Apple-site One More Thing gaat op in WANT.nl
De Nederlandse Apple-site One More Thing houdt op te bestaan en gaat op in WANT.nl, ook een titel van eigenaar Mediahuis.
De Nederlandse Apple-site One More Thing houdt op te bestaan en gaat op in WANT.nl, ook een titel van eigenaar Mediahuis.
Gepersonaliseerd adverteren is het nieuwe doel. Op TV was dat altijd lastig, maar op streamingdiensten met een advertentiemodel wordt steeds meer mogelijk.
FC Barcelona wil Barça Vision, een dochterbedrijf waar digitale activiteiten in zitten, in Amerika naar de beurs brengen. Onlangs wisselde 29,5 procent van de aandelen reeds van eigenaar, wat een waarde vertegenwoordigde van 120 miljoen euro.
BNR Nieuwsradio organiseert ook dit jaar de Dutch Podcast Awards. Komende twee maanden kunnen fans, uitgevers en luisteraars hun persoonlijk favorieten aandragen.
De Franse televisie bespaart op satellietwagens en zet in plaats daarvan Starlink in om live beelden uit te zenden tijdens de Olympische Spelen.
Apple heeft in Europa maandelijks 123 miljoen betalende klanten voor een of meerdere van zijn digitale diensten. Nederlanders behoren tot de topklanten.
Emerce lanceert een nieuw kanaal in het pallet: Emerce TV. Het bevat ruim vijfhonderd interviews en discussies met online experts. Het archief wordt constant bijgewerkt.
YouTube sluit een samenwerking met Universal Music om de grenzen op te zoeken van wat met generatieve AI kan en mag.
De Amerikaanse krant New York Times verbiedt AI-bedrijven om de teksten, foto’s, video’s en animaties van zijn site te lezen. Het bedrijf wil niet voorzien in gratis digitaal ‘eten en onderdak’.
Mediahuis biedt tegenwicht aan bedrijven als Meta en Google die nepnieuws helpen te verspreiden. Ook adverteerders moet bewuste keuzes maken.
De Nederlandse uitgever van casual games Azerion verkoopt het spellenportfolio dat onder zijn Youda Games valt. Het Israëlische Playtika legt om te beginnen 81 miljoen euro op tafel.
De Nederlandse televisiekijker kijkt zes van de tien minuten nog naar live televisie. De rest is on demand.
Mediabedrijven kunnen meer geld gaan verdienen aan videoreclame vanwege de nieuwe samenwerking tussen Opt Out Advertising en techbedrijf Jet-Stream.
Spotify is in Nederland het meestgebruikte programma om podcasts mee te luisteren, gevolgd door YouTube. Alle andere potcatchers doen er niet toe.
Honderdduizend podcast op Spotifys platform worden behalve in audio ook met video uitgezonden.