Symbid: Meer en professioneler vraag naar crowdfunding
Symbid biedt een nieuwe dienst waardoor ook grotere investeerders op betrouwbare wijze aan crowdfunding kunnen doen.
Symbid biedt een nieuwe dienst waardoor ook grotere investeerders op betrouwbare wijze aan crowdfunding kunnen doen.
Location based marketing is lange tijd doorgegaan voor buzzwoord en daarmee als term verpest. Althans, dat vinden Paul Everts en Menno Kolkert van Plot. “Als een billboard op een gerichte plek is geplaatst, noemt men dat tegenwoordig al op locatie gebaseerd.”
Fashiolista, de ‘Pinterest voor mode’ gaat mobiel. Dit jaar al zal bijna de helft van het verkeer van mobiele apparaten komen, zo verwacht CEO Joost Nauta (32). “Met mobiel kunnen we zoveel meer”.
Een twintiger is vastberaden een equivalent van e-mail voor de betaalmarkt te ontwikkelen. Een product dat je doet afvragen waarom we überhaupt ooit gewerkt hebben met papier, of in dit geval met biljetten, munten en plastic betaalkaarten.
De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’
America Movil, het telecombedrijf van miljardair Carlos Slim, neemt een strategisch belang in muziekdienst Shazam.
Eurocommissaris Neelie Kroes lanceert de Accelerator Assembly, een Europese raad waarin twintig grote ‘snelkookpannen voor online ondernemers’ zijn verenigd. Voor Nederland is dat Rockstart.
Rogier Thewessen (Studentenwerk), Kalo Bagijn (Brand New Day) en Janneke Niessen (Improve Digital) zijn de genomineerde finalisten voor een LOEY Award, als beste online ondernemer van het jaar.
Een van de belangrijkste ontwikkelingen in ondernemersland is de opkomst van de ‘Lean Startup beweging’. Waar ondernemen altijd een ongrijpbare, bijna artistieke bezigheid was, is er in het laatste decennium steeds meer kennis vergaard over de methodiek van het ondernemen.
Er wordt veel over het modewoord ‘Big Data’ geschreven. Ook over de waarde van data wordt veel ‘gesproken’. Wat is nu een redelijke waarde? Heeft data onlangs een echte prijs gekregen? Een kijkje naar de data van ID&T en de overname door SFX Entertainment …
bol.com lanceert een nieuwe dienst waardoor iedereen met een verhaal zijn eigen papieren of digitale boek kan schrijven, laten uitgeven en daar geld mee verdienen.
De Nederlandse zoekmachine Vinden.nl wordt komend seizoen de hoofdsponsor van voetbalclub Go Ahead Eagles.
“Na de media worden nu productie en productiemiddelen gedemocratiseerd.” Volgende week vrijdagmiddag opent workshop iFabrica in Amsterdam-Noord een hal van 1.500 m2 waar iedereen kan gaan máken, met laser cutters, 3D-printers en talloze andere productieapparaten.
“Het eerste uur van een serie op televisie is om de aandacht te trekken. Het geld wordt in de rest van de week verdiend”, zegt de Nederlandse CTO van Amazon.com Werner Vogels op basis van gesprekken met tv-studio’s.
Media- en investeringsbedrijf Naspers uit Zuid-Afrika koopt adviesbureau Harvest Amsterdam. Het gaat om een kennisacquisitie die ertoe leidt dat de Nederlanders strategische posities gaan bezetten bij Naspers projecten en bedrijven.