IAB Europe publiceert standaarden in-store retailmedia
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.
Mannen kijken meer lineaire tv, vanwege de sportuitzendingen die daar zijn, dan vrouwen. Naarmate meer sportrechten naar connecties tv verschuiven, verdwijnt dat verschil.
Zeventig procent van de Engelsen krijgt zijn dagelijks nieuws via televisie, maar 71 procent haalt dat van internet. Voor het eerst zijn digitale kanalen dominant.
Social- en blogplatform Tumblr vervangt de backend van zijn dienst voor die van Wordpress. Dat betreft de migratie van meer dan een half miljard blogs.
Google mag geen van de producties van Deense mediabedrijven gebruiken om zijn nieuwe dienst AI Answers mee te voeden. De Denen laten in ondubbelzinnige bewoording weten dat ze het niet tolereren dat hij kopij illegaal wordt afgegraasd.
In absolute zin in de Nederlandse consument minder tv gaan kijken. Verhoudingsgewijs staat de teller al bijna een jaar op 45 procent live kijktijd versus 55 procent on demand.
De uitgever van onder meer Acties.nl, Deals.be en Angebote.at wil sneller een groot netwerk van kortingssites kunnen exploiteren. Daartoe lanceert het de nieuwe titel Couponplus, die stevig op GenAI leunt.
Autoblog.nl, de grootste Nederlandse nieuwssite op het gebied van auto’s, wordt onderdeel van uitgeverij PXR.
De Nederlandse mediaconsument keek vorige week dertien procent minder on demand video dan een maand geleden.
De omzet van RTL Nederland groeide afgelopen kwartaal met 4,5 procent naar 301 miljoen euro, voornamelijk door de nu winstgevende streamingdienst Videoland.
Een opmerkelijke trend bij de NY Times: de krant verloor afgelopen kwartaal 210.000 online abonnees die louter het nieuwsproduct afnamen. Abonnees kopen liever bundels, pakketten met meerdere mediaproducten.
Een aanstaande update van webbrowser Google Chrome maakt het makkelijk voor online uitgevers om kleine geldbedragen te vragen en innen aan hun publiek.
RTL Nederland sluit een samenwerking met schermenexploitant Clear Channel. Het mediabedrijf gaat nieuws en entertainment uitzenden op honderden digitale abri’s.
Uitgeverij Axel Springer overweegt de tak met online rubrieksadvertenties te verkopen. Titels als Immoweb, Stepstone en SeLoger zouden in handen komen van noord-Amerikaanse eigenaren.
Het moederbedrijf van TikTok heeft de allergretigste bot die het web afgraast om zijn AI-modellen mee te trainen. Naast usual suspects OpenAI en Anthropic is Amazon een opvallende verschijning in het lijstje.