More stories

Apple-site One More Thing gaat op in WANT.nl

De Nederlandse Apple-site One More Thing houdt op te bestaan en gaat op in WANT.nl, ook een titel van eigenaar Mediahuis.

Media

Willem de Vries (Quantcast) over gepersonaliseerd adverteren op TV

Gepersonaliseerd adverteren is het nieuwe doel. Op TV was dat altijd lastig, maar op streamingdiensten met een advertentiemodel wordt steeds meer mogelijk.

Publishing

FC Barcelona brengt digitale mediatak naar de beurs

FC Barcelona wil Barça Vision, een dochterbedrijf waar digitale activiteiten in zitten, in Amerika naar de beurs brengen. Onlangs wisselde 29,5 procent van de aandelen reeds van eigenaar, wat een waarde vertegenwoordigde van 120 miljoen euro.

Venture

Nominatieronde Dutch Podcast Awards 2023 van start

BNR Nieuwsradio organiseert ook dit jaar de Dutch Podcast Awards. Komende twee maanden kunnen fans, uitgevers en luisteraars hun persoonlijk favorieten aandragen.

Publishing

Starlink achter tv-uitzendingen Olympische Spelen

De Franse televisie bespaart op satellietwagens en zet in plaats daarvan Starlink in om live beelden uit te zenden tijdens de Olympische Spelen.

Sport

Nederlanders zijn topafnemers Apple-diensten

Apple heeft in Europa maandelijks 123 miljoen betalende klanten voor een of meerdere van zijn digitale diensten. Nederlanders behoren tot de topklanten.

Marketplaces

Emerce start ‘Emerce TV’

Emerce lanceert een nieuw kanaal in het pallet: Emerce TV. Het bevat ruim vijfhonderd interviews en discussies met online experts. Het archief wordt constant bijgewerkt.

Publishing

YouTube zoekt juridische randen AI op met Universal Music

YouTube sluit een samenwerking met Universal Music om de grenzen op te zoeken van wat met generatieve AI kan en mag.

Tech

NY Times steekt stokje voor AI-crawlers

De Amerikaanse krant New York Times verbiedt AI-bedrijven om de teksten, foto’s, video’s en animaties van zijn site te lezen. Het bedrijf wil niet voorzien in gratis digitaal ‘eten en onderdak’.

Media

Remco Steen (Mediahuis) over AI, nepnieuws en waar je kiest te adverteren

Mediahuis biedt tegenwicht aan bedrijven als Meta en Google die nepnieuws helpen te verspreiden. Ook adverteerders moet bewuste keuzes maken.

Publishing

Azerion verkoopt zijn spellenbedrijf Youda Games

De Nederlandse uitgever van casual games Azerion verkoopt het spellenportfolio dat onder zijn Youda Games valt. Het Israëlische Playtika legt om te beginnen 81 miljoen euro op tafel.

Publishing

Live televisie stabiliseert op 60% kijktijd

De Nederlandse televisiekijker kijkt zes van de tien minuten nog naar live televisie. De rest is on demand.

Media

Opt Out Advertising sluit pact met Jet-Stream

Mediabedrijven kunnen meer geld gaan verdienen aan videoreclame vanwege de nieuwe samenwerking tussen Opt Out Advertising en techbedrijf Jet-Stream.

Marketing

Spotify en YouTube grootste ‘podcatchers’ in Nederland

Spotify is in Nederland het meestgebruikte programma om podcasts mee te luisteren, gevolgd door YouTube. Alle andere potcatchers doen er niet toe.

Publishing

Spotify: honderdduizend podcasts met video

Honderdduizend podcast op Spotifys platform worden behalve in audio ook met video uitgezonden.

Media