-

ING en content marketing: ‘Nieuws is nooit commercieel’

Arjen Boukema  an ING vertelt over de samenwerking met Sanoma op het gebied van content: “Ons doel is dat zakelijke klanten kiezen voor ING. Dat is een kwestie van imago en vertrouwen, niet direct te meten. Je kunt wel meten of je content levert die interessant is voor die klant.”

Hoe lastig is de samenwerking? “Valt mee. Het is wel reuze intensief. Je moet elkaars verwachtingen goed uitspreken”, zegt Boukema. “En je moet elkaar ook intern goed verstaan. Wil de marketeer hetzelfde als de afdeling woordvoering? Wat vindt de redactie? De artikelen op NUzakelijk worden geschreven door een freelance journalist, dus neutraal.”

Hebben de artikel een oranje ING-kleur? “Ja, die kleur is noodzakelijk. Dat maakt het duidelijk voor de lezer. Wij willen dat en Sanoma wil dat. Het is dus geen nieuws, want nieuws is nooit commercieel.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond