeld voor AI-start-up die stemmen genereert

Een start-up met locaties op drie continenten krijgt drie miljoen groeigeld om zijn AI-generator van menselijke stemmen uit te bouwen. Dit automatiseert het maken van podcasts, audioboeken en reclamecommercials.

Start-ups

Viaplay Nederland: ‘Veel meer in socialmedia investeren’

Viaplay Nederland wil de sporten die het streamt veel prominenter profileren en gaat daarom “veel meer investeren in socialmedia”. Dat zegt de nieuwe directeur Roger Lodewick.

Publishing

Vijf techgiganten pakken 52 procent mondiale reclamebudgetten

Meer dan de helft van alle reclamebudgetten ter wereld (51,9%) wordt in 2024 uitgegeven bij Alibaba, Alphabet, Amazon, Bytedance en Meta. Voor het eerst zal die som over de 1.000 miljard dollar gaan.

Media

Betaalproviders gaan live in Apples VS App Store, EU nog onduidelijk

Ontwikkelaars in de VS kunnen binnenkort hun iOS-apps in de App Store afrekenen buiten de kassa van Apple om.

Publishing

Digitaal rockstation KINK verwerft FM-licentie

De alternatieve rockzender KINK is vanaf 23 januari behalve als stream en met podcasts ook op de FM te horen. Het station gaat hiervoor een samenwerking aan met Decibel, dat zijn uitzendingen vanaf die dag staakt.

Entertainment

Roger Lodewick wordt directeur Viaplay Nederland

Roger Lodewick wordt commercieel en operationeel eindverantwoordelijk met zijn aanstelling als CEO van Viaplay Nederland.

Media