UNESCO benoemt De Digitale Stad tot werelderfgoed
De Nederlandse online gemeenschap ‘De Digitale Stad’, opgericht in 1994, is door de Verenigde Naties bestempeld tot digitaal werelderfgoed.
De Nederlandse online gemeenschap ‘De Digitale Stad’, opgericht in 1994, is door de Verenigde Naties bestempeld tot digitaal werelderfgoed.
De podcast ‘Vandaag Inside’, van het gelijknamige tv-programma, schuift naar de club podcasts die wekelijks meer dan honderdduizend luisteraars hebben en komt daarmee op de derde plek in de top honderd.
Het ooit door media en publiek bewonderde Vice Media vraagt uitstel van betaling aan. Het hoopt op een nieuwe levenslijn van een consortium van geldschieters.
Uitgever Mediahuis koopt de politiek georiënteerde Europese titel EURACTIV.
Podimo voegt komend jaar twee nieuwe genres aan zijn app toe: Nieuws en Politiek. Ook Comedy staat op het wensenlijstje bij hoofd Content van het Nederlandse filiaal, Tim de Gier.
Podcast-app Podimo werd afgelopen jaar ingezet voor meer dan 14 miljoen luisteruren aan podcasts, luisterboeken en nieuwsuitzendingen.
De FD Mediagroep heeft de stekker getrokken uit zijn nog piepjonge podcasttitel Listn.
Kevin Goes wordt per 1 juni manager van het vernieuwde NPO Luister, het audioplatform van de Nederlandse Publieke Omroep. Hij neemt vijf jaar praktijkervaring mee van podcastuitgeven bij DPG Media.
Uitgeverij Mediahuis slaat een stevige slag op de Nederlandse radiomarkt met de overname van Radio Veronica en RadioCorp. Laatstgenoemde is eigenaar van 100% NL, Slam! en SUNLITE.
NPO Luister organiseert voor de derde keer het Podcastevent waarbij twee dozijn bekende podcasts live zullen worden opgenomen. Daarnaast reikt de NTR de aanmoedigingsprijs uit voor jonge podcastmakers uit Nederland en België.
RTL Nederland wil Bright verkopen en verwacht over enkele weken al helderheid te kunnen geven over de toekomst van de titel. De techtitel groeit vooral sterk met zijn videoproducties, zowel op YouTube als op TikTok.
Waarom maakt het eigenlijk wat uit of je advertentie door een man of een vrouw wordt gezien? Als alle andere relevante kenmerken kloppen doet geslacht er niet toe. Levi’s toonde al dat genderneutrale targeting werkt.
Han-Menno Depeweg stapt over van NRC Media naar moederbedrijf Mediahuis om ook daar de functie van Chief Digital Officer op te pakken.
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht is afgelopen jaar met 28 minuten gedaald tot 190 minuten over […]
De internationale nieuwsorganisatie Deutsche Welle is vanaf nu overal te wereld bereikbaar, óók in de zwaarst gecensureerde landen. DW kreeg een eigen VPN-server die -gebruikers altijd kunnen bereiken.