-

Eurail: ‘Het mooiste zou zijn als een klant zelf zijn treinpas kan opbouwen’

Een jaaromzet van bijna 100 miljoen euro, gevestigd in Utrecht en klanten afkomstig uit alle windstreken en toch geen household name. Treinpasverkoper Eurail was lang heel erg naar binnen gericht, vertelt directeur Brenda van Leeuwen. Daar komt sinds haar aantreden twee jaar geleden verandering in.

Eurail.com is een pure player die elf jaar geleden werd opgericht namens alle Europese spoorwegen om de bekende treinpas Interrail en Eurail te verkopen. “We doen alles digitaal. Je zou dus verwachten dat we vooroplopen maar door de razendsnelle technologische ontwikkelingen en het veranderende consumentengedrag zijn ook wij continu op zoek naar het juiste moment om daarop aan te haken. Wij hebben bovendien te maken met de grote geografische diversiteit van onze klanten. In China zijn ze enorm tech-savvy, terwijl in Zuid-Europa de internetpenetratie nog niet zo hoog is. We moeten dus goed nadenken over waar we wat doen met welke middelen. Wat dat betreft hebben we digitaal een inhaalslag te slaan.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!